Skip to main content

Goedemiddag,

Recentelijk heb ik een gesprek gevoerd met de KPN Klantenservice. Dit ging over mijn factuur.

1 van mijn abonnementen (van mijn zoon) zou over het bundeltegoed gegaan zijn met SMS-en. 

Ik heb hierover al eerder gesproken op 1 april 2023 (gesprek opgenomen). Aan de desbetreffende KPN klantenservice medewerker gevraag of ze voor mij uitgaande SMS-en kon blokkeren. 

Altans dat zou gedaan zijn. Nu krijg ik op mijn factuur (oktober) te zien dat er op dat nummer 174 SMS-jes verstuurd waren. Medewerker stuurde mij naar Abuse. Want ze dachten aan fraude. Maar die afdeling stuurde mij weer terug naar de klantenservice. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Voor de maand huidige maand november zit ik al op de 528 SMS-jes. En in het laatste telefoongesprek hebben ze het nogmaals geblokkeerd (zo mag ik geloven)

 

Ik snap niet hoe dit mogelijk is. De factuur van oktober is al afgeschreven en er word niks gecrediteerd. 

Voor de maand november frees ik ook het ergste.  Ik zou graag willen weten wat hier aan de hand is en de onterecht gefactureerde bedragen gecrediteerd zien. Anders ben ik genoodzaakt om ergens anders mijn abonnementen onder te brengen. Ik heb er zo géén vertrouwen meer in.

 

Vriendelijke groet

Patrick Bakker

Goed dat je hier het verhaal verteld @PatrickBakker . Een moderater gaat hier op reageren. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag. 


Hi @PatrickBakker!

Jeetje dat zijn flink wat SMS berichten. 😶 Als je op de factuur kijkt van het abonnement van je zoon, dan zie je op de laatste pagina het exacte verbruik. Zie je de SMS berichten daar ook tussen staan? De nummers e.d. zouden er ook bij moeten staan. 

Zo niet, of mocht het daar niet duidelijker uit worden, wil je dan een foto van de verbruikspagina van de factuur sturen? Poets hierbij eventuele privégegevens weg. 
Wil je daarnaast ook je forumprofiel nog aanvullen met het 06-nummer waar het om gaat?


Dag Sanne,

 

Bedankt voor je bericht. Nummer waar het om gaat heb ik in mijn profiel gezet. Factuur is duidelijk. De SMS-jes zijn ook gemaakt alle 528. Daar gaat het niet om. KPN zou al meerdere malen deze dienst blokkeren (telefoongesprekken heb ik daarvan opgenomen). En toch nog zijn die SMS-jes verstuurd. Dit vind ik niet correct en daarom wil ik de bedragen die gefactureerd zijn en ook nog gaan worden gecrediteerd hebben. Daarbij ben ik het vertrouwen in KPN verloren en als dit niet word opgehelderd ga ik serieus kijken naar andere providers. Ook voor mijn andere 3 mobiele abonnementen!


Bedankt voor het aanvullen @PatrickBakker! Ik heb een melding gemaakt richting onze mobiele technische dienst. Ik zie namelijk dat voor dit nummer het versturen van SMS berichten uitgeschakeld staat, maar zie ook dat er SMS berichten verstuurd zijn. Lijkt me niet de bedoeling. 😕

Zij gaan dit uitzoeken en nemen nog contact op met je. Aan de hand van hun bevindingen kunnen we kijken of een creditering dan mogelijk is. 

Mocht je een update van ze krijgen, laat het hier gerust weten! 


Bedankt Sanne,

Ben benieuwd 🤞🏻en ik laat het weten via dit forum!


Ik ben gebeld door de technische dienst van KPN. Die zegt dat ze inderdaad uitgaande SMS-en geblokkeerd hadden. Maar wat blijkt, dit werkt schijnbaar niet. Want SMS-en gaat blijkbaar over 4G (data dus). Dit had KPN mij dan wel eerder kunnen zeggen. Vreemd is dat mijn zoon géén data bundel heeft. Dus hoe kan hij dan in godsnaam zonder data bundel SMS-en? Ik snap er niks van. KPN heeft nu 4G bij mijn zoon uitgezet. Weet niet zeker of dit nu een goede oplossing is. Ik word teruggebeld over eventuele creditering van de kosten. Ik ben wel naar andere providers aan het kijken zeg ik eerlijk. 

 

Word vervolgd....


Snap ik. Deze informatie is voor mij ook nieuw. 😕 Fijn dat ze gebeld hebben en dat je nog teruggebeld gaat worden. 

Hopelijk kan alles dan goed afgerond worden. 🤞 Mocht je toch nog vragen hebben, je kunt hier altijd reageren!