Skip to main content

Hoe is het mogelijk dat mijn vergoeding €25 bedraagt terwijl mijn maandnota al ruim €81 bedraagt terwijl de storing ruim drie weken heeft geduurd? Los van het feit dat ik twee weken niet heb kunnen werken en extra kosten heb gemaakt voor extra data.

Hallo @ricxx de vergoedingen liggen vast in de voorwaarden, daarin kun je terugvinden wanneer je wat en hoeveel terug krijgt. Dit geldt niet alleen bij KPN, maar bij is iedere provider gelijk.

 


KPN komt die vergoeding sowieso niet na. Maar van klantvriendelijkheid hebben ze blijkbaar al helemaal geen kaas gegeten. 

De klant die al weken geen dienstverlening heeft ontvangen slechts de mogelijkheid bieden online een vergoeding aan te vragen die vervolgens ook nog eens niet klopt, los van het feit dat de vergoeding in geen verhouding staat tot de geleden schade (niet kunnen werken, extra datakosten) een lagere dagvergoeding aan te bieden dan dat je aan kosten maakt voor je abonnement etc. Echt ongelofelijk. Zegt alles als je je dan verschuilt achter regeltjes die niet voorzien voor dit soort gevallen. Een persoonlijke benadering is er niet bij en zakkenvullen is de norm blijkbaar bij kpn

 

 


U heeft natuurlijk recht op wat wettelijk bepaald is. Wellicht kunt een specificatie opvragen.  Schadevergoeding etc zijn bij consumentenaansluitingen inderdaad niet mogelijk.  Dat kan alleen bij zakelijke aansluitingen met verschillende servicelevels.  U betaald dan wel minimaal € 500,00 per maand.


Hallo @ricxx, welkom op het KPN forum! Goed dat je ons gevonden hebt. Een storing is natuurlijk al vervelend genoeg, helemaal wanneer deze langer aanhoudt dan je lief is. Logisch dat je daarvoor op zoek bent naar een compensatie; je hebt immers wel gewoon de abonnementskosten betaald. Nu lees ik dat je vanuit de telefonische klantenservice het advies hebt gekregen om online een vergoeding bij netwerkstoring aan te vragen. Je kunt dit formulier inderdaad gebruiken, maar eigenlijk is dit formulier bedoeld voor dienstgenerieke storingen, dus niet voor individuele gevallen. Het kan daardoor zijn dat de vergoeding die je ontvangt, niet strookt met de duur van de problemen die hebt ervaren. Het lijkt me daarom goed als ik even met je mee kijk. Ik moet daarbij al wel aangeven dat wij gemiste inkomsten niet kunnen vergoeden; wij vergoeden alleen de abonnementskosten voor de periode waarin de diensten niet werkten. Als dat akkoord is, wil ik je vragen je forumprofiel aan te vullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef hier even een seintje als je dit gedaan hebt, dan kan ik je verder helpen.


U heeft natuurlijk recht op wat wettelijk bepaald is. Wellicht kunt een specificatie opvragen.  Schadevergoeding etc zijn bij consumentenaansluitingen inderdaad niet mogelijk.  Dat kan alleen bij zakelijke aansluitingen met verschillende servicelevels.  U betaald dan wel minimaal € 500,00 per maand.

KPN EEN met servicelevel 4 klokuren heb je volgens mij al vanaf 80euro excl BTW. Valt allemaal wel mee tegenwoordig. (Wel maar iets van 50mb ofzo)