Skip to main content

Heeft iemand al een idee of KPN ook met een prijsverhoging komt (vast wel) en wat dan die verhoging is? 
 

of is dit nog niet duidelijk (zoals bij Ziggo al wel)

Ik geloof hier helemaal niets van, dan was KPN toch al lang en breed op de vingers getikt of waren er klachten ingediend?


Nog steeds niets gehoord……iemand anders wel???


Nog steeds niets gehoord……iemand anders wel???

Nee, dat zal ongetwijfeld morgen worden. 

Hopelijk dit jaar wel conform de Algemene Voorwaarden , maar ik vrees van niet.  


Nog steeds niets gehoord……iemand anders wel???

Nee, dat zal ongetwijfeld morgen worden. 

Hopelijk dit jaar wel conform de Algemene Voorwaarden , maar ik vrees van niet.  

Voorig jaar was het ook conform de Algemene Voorwaarden.


Lees dit topic nog maar eens helemaal door. Ik heb vorig jaar uitgebreid uitgelegd wat er mis ging. 

 


Lees dit topic nog maar eens helemaal door. Ik heb vorig jaar uitgebreid uitgelegd wat er mis ging. 

Jouw betoog daar valt of staat met de definitie van het woordje "per" in de zinsnede "per 1 juli".

In deze context betekent het woordje "per" in de volksmond "vanaf" of "met ingang van" en dus niet de exacte datum zelf. Als jouw contracttermijnen vanaf bijvoorbeeld de 12e van de maand lopen dan kan het dus prima zijn dat voor jou die inflatiecorrectie ingaat op 12 juli en niet op 1 juli. Ik snap dat ook wel want anders wordt de eerste factuur weer een rommeltje immers als de hogere prijs op exact 1 juli in zou gaan dan zou op de eerste factuur dus ook, met terugwerkende kracht, de inflatiecorrectie voor de periode van 1 tot 12 juli in rekening gebracht moeten worden.


Het moet 1 maand voor de factuur van juli aangekondigd. Dat is voor mij 10 juni. Vorig jaar zat de aankondiging derhalve bij de factuur van juni. En dat was en is gewoon conform de voorwaarden.

De factuur van juli komt bij mij op 10 juli. Dat is pas ook de datum dat voor mij de correctie in gaat. 


Nog steeds niets gehoord……iemand anders wel???

Nee, dat zal ongetwijfeld morgen worden. 

Hopelijk dit jaar wel conform de Algemene Voorwaarden , maar ik vrees van niet.  

Hier nog steeds geen bericht over gezien of gelezen.

Het is 1 Juni vandaag….maar het kan nog!


Nog steeds niets gehoord……iemand anders wel???

Nee, dat zal ongetwijfeld morgen worden. 

Hopelijk dit jaar wel conform de Algemene Voorwaarden , maar ik vrees van niet.  

Hier nog steeds geen bericht over gezien of gelezen.

Het is 1 Juni vandaag….maar het kan nog!

Waarom focust iedereen zich toch zo op die datum van 1 juni. Het gaat niet om 1 juni maar om 1 maand voor jouw factuur in juli. Als jij die factuur bijvoorbeeld op 18 juli gaat ontvangen dan is informeren op 18 juni voldoende.


Nog steeds niets gehoord……iemand anders wel???

Nee, dat zal ongetwijfeld morgen worden. 

Hopelijk dit jaar wel conform de Algemene Voorwaarden , maar ik vrees van niet.  

Hier nog steeds geen bericht over gezien of gelezen.

Het is 1 Juni vandaag….maar het kan nog!

Waarom focust iedereen zich toch zou op die datum van 1 juni. Het gaat niet om 1 juni maar om 1 maand voor jouw factuur in juli. Als jij die factuur bijvoorbeeld op 18 juli gaat ontvangen dan is informeren op 18 juni voldoende.

Meestal komt er wel ruim op tijd een bericht in de media wat de prijzen gaan doen. Aan de hand daarvan bekijk ik bij een aflopend contract (per Juli) wat ik ga doen. Of ik blijf hangen…of toch ga overstappen. 
 

Daarom ben ik zo gefocust op de datum van 1 Juni


Hoi @Sluisie81 

Het zal in elk geval niet in het weekend bekend worden gemaakt, maar op een doordeweekse dag.
Waarschijnlijk dat er aankomende week hierin meer duidelijkheid gaat komen, en het zou mooi zijn als KPN dat aankomende maandag (3 juni) of dinsdag (4 juni) bekend zou maken.

Maar ik ben ergens bang, dat het KPN dezelfde pad gaat volgen als verleden jaar.
En daarbij zou het mij ook niets verbazen, als het zo gaat lopen zoals @wjb al in zijn reactie omschreef.

Toch hoop ik, net zoals @Noordzee al aangaf in zijn reacties, dat KPN leerschool heeft gehad van verleden jaar, en het dit jaar op een andere wijze bekend gaat maken.
Dus gewoon begin juni, zoals het hoort te gaan.


Zoals @Sluisie81 al schrijft heeft KPN in het verleden niet ruim van te voren dit soort aankondigingen gedaan ik dacht vaak al in mei. Dus los van de werkelijke ingangsdatum is het uitblijven van een voor aankondiging wel vreemd.

 

Ik kan van vorig jaar niet de exacte publicatie datum van het bericht op het forum terugvinden.

 

Aanvullend in 2022 heb ik op 23-5 via email een aankondiging ontvangen wat mij betreft laat maar op tijd. Vorig jaar kan ik vreemd genoeg niet vinden.


Kom maar op met die prijsverhoging! 


Dus gewoon begin juni, zoals het hoort te gaan.

Waarom "behoort dat zo te gaan"?

De enige verplichting die er is is dat KPN de klant één maand van te voren persoonlijk op de hoogte stelt van de inflatiecorrectie en dat is dus op het moment dat je de factuur in juni ontvangt.


Ik kan van vorig jaar niet de exacte publicatie datum van het bericht op het forum terugvinden.

Dat was op 1 juni 2023.

 


Dus gewoon begin juni, zoals het hoort te gaan.

Waarom "behoort dat zo te gaan"?

De enige verplichting die er is is dat KPN de klant één maand van te voren persoonlijk op de hoogte stelt van de inflatiecorrectie en dat is dus op het moment dat je de factuur in juni ontvangt.

 

Hoi @wjb 

KPN hoort, net zoals de andere providers wel netjes doen, de prijswijzigingen in verband met inflatiecorrectie ruim van te voren (minimaal 1 maand) bekend te maken in de media, op hun website en op het forum, zo staat het ook omschreven in de telecomwet.

Het aangeven op de maandelijkse factuur bij de klant is hierin onvoldoende, maar is uiteraard wel netjes vanuit KPN.

KPN hoort hetzelfde te doen als Ziggo, Odido en Delta, die zich wel keurig aan de geldende regels houden en hun (eventuele) prijsverhogingen ruim (zelf eerder dan een maand van tevoren) kenbaar maken in de media.

Toen ik zelf nog bij KPN werkzaam was, gebeurde dat ook keurig en netjes, dus waarom KPN opeens een andere wijze is gaan gebruiken (tegen de regels in) is mij compleet een raadsel, maar mag dus niet!
De eventuele nieuwe prijsverhogingen (inflatiecorrectie) hadden dus uiterlijk vandaag 1 juni 2024 bekend gemaakt moeten zijn, en dat is tot op heden nog niet gebeurd.

Dus wat jij nu suggereert, klopt dus niet!!

 

 


Ik kan van vorig jaar niet de exacte publicatie datum van het bericht op het forum terugvinden.

Dat was op 1 juni 2023.

 

Er staat een jaar geleden dat is natuurlijk een ruim begrip. Hoe zie ik de exacte publicatie datum?

 


Michel.uit.Arnhem schreef:

KPN hoort, net zoals de andere providers wel netjes doen, de prijswijzigingen in verband met inflatiecorrectie ruim van te voren (minimaal 1 maand) bekend te maken in de media, op hun website en op het forum, zo staat het ook omschreven in de telecomwet.

Kan je mij vertellen in welk artikel van de telecommunicatiewet dat beschreven staat?


Ik kan van vorig jaar niet de exacte publicatie datum van het bericht op het forum terugvinden.

Dat was op 1 juni 2023.

 

Er staat een jaar geleden dat is natuurlijk een ruim begrip. Hoe zie ik de exacte publicatie datum?

 

 


Los van wat allemaal al is geschreven. Is dergelijke late publicatie niet iets wat we van KPN gewend zijn uit het verleden.

 

Er is natuurlijk verschil tussen letterlijk aan de regels voldoen en handelen naar wat de klanten gewend zijn.


Ik heb eerder in een ander topic al een keer aangegeven dat het mij niet zou verbazen als KPN dit jaar afziet van een inflatiecorrectie.


Ik heb eerder in een ander topic al een keer aangegeven dat het mij niet zou verbazen als KPN dit jaar afziet van een inflatiecorrectie.

Dat zou echt een goede 👍🏻 stunt zijn van KPN @wjb , en ook nog eens concurrent.
Want als KPN zijn prijzen niet gaat verhogen per 1 juli 2024, en de overige providers wel, dan kan het zomaar zijn dat KPN ineens meer vaste klanten binnen haalt.

Ben benieuwd, maar wacht wel af tot een officiële bekendmaking vanuit KPN.
Dus niet te vroegen gaan juichen 🙌🏻.


Ik heb eerder in een ander topic al een keer aangegeven dat het mij niet zou verbazen als KPN dit jaar afziet van een inflatiecorrectie.

Er is natuurlijk geen plicht om dit te doen ik ken minimaal 2 providers die dit sinds 2015 nog nooit hebben gedaan daarvoor ook niet.

Kortom we zullen het wel afwachten.


Ik heb eerder in een ander topic al een keer aangegeven dat het mij niet zou verbazen als KPN dit jaar afziet van een inflatiecorrectie.

Ook ik heb die suggestie al eerder gedaan. De inflatie over de periode december 2022/december 2023 was namelijk slechts 1,21% (even uit mijn hoofd). Het zou sowieso geen grote verhoging worden. 
 

Vorig jaar heeft KPN de mededeling over de verhoging hier op het forum gedaan op 1 juni 2023.  
 


Ik heb eerder in een ander topic al een keer aangegeven dat het mij niet zou verbazen als KPN dit jaar afziet van een inflatiecorrectie.

Er is natuurlijk geen plicht om dit te doen ik ken minimaal 2 providers die dit sinds 2015 nog nooit hebben gedaan daarvoor ook niet.

Kortom we zullen het wel afwachten.

Welke twee providers hebben we het dan over en bestaan die providers nog of zijn ze ondertussen failliet danwel overgenomen?


Reageer