Skip to main content

ik heb ongeveer hetzelfde probleem als Domini, eerst bericht van Recommerce dat mijn telefoon niets waard was ipv de geschatte 156 euro, toen ik daarover klaagde, ook omdat hij net voor het opsturen getest was en en op verkoopwaarde 175 euro werd geschat, kreeg ik te horen dat het scherm rare kleuren had en de zijkant beschadigd, na wat mails heen en weer, die blijkbaar met Google Translate vertaald zijn door de Franse medewerkers van Recommerce hebben ze nu mijn toestel teruggestuurd, wat dus niet de bedoeling was, ik zie nog steeds geen problemen en beschadigingen aan het toestel trouwens.

Recommerce had mij een voorstel gedaan om 300 euro uit te betalen, ik heb op de door Recommerce gestuurde link aangegeven dat ik akkoord was, maar blijkbaar was ik te lastig.

Heb vandaag contact gehad met een medewerker van KPN, maar die zegt dat KPN hier niets aan kan doen, ondanks dat ik hem ook vertelde dat ik klant ben van KPN en niet van Recommerce, etc

Maar de medewerker bleef volhouden dat KPN hier niets mee doet, ik vind dat wel schandalig, vooral als ik hier lees dat ik zeker niet de enige ben met dit soort problemen.

Ik zie ook graag een reactie van KPN tegemoet hoe dit opgelost kan worden.

 

gr

 

Roberto Schaasberg

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

ik heb meegedaan aan de Samsung S23 ultra actie, telefoon opgestuurd naar Recommerce, telefoon was via het door mij ingevulde formulier 156 euro waard, na aankomst in Frankrijk is de telefoon volgens recommerce niets waard, scherm is niet goed, is beschadigd, etc

Na wat heen en weer gemail waarin ik heb aangegeven dat de telefoon net voor het versturen nog op 175 euro was geschat door een telefoon winkel in Purmerend, maar dat leverde geen andere inzichten op bij recommerce, heb ik in de laatste mail aangegeven dat ik, min of meer gedwongen, akkoord was en ik had ook de acceptatie link van recommerce bevestigd. helaas hebben ze nu mijn telefoon teruggestuurd, en na mijn 2 latere mails dat dit niet de bedoeling was, reageren ze niet meer.

de KPN klantenservice gebeld, maar de medewerker, die wel vriendelijk was, blijft volhouden dat dit niet het probleem van KPN is en KPN geen partij hier in is, terwijl ik toch door KPN op deze actie ben gewezen en pas na het kopen door heb gekregen, dat KPN de actie uitbesteed heeft en blijkbaar geen verantwoordelijkheid hier voor wil nemen.

Het lijkt me toch ook dat recommerce niet zelf 300 euro extra voor iedere ingeleverde telefoon gaat terugbetalen, die 300 euro zal toch wel gecompenseerd worden door KPN.

Ik voel mij erg bedrogen en denk er zelfs over om, uit frustratie,  mijn rechtsbijstandverzekeraar om advies te vragen en al mijn abonnementen van KPN op te zeggen, dit in nl niet meer de betrouwbare telefoon/internet/tv partner die ik voor ogen had, toen ik meer dan 20/30 jaar geleden KPN klant werd.

Als ik op het Forum kijk, zijn er eigenlijk heel veel klachten over ”Recommerce”, dit lijkt me schadelijk voor de reputatie van KPN.

Ik heb ook de indruk dat “Recommerce” google translatie gebruikt om de mails van ned. naar Frans om te zetten, anders kan er nooit zoveel verwarring zijn.

 

gr.

 

Schaasberg

 

Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic


ik heb al een vraag gesteld mbt de afhandeling van een trade-in actie door recommerce, maar krijg geen reactie van een kpn medewerk(st)er, kan dat enige dagen duren of is mijn vraag niet doorgekomen?

Admin: bericht samengevoegd met reeds eerder aangemaakt topic


Hoi @Roberto S . Welkom op het forum.

Erg jammer om te lezen over je ervaringen met recommerce.  Heb je daarna nog weer een contactpoging ondernomen?  Ik ben wel benieuwd of ze er op terugkomen als jij nog een keer contact zoekt. 

KPN zit er officieel niet tussen inderdaad. Wij hebben dit uitbesteeds aan Recommerce. Uiteraard kijken we wel mee en willen we natuurlijk ook niet dat er onvrede ontstaat. Je eerste ingang is recommerce.  Mocht je weer een afwijzing krijgen, laat het mij hier even weten. 


Erwin,

 

Bedankt voor je reactie, maar contact zoeken met Recommerce is moeilijk of niet te doen, hun laatste reactie was:

Hallo,
 
Het spijt me, maar vbotre mobile is teruggestuurd.
Wij kunnen dan niet meer tussenkomen in uw dossier.
 
Met vriendelijke groet,
Coralie
 
Recommerce Solutions
Klantenservicetijden :
Maandag tot vrijdag van 9 tot 12 uur en van 13 tot 17 uur.

 

het is een beetje onbegrijpelijk Nederlands, maar ik denk dat ze niets meer willen doen, de telefoon is teruggestuurd en dan is het blijkbaar klaar voor hun.

Misschien kan jij of de KPN hierin bemiddelen, ik wil de telefoon wel weer terugsturen, dan kunnen ze de beloofde 300 euro overmaken, daarin hadden ze al toegestemd en ik heb dat aanbod geaccepteerd.

ik kan je ook wel de gehele mailwisseling sturen als dat je helpt.

 

mvg

 

Roberto Schaasberg


Erwin, weet je al iets meer, ik kan je het trade-in nr geven, dat is nr K63F1208147486.

Is het niet gemakkelijker als mijn probleem bij de andere gevallen wordt samengevoegd?

ik zag bv dat je collega Marcia voor een vergelijkbaar probleem contact zou opnemen met Recommerce.

In principe speelt bij mij hetzelfde als bij de andere 2 klachten waar ook de telefoon (ongewenst) is teruggestuurd

 

gr

 

Roberto Schaasberg


Sorry voor de late reply, @Roberto S .  Zit er ondertussen al schot in de zaak? Heb je nog weer contact met recommerce gehad?


Erwin, omdat de actie nog liep, heb ik mijn telefoon weer naar Recommerce gestuurd, deze keer was volgens hen het scherm niet beschadigd en geen kleur problemen,  wel bijzonder,  want ik heb het toestel niet laten repareren!!!

Heen en weer sturen naar Frankrijk van het toestel is blijkbaar helend voor het scherm !!!

Uiteindelijk was het nu 123 euro waard ipv de geschatte 156 euro, maar daar kan ik mee leven.

Die 123 euro heb ik inmiddels ontvangen, de 300 euro cashback nog niet, maar na een mail van mij aan hen hebben ze beloofd het geld zsm over te maken.

Eind goed al goed, hoop ik  maar ik hou hier toch een heel naar gevoel aan over, als ik niet gemaild/gezeurd had, had ik nul euro gehad ipv 423 euro omdat volgens Recommerce het toestel stuk was, dat bleven ze volhouden ook na herinspectie.

 

Ik heb mij ook door Kpn in de steek gelaten gevoeld, want het standaard antwoord was dat kpn niets aan de beslissingen van Recommerce kon veranderen.

En als ik niet zelf initiatief had genomen om het toestel weer naar Frankrijk  te sturen was de reactie van jou  cq Kpn te laat geweest en was de actie waarschijnlijk al verlopen. 

Voor iemand die al 20 a 30 jaar klant is van Kpn en nog nooit eerder een klacht heeft ingediend   vind ik dat heel teleurstellend.

Ik ga mijn abonnementen bij Kpn de komende weken eens kritisch bekijken,  want de binding met Kpn is hierdoor wel flink verminderd.

Mvg

 

Roberto S.