Skip to main content

Ik heb een abonnement zonder internet. Nu zie ik op mijn afrekening diverse keren internet staan en op  de rekening is er 1 cent bij geteld voor internet in het buitenland. Mijn roaming staat altijd uit omdat ik geen internet heb. Kan iemand mij dit verklaren?

@nannywiltschut Kan het zijn dat de in rekening gebrachte bedragen gaan over sms'jes, die waarschijnlijk ook niet zijn verstuurd? En heb je een Android (Google) toestel?

Piet.


Ik heb een samsung A 40 en dat is android geloof ik maar op de nota stonden diverse internet activiteiten maar die hebben kennelijk geen geld gekost alleen maar 0,01 cent . Ik heb alleen gebruik gemaakt van wifi in de hotels en geen sms verstuurd. We waren in Kriatie en dat is ook EU. Mijn abonnement heeft alleen bellen en gebeld worden en sms verder niks. Vreemd.

 


Hoi @nannywiltschut, soms zien we dat een buitenlands netwerk 1 cent rekent op het moment dat jouw toestel verbinding maakt met een andere zendmast. Ik vermoed dat dat hier ook het geval is. Doordat je geen data bij je abonnement hebt is dat in dat geval apart in rekening gebracht. Zijn er daarnaast geen andere kosten gemaakt?


Andere kosten zijn er niet gemaakt, alleen die 1 cent en dat vond ik vreemd. Maar dat zou het kunnen verklaren, 


Hallo @nannywiltschut je kunt beter mobiele data op je mobiel uitzetten i.p.v. Roaming alleen. Stel verder in dat alle automatische updates alleen via wifi mogen gebeuren.


Met de instellingen die Jan noemt kan het risico hierop verder beperkt worden. Daarmee verwacht ik dat dit een volgende keer niet gebeurt.