Skip to main content

Heeft iemand al een idee of KPN ook met een prijsverhoging komt (vast wel) en wat dan die verhoging is? 
 

of is dit nog niet duidelijk (zoals bij Ziggo al wel)

@wjb Nee Jonaz is nog lang niet overgenomen deze heeft vorig jaar het dekkingsgebied iets uitgebreid.

En Netrebel ook niet beiden providers zonder overbodige poespas.


Op 23 januari 2024 heeft KPN haar prijzen zelfs nog verlaagd en dus denk ik echt dat we dit jaar geen inflatiecorrectie zullen gaan zien.

 


Die prijsverlaging is natuurlijk alleen voor nieuwe klanten want mijn lasten zijn echt niet verlaagd. Daartegenover staat wel dat al neem ik op papier 100 Mb af de geleverde snelheid verhoogd is naar 200 Mb. In verhouding tot mijn maandlasten zou de snelheid zelfs verhoogd mogen worden naar 1 Gb.


Die prijsverlaging is natuurlijk alleen voor nieuwe klanten want mijn lasten zijn echt niet verlaagd. 

Klopt, maar ik verwacht niet dat ze dit jaar verhoogd zullen gaan worden.


Op 23 januari 2024 heeft KPN haar prijzen zelfs nog verlaagd en dus denk ik echt dat we dit jaar geen inflatiecorrectie zullen gaan zien.

 

Dat is 23 januari 2023 geweest. Niet in 2024. Zie:

https://tweakers.net/nieuws/205944/kpn-verwijdert-50mbit-s-abonnement-en-verlaagt-prijzen-andere-abos.html

Op de website van internetten.nl staat dit verkeerd vermeld:

https://www.internetten.nl/alles-in-1-vergelijken/prijsverhogingen#KPN%20prijsverhogingen

KPN heeft wel een inflatiecorrectie (3,8%) toegepast op de zakelijke abonnementen per vandaag 1 juni:

https://www.kpn.com/zakelijk/prijsindexatie2024


De inflatiecorrectie is gepubliceerd.

Inflatiecorrectie Internet 2024

 


De inflatiecorrectie is gepubliceerd.

Inflatiecorrectie Internet 2024

 

Er werd in het verleden altijd wel een topic hiervoor gemaakt. Tegelijktijd als het ook in de media bekend werd gemaakt of zelfs eerder.

Vorig jaar 2023 op 1 juni,

2022 op 2 mei.

2021 op 3 mei.

En dit jaar blijft het tot op heden stil.…


De abonnementsprijzen zoals ze ervan 1 juli 2024 uit gaan zien:

Wie bij KPN het goedkoopste internetabonnement afneemt, gaat door de prijsverhoging €44,12 in plaats van €42,50 per maand betalen.
Een prijsverhoging van €1,62 dus.

Het veel verkochte gigabit-abonnement gaat met twee euro per maand in prijs omhoog.
Bestaande klanten gaan hierdoor vanaf 1 juli €54,50 betalen.

Het duurste internetabonnement heeft een snelheid van 4 Gb/s en gaat niet in prijs omhoog.

Voor wie bij het internetabonnement ook een tv-abonnement heeft, gaat de prijs nog eens met €0,47 per maand omhoog. Hierdoor komt de hoogste prijsverhoging bij KPN uit op €2,47 per maand. Dit geldt overigens alleen voor het oudere tv-product Interactieve TV. De prijs van de TV+ †v-abonnementen blijft - net als aanvullende tv-abonnementen - gelijk.

Let wel, zo wordt het gecommuniceerd op TotaalTV.
Dus officieel moet dit nog bevestigd worden vanuit KPN op hun website en het forum.
Maar het geeft in elk geval een richtlijn, om welke nieuwe tarieven het uiteindelijk gaat.


...


Hierbij een duidelijk en helder overzicht van de huidige prijzen, en de nieuwe prijzen (inclusief inflatie) per 1 juli 2024 aanstaande bij KPN: 

KPN Internet Tot 30 juni 2024 Per 1 juli 2024 Prijswijziging
Internet 100Mb €42,50 €44,12 + €1,62
Internet 200Mb €50,00 €51,90 + €1,90
Internet 1.000Mb €52,50 €54,50 + €2,00
Internet 4.000Mb €67,50 €67,50 -

Dit is 3,8% over €65,97 (€55,33 (Internet) + €10.64 (TV)). 


Hier €65,78 + €2,38 inflatie correctie dat wordt € 68,16 voor 100 Mb plus tv. Nu krijg ik effectief 200 Mb geleverd dat mag in 2025 wel worden verhoogd naar 1 Gb. 


Reageer