Skip to main content

Ik betaal voor hussel internet 200 Mbit/s  inmiddels €55,33 per maand, contract sinds oktober 2022.

Als ik nu een abo zou afsluiten zou de prijs €50,- per maand zijn. Vanwaar dit prijsverschil?  Bvd.

Omdat het Hussel-pakket is opgevolgd door het TV+ pakket, daarin zijn bepaalde onderdelen van het abo goedkoper geworden en andere onderdelen weer wat duurder, per saldo kan het iets goedkoper uitvallen.

Ik lees dat je vanaf oktober 2023 contractvrij bent, dan zou je eventueel kunnen overstappen naar het nieuwe pakket @HkA23 


Hallo @HkA23 ,

Je kunt tegenwoordig je thuisabonnement verlengen. Er is op die manier een mogelijkheid om iets te besparen op je maandelijkse kosten en zo de inflatiecorrectie te ontlopen.
 

Je kunt na afloop van jouw contractperiode via het gratis telefoonnummer 0800-0402 vragen om een verlenging van jouw contract (nieuw jaarcontract) en dan meteen vragen om een overstap naar KPN (TV)+. Dan krijg je (eventueel) ook een nieuwe ontvanger. In de meeste situaties ga je dan besparen op je kosten. Check de huidige prijzen via dit schema: 

Lees alles over de voor- en nadelen van KPN TV+ in dit topic: 

 


Hallo @JanD , @Noordzee 

Bedankt voor jullie reacties. Ik hoef geen TV+, naast dat deze is € 2,50 duurder is heb ik zelf een mediabox.

Zou toch mooi zijn als ik nu het internet ook gewoon voor €50,- zou kunnen krijgen, ondanks dat ik geen

TV+ heb. De prijs (inflatie) verhoging wordt ondanks mijn jaarcontract ook verhoogd, waarom de internet prijsverlaging dan niet? Ik zal tzt inderdaad contact met KPN opnemen. m.vr.gr.


@HkA23 

Dat kan met de tarieven van 2023. TV is niet verplicht, maar een aanvullende optie. Vanaf oktober 2023 kun je verlengen, maar je zult er wel zelf voor moeten bellen naar 0800-0402. Het gaat niet vanzelf…..  


Even voor de duidelijkheid: u heeft alleen internet? Geen tv van KPN?


@Nick83 , ik heb zowel internet en TV van KPN


Als je geen TV neemt, dan heb je alleen maar internet. Prima natuurlijk, maar dan zul je elders TV moeten afnemen als je meer wilt dan alleen de NPO-zenders. 


@Noordzee Dat klopt. Ik probeer natuurlijk op de kosten te letten, en het viel me op dat ik nu ruim €5,- per maand alleen voor internet meer betaal dan waarvoor dezelfde snelheid nu wordt aangeboden.


@Nick83, ik heb zowel internet en TV van KPN

Als u over gaat naar de nieuwste abonnementsvorm, dan gaat u 50 euro voor internet betalen. Maar ook € 12,50 voor tv. Dat zit aan elkaar gekoppeld.

U kunt niet alleen het internet gedeelte verlengen en tv voor 10 euro onveranderd laten. Dat kan niet

 


@HkA23 

Dat van op de kosten letten, begrijp ik heel goed. 

Je kunt ook prima gratis naar TV kijken, dat heb ikzelf ook jaren gedaan. (Sinds ruim een jaar gebruik ik nu ook het CI+-module van Digitenne.) 

Net als jij heb ik ook (al een aantal jaar) een mediabox in gebruik: 

 


@Nick83 Precies, begrijp niet dat dat niet kan.


@Noordzee leuke info, bedankt