Skip to main content

Goedemiddag,

 

Mijn abonnement liep af per 23 november. En mijn bundels liepen tot nu toe altijd van de eerste tot de laatste dag van de maand ondanks die 23 november datum. 

Dat is sinds mijn verlenging in oktober veranderd. 

Vandaag (17 dec) loopt bijv volgens mijn app mijn bundel nog 26 dagen. 

Waarom is dit? 

 

Carla 

 

 

Hallo @Riksela ,

Na verlenging verandert jouw factuurperiode

Je betaalt jouw abonnementskosten altijd vooruit. Dat verandert niet. Wat wel verandert is de factuurperiode. 

  • Bij jouw oude abonnement betaal je de abonnementskosten altijd voor de periode van de eerste tot en met de laatste dag van een maand. Ook als je de factuur op de 9e van de maand krijgt.
  • Bij jouw nieuwe abonnement betaal je de abonnementskosten voor de factuurperiode. Wat jouw factuurperiode is, hangt af van de dag waarop jij jouw factuur krijgt. Krijg je de factuur op de 9e van de maand? Dan is jouw nieuwe factuurperiode van de 9e tot de 8e van de maand.
  •  
  • Kan ik de factuurdatum veranderen?
  • Nee, dat kan niet. Je kunt wel de incassodatum veranderen. Dan betaal je op een datum naar keuze. Dat kun je regelen via 0800-0402.  

    Wij passen dan de datum waarop je de factuur ontvangt aan. De incasso vindt dan ongeveer 5 tot 7 dagen later plaats. Wel duurt het even voor deze wijziging in de systemen verwerkt is. Hierdoor krijg je na de aanpassing dan ook nog 1 of 2 facturen op de oude datum.

bron : 

 

 


Gedaan om factuur systeem minder te belasten. Het wordt nu voor die miljoenen klanten over de hele maand verdeeld. 

Ook wordt het systeem voor de maand bundel zo minder belast. 


Dank voor de reactie.

Mijn factuur komt altijd op de 16e en het wordt afgeschreven rond de 23ste. En het betrof dan de lopende maand. 

Sinds de 16e is nu 1 dag voorbij en tot de 23 ste is nog 6 dagen. 

Met vandaag nog 26 dagen bundel kan ik die combi niet maken. 

De komende factuur wordt een zeer aparte factuur dan. Voor december heb ik hem nog niet gehad. 

Deel november is vorige abonnement, deel nieuw abonnement en deel nieuwe bundelperiode 🥴.

Goed narekenen dus. 

 


Dank voor de reactie.

De komende factuur wordt een zeer aparte factuur dan. Voor december heb ik hem nog niet gehad. 

Deel november is vorige abonnement, deel nieuw abonnement en deel nieuwe bundelperiode 🥴.

Goed narekenen dus. 

 

Klopt.

In dat topic wordt dat uitgelegd:

Na verlenging 2 KPN Mobiel facturen

Nu de factuurperiode verandert, verandert ook jouw factuur. Na een verlenging krijg je daarom eenmalig 2 facturen van ons. Dit kan verwarrend zijn. Daarom leggen we je dit uit.

 

De 1e factuur: Overgangsfactuur van oud naar nieuw abonnement

Jouw verlenging ging waarschijnlijk niet precies in op de laatste dag van de maand. Maar je hebt wel voor jouw oude abonnement voor de hele maand betaald. Daarom krijg je geld van ons terug voor jouw oude abonnement. En voor jouw nieuwe abonnement moet je de dagen tot aan het einde van de nieuwe factuurperiode nog betalen.

Dit staat allemaal op de 1e factuur.

 

Voorbeeld 1e factuur

etc, lees hier verder: 

 

https://forum.kpn.com/kennisbank%2Dfactuur%2D142/je%2Dkpn%2Dmobiel%2Dfactuur%2Dna%2Dverlenging%2D562524#De+1e+factuur:%C2%A0Overgangsfactuur+van+oud+naar+nieuw+abonnement