Skip to main content

Al vaker gehad op de factuur van KPN kosten voor SMS verkeer naar Singapore SGP,

Echter SMS verstuurd naar een ander KPN nummer (van mijn vrouw) dat in Nederland was, 

Dit nummer begint met 065XXXXXX een blijkbaar is het landnetnummer van Singapore +65

Als ik bel naar dit nummer staat dit normaal op de factuur (valt ook binnen de bundel en voordeelnummer) heb onbeperkt bellen en sms bundel.

Alleen als ik dus een sms stuur naar +31 65xxxxx komt deze als sms naar buiten EU dus SGP op de factuur!!??

Vraag zijn er meer mensen bekend met dit probleem en weet iemand een oplossing?

Hoi ​@Asulike 

Welkom op de community van KPN.

De afkorting SGP achter Singapore betekend:

Singapore, waarvan SGP de ISO-landcode is.
Les Scouts et Guides Pluralistes, een van de scoutfederaties van België.

Is dit jouw of je vrouw toevallig bekend?

Daarnaast staat deze afkorting (SGP) ook voor de landcode van Singapore.
Het landnummer per telefoon naar Singapore is inderdaad +65 (mobiel) of 0065 (vaste lijn).

Er zijn bij KPN heel veel 06-nummers die beginnen met +31 65xxxxxxx en hiervan geen last hebben, dus waarom wel bij jullie is ook mij eerlijk gezegd een raadsel.
Het kan zijn dat het telefoonnummer gebruikt is voor Spoofing, en gekoppeld wat aan een Singapores telefoonnummer, al kan ik dit uiteraard niet bevestigen.

Je zou kunnen overwegen om het 06-nummer te laten wijzigen voor een ander nieuw 06-nummer, dit kun je laten doen bij een KPN Winkel bij jouw in de buurt.
Je kunt dan kiezen uit een rijtje van vijf 06-nummers.

Voor de rest ben ik dit probleem nog niet eerder tegengekomen op de community van KPN.

Komt de sms wel aan bij je vrouw?

Singapore is inderdaad 0065…. Niet per ongeluk twee nullen gebruikt?

Ik gebruik ook voor Nederlandse nummers altijd het landnummer.

Ik bel of sms dus nooit naar 06…. maar naar +316…. 

Is het dan wel een sms naar een Nederlands nummer? Kan bijna niet anders dan.

Ja SMS komt wel aan ik gebruik +3165xxx voor haar nummer, De KPN medewerker zei probeer eens de +31 weg te laten en gewoon 065xxx gaan gebruiken, dit ga ik vandaag proberen. Maar merk het pas volgende maand op de factuur als het werkt 🙂 blijft raar verhaal. Bellen gaat wel gewoon zonder dat dit voor Singapore aangezien wordt.

Hallo ​@Asulike, welkom! Wat gek dit 😞. Staan alle sms’jes naar haar als Singapore? Of alleen sommige sms’jes? Dat zie je op de tweede pagina van de factuur. Zou je mij ook op de hoogte willen houden van wat er gebeurt als je alleen 065xxx gebruikt? Ik wil het sowieso intern doorgeven. Dus als je het me na de volgende factuur even wilt laten weten (+ je profiel invult met jouw 06-nummer en adres), dan geef ik het door. 

Alle sms naar het +31654xxx ziet KPN als naar Singapore. Naar andere nummers sms gaat wel goed. Binnen de bundel. Ik heb nu de +31 weggehaald en alleen 0654xxx gebruikt. Kijken wat de nieuwe factuur gaat zeggen 

Reageer