Skip to main content

Beste heer of mevrouw,

Onlangs heb ik bezoek gehad van een vriendelijke KPN deurverkoper welke mij heeft weten over te halen om over te stappen op een glasvezel internet en televisie abonnement in combinatie met twee sim-only telefoonabonnementen.

Later ben ik gebeld door sales om de abonnementen te bespreken en daadwerkelijk af te sluiten. Ik heb een lang, maar erg prettig gesprek gehad. Onderstaande prijzen zijn in dit gesprek mondeling aan mij bevestigd.

Besproken is:

  • Internet en televisie 100Mbit voor € 57,50 waarvan de eerste 6 maanden voor slechts € 35,-. Er wordt een interactieve tv-box, maar ook een gratis wifi-pakket geleverd.
  • Sim only Unlimited data (2jr) van € 25,- voor € 22,50. Er is een bovenop de combinatiekorting een extra korting van € 2,50 afgesproken.
  • Sim only 0GB (2jr) van € 12,50,- voor € 10,-. Er is een bovenop de combinatiekorting een extra korting van € 2,50 afgesproken.

Naderhand zijn er diverse emails ter bevestiging door mij ontvangen, maar helaas zie ik hier niet de bovenstaande prijsafspraken in terug. Ik heb tot twee maal aan toe contact gehad met 088 7751026 om na te gaan of dit klopt.

Het antwoordt luidt: Dit is een vaker voorkomend probleem. Er staan standaard prijzen in de bevestiging. Extra kortingen staan hier niet vermeld, maar worden later op de factuur in mindering gebracht.

Ik ben normaliter goed van vertrouwen, maar zou dit graag bevestigd willen hebben. De heer welke mij twee keer te woord heeft gestaan heeft mij vervolgens doorverwezen naar 0800 0024. Hier kreeg ik een dame van sales aan de telefoon welke mij helaas ook niet kon bevestigen wat de afgesproken prijzen zijn en vertelde min of mee hetzelfde dat de extra korting later op de factuur in mindering wordt gebracht. Echter kon zij mij niet vertellen wat deze extra afgesproken korting is. Zodoende dat ik heb gevraagd naar een e-mailadres waar ik om deze bevestiging kan vragen. Helaas kon zij mij deze niet geven. Zij zou een aantekening maken zodat iemand van “Service” mij terug kon bellen. Dit is uiteindelijk niet gebeurd.

Twee dagen later heb ik zelf gebeld. Een dame aan de telefoon heeft het een en ander besproken met een collega en heeft naar zeggen een aantekening gemaakt dat ik € 2,50 per sim only abonnement korting krijg, maar dat ik hier over een paar weken nog voor terug moet bellen om dit te laten activeren. Wederom heb ik geen bevestiging en moet ik zelf bellen.

Kortom, ik ben bezorgd over deze afspraak en wil heel erg graag een bevestiging van de afgesproken prijzen ontvangen.

Wie kan mij helpen?

 

 

 

Met vriendelijke groeten,

Jeroen
 

admin: privégegevens verborgen

Hallo @Jeroen-H in abonnement-afspraken worden altijd alleen maar bruto bedragen genoemd, dat staat ook altijd in de bevestigingsmails.

Als e.e.a. eenmaal actief is voert 'het systeem' een controle uit of je wel recht hebt op bepaalde kortingen en die zie je dan later weer op de factuur terug.

 


Dag @Jeroen-H , je deze graag al eerder gesteld. Op het forum helpen klanten elkaar en springt een moderater bij indien nodig.  De wachttijd op een moderater is een dag of twee.  Nog even geduld.  Vul wel je klantnummer,  adres etc in op je profiel dan kunnen ze voor je aan de slag. 


Hoi @JanD ,

Dit is wat ik heb begrepen van de collega’s van sales en klantenservice, maar niemand kon mij nu precies vertellen welke prijsafspraak er in jullie systemen staan.

Ik stap over en sluit 3 abonnementen af omdat ik een mooie prijs te horen krijg. Ik heb dit nergens bevestigd gekregen. 

Nu moet ik maar afwachten of het goed gaat. Dat vind ik niet fijn en lijkt mij ook niet zoals het hoort.

U schrijft”

Als e.e.a. eenmaal actief is voert 'het systeem' een controle uit of je wel recht hebt op bepaalde kortingen en die zie je dan later weer op de factuur terug.

Dan zou de gemaakte afspraak toch ook daadwerkelijk in jullie systeem moeten staan en zouden jullie dit toch ook moeten kunnen bevestigen?


Dag @Jeroen-H , je deze graag al eerder gesteld. Op het forum helpen klanten elkaar en springt een moderater bij indien nodig.  De wachttijd op een moderater is een dag of twee.  Nog even geduld.  Vul wel je klantnummer,  adres etc in op je profiel dan kunnen ze voor je aan de slag. 

Hoi Joep, dat klopt, alleen bleef het daar erg stil. Ik heb nu een andere categorie gekozen en krijg gelukkig al snel reacties.

Ik heb de klantnummers van de sim only abonnementen toegevoegd. Het klantnummer van mijn internet en tv aansluiting kan ik niet achterhalen.

Ik hoop dat jullie iets voor mij kunnen betekenen. Bedankt.


Hoi @Jeroen-H, ik heb het andere topic even gesloten. Hier staat ook meer informatie al in. 

Zoals JanD al aangeeft staan op het contact de bruto prijzen. Dus zonder de kortingen. De extra kortingen die je krijgt zijn geen onderdeel van het abonnement namelijk. De extra kortingen krijg je omdat je een abonnement voor Thuis combineert met Mobiel. Daar krijg je de zogenaamde Husselvoordelen op. Deze zal je inderdaad in mindering zien op jouw facturen. 


Hoi @Jeroen-H, ik heb het andere topic even gesloten. Hier staat ook meer informatie al in. 

Zoals JanD al aangeeft staan op het contact de bruto prijzen. Dus zonder de kortingen. De extra kortingen die je krijgt zijn geen onderdeel van het abonnement namelijk. De extra kortingen krijg je omdat je een abonnement voor Thuis combineert met Mobiel. Daar krijg je de zogenaamde Husselvoordelen op. Deze zal je inderdaad in mindering zien op jouw facturen. 

Beste Bart,

Bedankt voor je antwoord. In mijn geval bleek er iets anders fout te gaan. Ik heb na meerdere telefoongesprekken uiteindelijk één van je collega’s aan de telefoon gekregen welke mij wist te vertellen dat er daadwerkelijk iets verkeerd is gegaan met invoeren/verwerken. De kortingsafspraken waren nergens terug te zien.

De sim only abonnementen zijn geannuleerd en worden opnieuw afgesloten. Hierover wordt ik deze week nog gebeld.

Zodra dit is gedaan zou alles juist moeten staan en zou ik ook daadwerkelijk de afgesproken kortingen ontvangen. Zo is mij dit verteld althans. Mij is beloofd dat ik hier deze week over gebeld zal worden.


O, fijn dat dat geregeld wordt. Eerst moet even de annulering verwerkt worden, dan kan de collega opnieuw inleggen. Op dat moment zal hij/zij je bellen verwacht ik. Dan kan alles nog even doorgenomen worden. Hoor graag weer van je als er contact is geweest en alles juist staat.