Skip to main content

Hier een vergelijkbaar verhaal. Gisteren eind van de middag een verkoper met KPN jasje (ik noem hem verder maar ‘colporteur’, want iets anders dan colportage* is het niet) aan de deur. *Kennelijk worden ze door KPN onder druk gezet om tegen een forse provisie zo veel mogelijk producten te verkopen.

De glasvezelkabel ligt nog in de straat en moet nog tot in de woning worden aangelegd. Volgens de colporteur kon ik dat laatste alleen maar regelen door nu een KPN-abbonnement te nemen. Ik zei dat dat anders is dan me was voorgesteld: immers elk huis zou een aansluiting tot in de meterkast krijgen en daarna kan ik beslissen of ik wel of niet overstap naar KPN. Dat was niet zo, volgens de colporteur, maar als het eenmaal aangelegd was na het aangaan van een abbonnement kon ik er zo weer van af. En alles van KPN was natuurlijk véééééééééééééééééél beter en goedkoper dan bij Ziggo.

 

Natuurlijk niet gedaan, want ik koop nóóit iets aan de deur, en zeker niet overhaast. Nog gevraagd of ze eerst een en ander maar op de mail zetten, maar dat kon natuurlijk niet...

Vanmorgen maar even gebeld met KPN en ik kreeg iemand van het aannemersbedrijf aan de telefoon die de kabels aanlegt. Zij vertelde me dat ze deze oplichtingsverhalen de laatste tijd meer hoorde. Er schijnen meer van dit soort louche lui en gladde praters in opdracht van KPN rond te lopen. Ze zou er melding van maken.

 

Toch jammer dit soort nare acties, want ik weet nu al vrijwel zeker dat ik lekker bij Ziggo blijf

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

@defender en laat Ziggo nou exact hetzelfde doen!!


Zou best kunnen, maar nog niet meegemaakt bij ze. Ziggo bevalt me uitstekend, hun service is prima (ook ‘s avonds en in het weekend). 


@defender jij bent tevreden dus lekker blijven zitten 😉