Skip to main content

Goedenavond,

 

Onlangs heb ik de internet snelheid aangepast via de app. Ik ontving een mail over een afspraak met de monteur omdat ik niet de juiste aansluiting in huis heb.

Nu vraag ik mij af hoe ik van begin 2021 tm eind 2022 internet heb ontvangen? Toen is mijn snelheid ook aangepast naar 200mbit/s. Heb ik toen teveel betaald voor een abonnement voor sneller internet maar niet gehad?

Het is namelijk vreemd dat er nu een monteur langs moet komen terwijl ik hetzelfde internet al eerder heb gehad zonder dat er iemand langs kwam! 

Ik hoor het graag.

Hallo @A12 , kun je eens een foto plaatsen van je huidige glasvezel aansluiting?


Goede vraag, @A12. Over het algemeen is er dan sprake van een verbetering van ons netwerk. Als jij eerder ook de 200 Mbit extra snelheid kon bestellen, dan was méér dan 100 Mbit ook bij jou leverbaar. En heb je dat ook gehad.

Maar in de tussentijd zijn er ook verdere ontwikkelingen geweest op het gebied van netwerken. En als die 200 Mbit bij jou beter gehaald kan worden met een ander soort aansluiting, dan zullen we dit aanpassen. 

Het kan, bijvoorbeeld, zijn dat je eerst pairbonding had om richting die 200 te gaan. Maar dat er nu VPlus beschikbaar is waardoor je meer bandbreedte haalt. Ons systeem checkt dit soort dingen als je een snelheidswijziging doet, en zal altijd het type aansluiting kiezen dat jou de beste snelheid geeft. 

 

Als je gegevens in je forumprofiel invult en hier weer reageert kan ik specifiek voor jou nakijken wat je had, hebt en krijgt, qua aansluiting.