Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem,het blijkt dat ik op 1 dag meerfere sms jes heb verstuurd naar diverse landen en ook nog op hetzelfde tijdstip,dit klopt dus helemaal niet,ik begrijp dan ook niet wie of wat deze sms jes heeft verstuurd,ik in ieder geval niet! Daarbij als ik iemand een berichtje wil sturen doe ik dat wel via Whats app en zeker niet via sms kortom,,,ik ben het niet eens met de in rekening gebrachte kosten!

 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @Bertusbudt 

KPN constateert alleen maar dat ze verstuurd zijn. Ook al heb je de sms'jes niet zelf verstuurd, kan dat toch onderwater gebeuren. Sommige apps gebruiken het voor verificatie.

Heb je een iPhone? Er zijn eerder topics geweest met een mogelijke relatie met iMessage.

Voorbeeld: Onterechte kosten voor sms-diensten in het buitenland

Waar gaan de sms'jes naar toe (landcodes)?


Tja,KPN kan dan wel vaststellen dat deze sms jes zijn verstuurd,ik weet dat ìk ze niet verstuurd heb en wèl opdraai voor de kosten,het is toch wel zeer vreemd dat er maar liefst 90 sms jes zijn verstuurd  binnen 1 min🤔🤔🤔🤔 en wel naar diverse mij onbekende spaanse,italiaanse en russische nummers,ik ben benieuwd naar een logische verklaring!!


Dat zijn er inderdaad heel veel. Kan je ze ook zien in de verzendlijst in de berichten app op de telefoon? Heb je wellicht recent een nieuwe app geïnstalleerd? Misschien is die de “boosdoener”.

Ik verwacht dat (wellicht morgen al) een KPN moderator hier reageert. Hopelijk heeft die een idee.


Hoi @Bertusbudt, zo veel smsjes en zo snel achter elkaar is wel apart inderdaad. Waar zie je deze kosten staan, op je factuur of ergens anders?

Heb je de vragen van @RBxx nog gezien? Daar ben ik ook benieuwd naar.

Dat zijn er inderdaad heel veel. Kan je ze ook zien in de verzendlijst in de berichten app op de telefoon? Heb je wellicht recent een nieuwe app geïnstalleerd? Misschien is die de “boosdoener”.

 


Ik zie de kosten op de factuur van deze maand,ze staan niet in mijn berichtenlijst op mijn telefoon


Heb je nog een antwoord op mijn andere vraag?

….
Heb je wellicht recent een nieuwe app geïnstalleerd? Misschien is die de “boosdoener”.

 


Naar Spaanse en Italiaanse nummers zou je geen kosten mogen hebben. Die landen zitten gewoon in de EU bundel.