Skip to main content

In april van dit jaar ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN.

Bij Ziggo was alles perfect, hier tot niet tot nu toe. Toch wel spijt van de overstap, maar het is niet meer terug te draaien. Ik hoop op beterschap een keer.

 

Ik heb problemen met de tv-plus-box, haperend geluid tv. Volgens medewerker KPN ligt dit aan de versterker die vrij nieuw is, die zou op gang moeten komen. Bij Ziggo had ik dergelijke problemen niet, het was gewoon goed.

Ik heb zelf wat aanpassingen gedaan met kabels en ik accepteer de geluidsproblemen nu verder maar, het is vooral nog bij het opstarten en het corrigeert zich later over het algemeen wel. Het hoort op zich niet zo te zijn lijkt mij, maar ik neem het maar.

 

Wat de laatste tijd wel eens gebeurt is dat het signaal kwijtraakt, ik kijk b.v. naar Youtube, hij gooit het signaal eraf, de tv-plus-box start opnieuw op en gaat vervolgens naar live tv. Niet zoals het hoort lijkt mij.

Verder als ik bel via Whatsapp, dat gaat via de Wifi, en dat gebruik ik als ik naar het buitenland bel, dan is de verbinding heel slecht. Dat merkt voornamelijk de ontvanger, geraas of het geluid valt even weg.

Wel eerder ook in andere situaties gemerkt dat Wifi signaal soms even wordt onderbroken.

 

Ik heb al zoveel geprobeerd, ook meerdere malen gebeld, ik laat het zo.

Dit is niet de reden dat ik nu aan de bel trek.

Op 26 juli is een monteur langs geweest. Hij zei gelijk te weten wat er aan de hand was. De originele etherkabel/HDMI van KPN die zat er niet meer in, en daar zou het aan liggen. Dat klopt, buurman heeft er vanwege de problemen er een andere kabel in gedaan in een poging het goed te krijgen. Het kwam niet goed, maar met de originele kabel waren de problemen er ook. Dus je probeert al wat.

Mij worden voorrijkosten in rekening gebracht voor de monteur, want het zou mijn eigen schuld zijn, kabeltje is verwisseld. Dat klopt, maar het bezoek van de monteur heeft verder ook geen oplossing gebracht.

Ik heb al heel veel onkosten gemaakt in een poging het beter te maken. 

Waar ik bezwaar tegen maak is dat ik de voorrijkosten van de monteur ad € 70 euro nu ook weer zou moeten betalen, terwijl het niet is opgelost, het is nog steeds niet optimaal. € 7,50 voor het kabeltje, die kon ik zo snel niet meer vinden, is wel terecht.

Dus ik verzoek u € 70 op de monteursrekening in mindering te brengen, of deze aan mij terug te storten.

Pogingen om het verder nog goed te krijgen doe ik voorlopig niet meer.

Vriendelijke groet

Hanneke S.

Hallo en welkom @Hanneke S. Ik kijk graag voor je in de administratie. Zou je jouw forumprofiel in willen vullen? Dan kan ik alle gegevens erbij pakken en voor de vergoeding zorgen. Als ik het zo allemaal lees, dan kunnen de voorrijkosten vergoed worden. 


Dankjewel Jeroen voor jouw reactie. Ik heb het profiel ingevuld.

Fijn als de voorrijkosten vergoed kunnen worden.

Gezien alle moeite die ik zelf heb moeten doen en de kosten die ik heb moeten maken om het in ieder geval beter te krijgen vond ik voorrijkosten betalen zonder dat dit verbetering heeft gebracht eigenlijk een stap te ver.

Met dank voor de moeite 

Hanneke S.


Ik zag ook dat er door de klachtenafdeling was toegezegd dat de monteur gratis zou zijn. De vergoeding is voor je ingevoerd en er zal een tussentijdse factuur worden aangemaakt om het bedrag terug te storten. 


Ja afgesproken was ook dat de monteur gratis zou zijn, ik vond de rekening niet terecht.

Fijn dat het voor mekaar is Jeroen, bedankt!


Reageer