Skip to main content

Beste KPN,

 

Ik heb een probleem met het bekijken en downloaden van mijn facturen via MijnKPN. Als je op de link klikt, krijg je niks te zien. Ik zie dat er een bestand wordt gedownload en dat heet pdf (zonder extensie). Hier gaat het dus mis, iets in jullie systeem denk ik. Want namelijk: als ik het bestand hernoem, naar bijvoorbeeld factuur.pdf dan opent het bestand wel als een normale pdf. Er gaat dus iets mis met het geven van de bestandsnamen. Kunnen jullie dit oplossen? Wel zo makkelijk voor mij en alle andere klanten.

 

Groeten,

JW

Hoi @JFW!
Ik heb hier geen bekende problemen mee op het moment.
Kun je het ook eens met een andere browser proberen, via de MijnKPN app en vanaf een ander apparaat?


Volgens mij is dit iets wat al heel lang zo is. En waar al meerdere malen om gevraagd is om dat aan te passen. 

Bij Edge onder Windows gaat het goed. Daar krijgt elke factuur dezelfde naam "downloaden.pdf". Wat ... uitermate vervelend is als je een hele reeks wilt downloaden. Maar goed... er is een bestandsnaam. Bij sommige andere systemen is zelfs de bestandsnaam er niet.


ohh zo! Ik heb het zelf ook even geprobeerd. Standaard heet het bestand document.pdf, via firefox downloadt ie hem dan meteen en dat is inderdaad even lastig, al helemaal als er al een bestand met dezelfde naam in je downloads map staat. Via chrome kun je zelf een bestandsnaam typen en downloadt ie hem zodanig.

Helaas is dit niet iets wat we op korte termijn kunnen/gaan wijzigen maar ik zal je feedback in ieder geval meenemen.


ohh zo! Ik heb het zelf ook even geprobeerd. Standaard heet het bestand document.pdf...

Nee, dat is niet standaard. Er is standaard geen bestandsnaam gedefinieerd. Daarom maakt Firefox er "document.pdf" van en Egde "downloaden.pdf". Maar sommige andere systemen doen dat dus niet. En dan word er dus iets opgeslagen zonder naam. En dat is waar @JFW last van heeft.

Het zou mooi zijn als er bijvoorbeeld "kpnfactuur_220330.pdf" gedefinieerd zou worden.


Ik kan niets beloven maar ik geef de feedback in ieder geval door. Bedankt voor het melden!
De workaround is dus de namen van je facturen aanpassen en/of een andere browser te gebruiken.


Hier een ander met het probleem @Thomas:

https://forum.kpn.com/facturen-en-administratie-125/lege-pdf-s-factuur-563011?postid=1502036#post1502036

Inclusief schermafdrukken.


Hier ook weer een topic voor bij de verzameling:

https://forum.kpn.com/facturen-en-administratie-125/hoe-kan-ik-mijn-facturen-exporteren-566203?postid=1530449#post1530449

Deze persoon krijgt bestanden die allemaal "webpagina" heten.


Hier is nog steeds NIETS door KPN verbeterd. Sinds mijn gedwongen migratie van XS4ALL naar KPN is de bestandsnaam van facturen welke gedownload worden “download.pdf". Dat gebeurt in Android met Chrome en in Windows11 met Chrome exact hetzelfde. Waarom bij communicatiebedrijf KPN aan die facturen niet gewoon een bestandsnaam wordt meegeven zoals elke ander op deze planeet dat doet ontgaat mij volkomen. Maandelijks klagen helpt niet, bellen helpt niet. Een of andere luie KPN’er heeft gewoon gedacht “dat spaart weer 3 regeltjes software”, laat alle toch door ons absoluut niet gewaardeerde klanten van ons bedrijf maar zelf elk bestand hernoemen.  KPN lijkt qua arrogante omgang met haar relaties de belastingdienst wel. En dat is dus geen compliment.