Skip to main content

Per 29-06-2023 heb ik mijn KPN abonnementen opgezegd. Indachtig uw instructies op internet heb ik hardware op 29-06-2023 in een eigen doos gedaan en bij een PostNL punt ingeleverd. De door KPN toegezegde doos heb ik nimmer ontvangen. Het PostNL punt wilde de doos niet ontvangst nemen aangezien een bardcode sticker ontbrak. Dat klopt want ik heb van KPN nimmer communicatie ontvangen over mijn opzegging. Ter plaatse de klantenservice gebeld en die heeft mij uiteindelijk aangegeven dat ik de spullen weer mee terug kon nemen aangezien het PostNL punt de doos niet accepteerde zonder barcode. Kort en goed, de kwaliteit van de geleverde dienstverlening was al slecht en ook de toezeggingen rondom opzegging komt KPN niet na. Door langdurig verblijf in het buitenland kan ik de spullen niet retourneren. Ik ontvang graag een bevestiging dat - zoals de klantenservice aangaf - ik de spullen niet behoef te retourneren aangezien er sprake is van overmacht. 

Hallo @Richard Koster het postkantoor heeft ook niet goed gehandeld.

Als je het gratis antwoordnummer gebruikt hebt, kan het psotkantoor een geschikte label uitprinten en op de doos plakken en jou een verzendbewi.js meegeven.

Je kunt ook zelf via postnl.nl een adressticker aanmaken en uitprinten.

Succes.

 


Hoi @Richard Koster, welkom bij ons op het forum. De apparatuur zal wel teruggestuurd moeten worden, het blijft onze eigendom. Op onze website hebben we daar instructies voor staan, als je die stappen volgt en het adres wat daar wordt genoemd op een doos zet kan PostNL het teruggesturen: Apparatuur terugsturen.

Daarvoor is een retourdoos of sticker vanuit ons niet nodig. PostNL heeft daarmee voldoende informatie om het terug te sturen, mits de stappen goed zijn gevolgd.


Bedankt voor de reactie. Dit zal pas kunnen over circa 8 maanden als ik weer “thuis” ben. Jouw reactie verrast mij. Jouw collega die ik van de klantenservice telefonisch heb gesproken op het moment dat ik de doos wilde aanbieden gaf aan dat ik er niets aan kon doen en er door mijn langdurige afwezigheid sprake is van overmacht. Ik verneem graag van u.


Ik breng graag nog even in herinnering wat op uw website staat over retourneren. Zie bijlage. Dat volg je op en dan krijg je de reactie die u mij vandaag verzond …. Onbegrijpelijk. Leg de schuld maar bij de klant.

 


Als jij die instructies destijds hebt opgevolgd, @Richard Koster, en het volledige adres op de doos had staan, dan ligt de ‘schuld' van het geheel bij de medewerker van het postpunt. Die had de doos in ontvangst moeten nemen.

Maar, gebeurd is gebeurd. Er is in die zin ook geen sprake van schuld. Het is geen probleem om de spullen terug te sturen als je terug bent. Als je jouw forumprofiel zou willen invullen met de adresgegevens van je abonnement, dan maken we hier een notitie. 


Als jij die instructies destijds hebt opgevolgd, @Richard Koster, en het volledige adres op de doos had staan, dan ligt de ‘schuld' van het geheel bij de medewerker van het postpunt. Die had de doos in ontvangst moeten nemen.

Maar, gebeurd is gebeurd. Er is in die zin ook geen sprake van schuld. Het is geen probleem om de spullen terug te sturen als je terug bent. Als je jouw forumprofiel zou willen invullen met de adresgegevens van je abonnement, dan maken we hier een notitie. 

 

Beste Benjamin, bedankt. Ik zal het profiel morgen invullen en stuur de spullen na terugkeer in Nederland terug. MVG 


Beste Benjamin, bedankt. Ik zal het profiel morgen invullen en stuur de spullen na terugkeer in Nederland terug. MVG 

Hallo @Richard Koster , Benjamin is de schrijver van de quote van het account van moderator @Erik_ , is de naam van de moderator.