Skip to main content

Dit jaar buurt bijeenkomst bezocht over glasvezel van KPN. De boodschap die ik meekreeg was ‘u hoeft niets te doen, KPN neemt contact op, monteur zal dat doen in juli, augustus".

Daarna stilte, deze week ineens twee mannen op de stoep met de vraag “waar is de glasvezel”. Ik vertelde dat die, door ophogen tuin, al in de kruipruimte lag. Meneer blij, mocht hij foto maken? Ja, natuurlijk. Moet ik nog iets doen? “nee hoor, KPN neemt contact op”.

Vandaag twee mannen op de stoep, ‘we komen volgens afspraak de glasvezelkabel aanleggen”.

Ik weet van geen afspraak, mannen hardnekkig. Ondanks alle verhalen uit deze tijd toch de mannen binnen gelaten, kruipruimte open en aan de slag. Na tien minuten klaar, kastjes uit mijn meterkast moesten eruit en kunnen nu niet meer terug (kleine glasvezeldoos hangt serieus midden op de muur). Mannen weer weg.

Klantenservice KPN gebeld, ruim 6 minuten in de wachtrij. Eindelijk iemand gevonden, hij wist niks, ik moet contact opnemen met kpn netwerk.

1e keer gebeld, na achtellijk keuzemenu wordt verbinding verbroken.

2e keer gebeld, na 11 (!) minuten een medewerker die het ook niet weet, ik wordt doorverbonden met de aannemer waar ik nu na 28 minuten de verbinding mee verbreek!

Dus.. KPN, willen jullie aub het woord service verwijderen? wat een chaotische, amateuristische bende is dit!

 

Ik ben benieuwd of de concurrent ook zo met zijn klanten omgaat.

Het word allemaal uitbesteed aan onderaannemers. En die gaan gewoon hun eigen gang. Zo werkt het nu eenmaal. KPN bemoeit zich er helemaal niet mee. En KPN weet dus ook niet wat voor uw adres de situatie is. Bellen naar KPN is eigenlijk gewoon zinloos.

Ik heb nu ook het kastje in de meterkast zitten. Verder nog niet aangesloten. Nu is het gewoon afwachten totdat een keer het glasvezelkastje met verdere instructies over de post opgestuurd word. Of misschien komt daar nog een keer een monteur voor langs. Wie weet...


Reageer