Skip to main content

Hi

Bij aankomst in Muscat krijg ik zomaar het bericht  dat ik 60,50 aan extra data zou hebben verbruikt zonder ook maar 1 whatsapp bericht binnen te krijgen. De aankondiging hierover is ook pas binnen gekomen na dat deze kosten al gemaakt zijn.

 

lees hier meerdere topics over op dit forum en snap dat wanneer er data gebruikt wordt na een aankondiging hierover terecht kosten berekend worden al is 60,50 voor 6mb natuurlijk gekkenwerk, maargoed.

 

Het is bij wet verboden om zomaar extra kosten voor een dienst te rekenen zonder dat een consument daar om gevraagd heeft/hoogte van heeft. Deze kosten zijn daarom onterecht en verwacht dat dit verwerkt wordt. Bij vragen neem even contact met me op via mail.

 

Hoor het graag.

 

 

Hi

Bij aankomst in Muscat krijg ik zomaar het bericht  dat ik 60,50 aan extra data zou hebben verbruikt zonder ook maar 1 whatsapp bericht binnen te krijgen. De aankondiging hierover is ook pas binnen gekomen na dat deze kosten al gemaakt zijn.

 

lees hier meerdere topics over op dit forum en snap dat wanneer er data gebruikt wordt na een aankondiging hierover terecht kosten berekend worden al is 60,50 voor 6mb natuurlijk gekkenwerk, maargoed.

 

Het is bij wet verboden om zomaar extra kosten voor een dienst te rekenen zonder dat een consument daar om gevraagd heeft/hoogte van heeft. Deze kosten zijn daarom onterecht en verwacht dat dit verwerkt wordt. Bij vragen neem even contact met me op via mail.

 

Hoor het graag.

 

 

Stoere praat. In welke wet staat dit aangegeven? Daarnaast zijn de kosten terecht in rekening gebracht. 


Er staat vast wel ergens in het contract dat er extra kosten voor roaming in rekening gebracht kunnen worden. 


Jij bent het zoveelste slachtoffer van het ontbreken van de functionaliteit om data-roaming buiten de EU te blokkeren zonder dat data-roaming binnen de EU uitgezet hoeft te worden.

Ik heb KPN in de afgelopen jaren tientallen keren gevraagd om deze functionaliteit beschikbaar te stellen maar nog altijd heeft KPN geen actie ondernomen en daar ben jij nu helaas ook tegenaan gelopen.

Beste KPN, Hoe vaak moet ik nog smeken om data-roaming buiten de EU standaard te blokkeren en de functionaliteit te bieden waarmee de abonnee zelf in staat is data-roaming buiten de EU aan en uit te zetten.

Neem een voorbeeld aan Simpel, die kunnen dat blijkbaar wel.


Is eigen verantwoording van de gebruiker. Niets meer en niets minder. 


Voor mij is dit dus de reden dat ik never nooit KPN mobiel zal nemen. Liever een provider die wel zijn verantwoordelijkheid neemt door klanten hier tegen te beschermen. 


Is eigen verantwoording van de gebruiker. Niets meer en niets minder. 

Stel je maakt een strandwandeling op het strand van Terschelling en plots wordt er €60,50 in rekening gebracht voor dataroaming, is dat dan ook jouw eigen verantwoording?


Ja! Ik blijf erbij dat de gebruiker verantwoordelijk is. 


Ja! 

Wow, ik hoop dat je dat niet serieus meent en al helemaal niet omdat het voor KPN heel simpel is om je hiertegen te beschermen.


Ik ben serieus. Geloof het of niet. Zou niet weten waarom een politiek correct antwoord hierop te geven. 


Blij dat ik aan de kant van de abonnee sta en niet aan de kant van de provider. Het is toch ronduit belachelijk dat je van de abonnee zou mogen verwachten dat hij/zij weet dat zijn/haar mobiele telefoon op het strand van de waddeneilanden of op de Griekse eilanden onder de Albanese en Turkse kust spontaan contact zou kunnen maken met een netwerk van buiten de EU en waarbij je dus in luttele seconden tegen dergelijke kosten aan kunt lopen.