Skip to main content

Ik kom er vandaag achter dat er €52,- maandelijks per incasso van mijn bankrekening wordt afgeschreven, dit terwijl ik me niet bewust ben dat ik KPN klant ben.

Schijnbaar heb ik al sinds 17-4-2012 een data only sim van KPN. Daar ben ik me helemaal niet van bewust en ik kan in mijn eigen administratie en email hier niks over vinden.

Na contact te hebben gehad met de klantenservice heb ik het abonnement nu kunnen opzeggen maar met een maand opzeg termijn!

Ik zou graag willen weten of dit vaker voorkomt? En hoe ik erachter kom welke producten ik nog meer (onbewust) bij KPN afneem? En ik wil graag weten hoe ik gecompenseerd kan worden voor meer dan 10 jaar klant te zijn zonder er gebruik van te maken?

Ja dit komt vaker voor. Gewoon wakker wezen. Je bankafschrijvingen controleren. Zorg dat je weet waar elk bedrag voor is.

Compensatie kunt u vergeten. Word wel meer naar gevraagd. Hoogst zelden doet KPN wel eens 2 of 3 maanden compenseren. Maar ... meer echt niet.


Dank je voor je snelle reactie!

Wat een boeven zeg! Jammer dat dit schijnbaar normaal is.


Dank je voor je snelle reactie!

Wat een boeven zeg! Jammer dat dit schijnbaar normaal is.

In 2012 een abonnement afgesloten blijkbaar, een bedrijf komt niet zomaar aan je bankgegevens en gaan niet zomaar wat afschrijven, je betaald elke maand een bedrag aan KPN en je komt er na 12 jaar achter dat je geld kwijt bent aan KPN maandelijks? Hoe vaak check je je afschriften?

Als je een abonnement afsluit en deze nooit opzegt dan gaat de betaling door. Lijkt mij logisch. Dat de klant niet oplet kan KPN niets aan doen. 


Best kort door de bocht zeg jou conclusie! Wow! 

Ik had deze bankrekening beter in de gaten kunnen houden dat klopt. Maar ik geloof dat hier de fout toch echt bij KPN moet liggen. Ik heb vaker in de afgelopen jaren producten bij KPN afgenomen, en ook vaker uit pure ontevredenheid alles opgezegt. Blijkbaar is het lastig voor KPN om alles op te zeggen als je daarom vraagt, er kan zomaar een spook product doorlopen.

 


De fout ligt zeker niet hij KPN. U moet zelf opzeggen en daarbij ook controleren dat het abonnement dan ook daadwerkelijk stopgezet word.


Dank je voor je snelle reactie!

Wat een boeven zeg! Jammer dat dit schijnbaar normaal is.

KPN is geen boef, je bent zelf een dief (geweest) van je eigen portemonnee @toonder .

€52 per maand automatische incasso moet toch echt wel opvallen, of je inkomsten zijn zo hoog dat het peanuts voor je is en er geen acht op slaat. Eigen schuld dikke bult.


Hoi @toonder, welkom hier! 

 

Ik kom er vandaag achter dat er €52,- maandelijks per incasso van mijn bankrekening wordt afgeschreven, dit terwijl ik me niet bewust ben dat ik KPN klant ben.

Schijnbaar heb ik al sinds 17-4-2012 een data only sim van KPN. Daar ben ik me helemaal niet van bewust en ik kan in mijn eigen administratie en email hier niks over vinden.

 

Ik zou graag willen weten of dit vaker voorkomt? En hoe ik erachter kom welke producten ik nog meer (onbewust) bij KPN afneem? En ik wil graag weten hoe ik gecompenseerd kan worden voor meer dan 10 jaar klant te zijn zonder er gebruik van te maken?

Ik heb vaker in de afgelopen jaren producten bij KPN afgenomen, en ook vaker uit pure ontevredenheid alles opgezegt. Blijkbaar is het lastig voor KPN om alles op te zeggen als je daarom vraagt, er kan zomaar een spook product doorlopen.

 

Het is wel bijzonder dat er al twaalf jaar geld van je rekening wordt afgeschreven zonder dat je dit is opgevallen. Iedereen is zelf verantwoordelijk voor wat voor abonnementen zij ergens hebben. Dus het zal vast wel eens voorkomen dat iemand wat uit het oog verliest. Maar een periode als dit ben ik zelf nog niet eerder tegengekomen. 

Als je wilt weten of er nog meer abonnementen actief zijn op jouw naam/adres en/of rekeningnummer kun je het beste contact opnemen met de klantenservice via 0800-0402 (gratis). De collega die je spreekt kan dan direct met jou kijken of en wat er eventueel aanwezig is, en daar vervolgstappen op uitvoeren als dat nodig of gewenst is. 

Wat betreft compensatie voor die periode, dat is niet mogelijk.  De verantwoordelijkheid ligt bij jezelf om bij te houden welke abonnementen je actief hebt en je bankrekening regelmatig te controleren. En dan ook om tijdig actie te ondernemen als je gekke dingen ziet. 

 

 

Na contact te hebben gehad met de klantenservice heb ik het abonnement nu kunnen opzeggen maar met een maand opzeg termijn!

 

Goed om te horen. De maand opzegtermijn is verder standaard bij opzeggen, staat ook in de voorwaarden vermeld.


Helemaal met je eens en een duidelijke reactie @Erik van KPN. Hoe triest de situatie ook is, KPN is hier niet schuldig aan. 


Erik van KPN schreef:

Als je wilt weten of er nog meer abonnementen actief zijn op jouw naam/adres en/of rekeningnummer kun je het beste contact opnemen met de klantenservice via 0800-0402 (gratis). De collega die je spreekt kan dan direct met jou kijken of en wat er eventueel aanwezig is, en daar vervolgstappen op uitvoeren als dat nodig of gewenst is. 

Dat zou je mogen verwachten van een bedrijf als KPN maar is helaas niet waar. Ik heb dat gedaan maar dan moet je dus nog controleren.

 

Erik van KPN schreef:

Wat betreft compensatie voor die periode, dat is niet mogelijk.  De verantwoordelijkheid ligt bij jezelf om bij te houden welke abonnementen je actief hebt en je bankrekening regelmatig te controleren.

Het is mijn verantwoordelijkheid om mijn bankrekening te controleren. Klopt. Ik verwacht echter dat een technisch bedrijf als KPN kan zien dat deze SIM niet wordt gebruikt. Ik snap dat KPN dat niet actief doet, maar als je een beetje klasse hebt dan wil je klanten niet laten betalen voor niet gebruikte diensten.


Als u uw auto niet gebruikt, krijgt u ook geen verzekeringspremie terug.


Ik verwacht echter dat een technisch bedrijf als KPN kan zien dat deze SIM niet wordt gebruikt. 

Ze mogen daar denk ik niet eens naar kijken vanwege de wet op de privacy. Ze horen zich niet te bemoeien moet hoe iemand zijn telefoon gebruikt.

Bovendien zijn er legio mensen die een abonnement hebben lopen wat ze niet gebruiken maar toch door willen laten lopen om het nummer te behouden. De meeste zijn echter wel zo slim om dan een iets goedkoper abonnement te nemen...


Nog een vraag die nu in mij opkomt: die 52 euro, zitten daar misschien nog toestelkosten bij? Die kunt u wel terugvorderen. 


Erik van KPN schreef:
Wat betreft compensatie voor die periode, dat is niet mogelijk.  De verantwoordelijkheid ligt bij jezelf om bij te houden welke abonnementen je actief hebt en je bankrekening regelmatig te controleren.

Het is mijn verantwoordelijkheid om mijn bankrekening te controleren. Klopt. Ik verwacht echter dat een technisch bedrijf als KPN kan zien dat deze SIM niet wordt gebruikt. Ik snap dat KPN dat niet actief doet, maar als je een beetje klasse hebt dan wil je klanten niet laten betalen voor niet gebruikte diensten.

Nick heeft het in dit opzicht bij het rechte eind. Vanuit wetgeving, o.a. rondom privacy, mogen wij dat soort dingen niet persoonsgebonden controleren en bijhouden behalve voor hele specifieke doeleinden. Zoals bijvoorbeeld facturatie van buitenbundel kosten. En ook die informatie blijft maar beperkte tijd  bewaard. Dus hoewel het technisch wel mogelijk is, is het legaal niet mogelijk om te kijken of jij een aansluiting ook actief gebruikt.


Reageer