Skip to main content

Hallo, doordat KPN de Samsung S24+ Violet niet kon leveren hebben ze geadviseerd om deze te annuleren na drie weken, afgelopen dinsdag dus de zwarte uitvoering besteld woensdag ontvangen Top!.

Maar wat ze dan niet verteld hebben is dat je nu geen Cash back actie meer hebt. Doordat jullie dus de voorraad niet op peil hebben lopen wij de cash back actie mis. Samsung zegt KPN had zijn voorraad niet op peil, en die zijn verantwoordelijk voor het feit dat jullie nu de cash back actie mis lopen. Ik heb bewijs dat hij hem optijd besteld had. Graag jullie reactie hierin, want ik vind dit nu niet netjes. 

Hoi @Noosie 

Welkom op het forum van KPN.

Ai! eigenlijk had je dit niet moeten doen, dat annuleren van je Samsung S24+ in de kleur Cobalt Violet, aangezien de variant met 256 GB inmiddels weer voorradig is, en de 512 GB variant in de loop van deze week.

Er was tijdelijk geen voorraad van deze kleur en model, omdat daar veel vraag naar was.
Maar dat deze kleur niet meer geleverd zou worden, klopt dus niet, het is een splinternieuw toestel van Samsung die gewoon weer op voorraad komt.

Dat je contact hebt opgenomen met de klantenservice van KPN, dat begrijp ik uiteraard.
Want je wilde graag de status weten van jouw bestelling, en wanneer je die kon verwachten.
Alleen was het dus niet echt slim van je, om mee te gaan met de medewerker door die bestelling te annuleren, maar gewoon nog even te wachten.

Hierdoor loop je dus ook de cashback actie van Samsung mis, aangezien je nieuwe bestelling een nieuwe datum heeft, die buiten deze actie valt.
De cashback actie is niet een actie van KPN zelf, maar is een actie vanuit Samsung zelf.
Samsung heeft voor deze actie een bepaalde periode aan gekoppeld, waarbinnen de bestelling dient te worden gedaan, val je buiten deze periode met bestellen dan wordt de aanvraag meestal afgewezen door Samsung.

Aangezien het een actie is van Samsung zelf, kan KPN daar voor de rest weinig aan doen.

Omtrent de voorraden van Samsung toestellen in het magazijn van KPN, is KPN 100% afhankelijk van wat Samsung (of Apple) aan hun magazijn uitlevert, van te voren weet KPN niet exact wat er binnenkomt, maar zet wel een verwachte leverdatum bij de toestellen.
Wat dus inhoudt dat het nog kan wijzigen, mede op wat er daadwerkelijk wordt geleverd.