Skip to main content

Wij zijn deze zomer aan huis benaderd door een KPN colporteur (iemand die niet in dienst is bij KPN maar wel abonnementen verkoopt).

Deze persoon had een “geweldig” aanbod waardoor we geen nee meer zouden kunnen zeggen tegen een combi contract met 1 gig glazvezel van KPN. Na meerdere vragen (verkoper was de taal niet helemaal machtig) gevraagd of hij e.e.a. in offerte kon zetten en toesturen zodat ik bij akkoord kon bevestigen / overstappen naar KPN. Ik zat tot 1 september sowieso vast aan Ziggo dus gewacht moest er toch worden. Uiteindelijk heeft deze persoon een aantal zaken genoteerd (ipad liep ondertussen vast) en toegezegd dat ik een offerte zou krijgen. Dag erop kreeg ik helaas een bevestiging dat er een overeenkomst was aangegaan met KPN en dat ik voor het bovengenoemde abonnement had gekozen (niet dus). Echter er miste aardig wat data (lang niet alles doorgegeven) en toen begon het KPN “feest”. Oneindig veel mailtjes met verzoeken tot aanvulling (niet gegeven) maar wel ca. 15 keer gebeld (oneindig in de wacht gestaan en vervolgens toch het abonnement op kunnen zeggen. Vervolgens in gesprek gegaan met de juiste afdeling en te horen gekregen dat de “speciale aanbieding” enkel door externe verkopers gegeven kon worden en niet door de KPN zelf??? (wist ook niet wat ik hoorde). Aansluitend gevraagd of ze dan wel aan konden geven wat ze konden bieden en of ze dit op mail wilden bevestingen. Resultaat geen mail maar wederom een bericht dat ik een nieuw abonnement aan was gegaan (Kafka is hier vergeleken niets bij). en wederom een hele reeks sms'jes en verzoeken om bevestinging en aanvulling en een opzegservice. Hier heb ik niets van vervuld en ben wederom gaan bellen wat ze nu weer van plan waren. Drie keer had dit geen resultaat echter de vierde maal heb ik ook dit contract kunnen beëindigen.

Feit is dat er wel spullen naar mij zijn verzonden (deze zijn nooit aangekomen en retour naar KPN gegaan ook is er nooit een monteur oid geweest om iets aan te sluiten.

Na bovenstaand verhaal met twee opgezegde contracten gaf de laatste contactpersoon aan dat er wel heel erg veel mis is gegaan en dat een excuus namens de KPN wel op zijn plek zou zijn. Dit speelde in juli / augustus en sindsdien niets meer vernomen (ook een excuus oid is uitgebleven) tot ik vorige week een aanmaning kreeg voor een paar dagen contractkosten.

Het gaat me niet om het bedrag en wellicht ligt het aan mij maar waarom moet ik betalen voor iets dat ik nooit gehad heb en dat door het bedrijf zelf veroorzaakt is?

Heb hier uiteraard over gebeld en is zou terug worden gebeld. Dat is gebeurd (een wonder aangezien alle voorgaande toezeggingen over terugbellen niet zijn nagekomen) echter de beller wist te melden dat het gefactureerde bedrag absoluut terecht was en stond echt helemaal nergens voor open (betalen of incasso iets ander kon hij niet uitbrengen).

En nu mijn dilemma: betalen (om maar van het gezeur af te zijn), rechtsbijstand (eigenlijk geen optie omdat het bedrag gewoon te laag is en ik ze hier niet mee lastig wil vallen) of het hele verhaal doorspelen naar Radar / Kassa (eigenlijk de enig juiste beloning voor een bedrijf dat meent zo om te moeten gaan met potentiële klanten) en voor de helderheid ik heb nog twee contracten bij KPN en daar letterlijk altijd tegen betaling de juiste service ontvangen. (ter aanvulling klantnummer is ******   (eerste opzegging 21/7 tweede bevestigde opzegging 14/8

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Moraal van het verhaal: Koop NOOIT iets aan de deur. Hou altijd zelf het heft in handen door goed uit te zoeken wat de mogelijkheden zijn. Iemand die aan de deur iets verkoopt, verdient aan jou. Anders zou die wel wat anders doen. 


Helemaal mee eens daarom ook de vraag on een offerte (had ook niet alle info gegeven en zeker geen handrekening). Wat me wel teleurstelt is dat KPN deals maakt/in zee gaat met dit soort bedrijven (hij legitimeerde zich als KPN medewerker met een kpn identificatie, heb ik nog een foto van). Dit heb ik ook gemeld bij de Kpn en bovenstaande werd bevestigd (ze krijgen de adressen ook door KPN aangeleverd). Wat me veel meer verbaast is dat de KPN via SMS allerlei verzoeken stuurt om bevestiging (accoordverklaring) met de overeenkomst en ook als je die niet bevestigt ze gewoon doorgaat met de procedure (onder het motto wie zwijgt stemt toe)


Als je niks bevestigd hebt dan zou ik ook niet betalen @Robert Veldt 


 


@Robert Veldt Dat klinkt als een bijzonder stroef verlopen en dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Het spijt mij oprecht dat je hier dan zoveel tijd en aandacht hebt moeten spenderen. Gezien het bedrag snap ik je terughoudendheid om een bepaald traject in te gaan. Is dit al eens beoordeelt door onze Klachtenafdeling? Anders wil ik dit, met jouw toestemming graag nog eens aan hun voorleggen.


Al meerdere keren echter behalve de mededeling dat er iets fout gaat en de toezegging dat men met een reactie komt is er niets gebeurd.

Ik ben aan het eind van het traject één keer teruggebeld door een medewerker (van de Klachtenafdeling??). Deze meneer maakte op mij een redelijk overwerkte indruk met als enige repeterende boodschap had dat het mijn eigen schuld was maar dit vervolgens op geen enkele manier wist te onderbouwen waarbij hij ook niet de indruk gaf dat hij überhaupt een idee had waar het over ging (en daar ook niet voor open stond). Eigenlijk was zijn enige boodschap, laag bedrag dus wat zeurt u, betalen en u bent ervan af. (overigens sluit het bedrag totaal niet aan op hetgeen in mijn account aan bedragen vermeld staat  ( daar staat een groter ouder bedrag op open).

Inmiddels ben ik erachter dat KPN pas geld in rekening kan en mag brengen als er daadwerkelijk activatie plaats heeft gevonden (de monteur de noodzakelijke aanpassingen heeft aangebracht en de benodigde apparatuur apparateur is geleverd en geactiveerd). Beide hebben hier nooit plaats gevonden. Er is 2 x ongevraagd opnieuw een abonnement opgestart (en twee keer incompleet) waarbij ik op geen enkel moment een goedkeur heb gegeven (terwijl daar wel per sms om wordt gevraagd). De eerste keer kan ik me nog iets bij indenken (fouten worden overal gemaakt), bij het tweede aansluitende abonnement snap ik niet hoe een klacht met een reeks aan toezeggingen door een KPN medewerker ongevraagd wordt omgezet in een nieuw contract (tegen veel slechtere voorwaarden).

Wel inmiddels contact gehad mijn mijn rechtsbijstand. Reactie daarvan was dat ik ongetwijfeld gelijk heb echter gezien de ervaringen met KPN en de tijd die zij erin moeten stoppen om het gelijk te krijgen zijn de policy hebben om dit soort kosten gewoon te vergoeden (wat op zich al een slechte ontwikkeling is).

en wat mij betreft mag je het best aan ze voorleggen, zeker als het helpt dit soort processen te verbeteren (want dit is wel de manier om potentiële klanten langjarig weg te jagen)


Ik koppel het zeker terug Robert, sorry ik was door omstandigheden afwezig. Zou je dan ook jouw profiel kunt invullen? Neem je ook andere diensten van KPN af? 


Ik regel het profiel maar verwacht niet hier ooit nog iets van te horen (net zoals tot op heden eigenlijk). gr. En ja ik beheer drie accounts bij KPN aangevuld met een zakelijke overeenkomst. Doe al heel lang zaken met KPN, en dit soorts zaken ken ik uit het verleden waar men nog monopolist was, daarna zat er een hele poos verbetering in maar dit deed de oude tijden herleven (kan soms goed zijn maar in dit geval echt niet)


Zou je dan mij een seintje kunnen geven zodra dat gedaan is? Dan kijk ik even mee.