Skip to main content

Op de laatste factuur van mobiele telefoon zou ik om 17 februari 2021 om 20:55 in totaal 249 minuten buiten bundel hebben gebeld, achter elkaar (4 uur).

Het berekende tarief is circa 10 cent per minuut. Terwijl normaliter de buitenbundel kosten ruim 2x zo hoog zijn. We vragen niet om het alsnog om te hogen, maar dat per minuut tarief klopt ook niet.  
 

Volgens de log van mijn telefoon heb ik op inderdaad dat nummer gebeld maar 2 minuten i.p.v. 249 minuten. Daarvan heb ik printscreen van de log. 

Lijkt dus niet te kloppen. Het gaat om maar circa 27 euro, geen ramp maar hoe los ik dit nu op. Ik ga ervan uit dat de log van de iphone klopt. 

De ontvangende telefoon heeft ook een log en heeft om 20:55 geen gesprekken ontvangen.  

Daarnaast weten we zeker dat we geen 4 uur lang met dat nummer gebeld hebben maar goed, hoe bewijs ik dat nu, ik heb dus enkel de log van de Iphone. 

Heel benieuwd of we dit kunnen oplossen.

Uiteraard heb ik voor de helpdesk de printscreens zonder afplakken
 

 

 

 

KPN, reactie?

Ik heb ook helpdesk gebeld, geen oplossing. 

 


Het is geen chat oid en je topic word zonder bumpen vanzelf opgepakt dat kan wel enkele dagen duren

Wat wel handig is als je vast je profiel invult met jouw gegevens.


Hoi @harry4096,

Wat een bijzondere situatie :disappointed_relieved:. Ik kan zo niet verklaren waarom de beltijden verschillen en zou dit graag voor je uitzoeken. Zou je voor mij het mobiele nummer waar het om draait aan jouw profiel willen toevoegen? Dit is enkel zichtbaar voor moderators. 


Hallo Hanna, 
Bedankt voor je reactie.
Waar kan ik het telefoonnummer invullen in het profiel. Of kan ik het je sturen?
Ja, ik ben zelf ook erg benieuwd naar die vreemde per minuut prijs. 

Wat ik ook raar vind dat de telefonische helpdeks, superaardig was, dat wel, maar mij doorverwees naar slachtofferhulp. Ik dacht dat het 1 april was. Het gaat om 27 euro nietwaar, dat is wel te overleven lijkt me. Maar goed bedoeld waarschijnlijk. 


Hanna,
Heb telefoonnummer bij [ titel ]  gezet, zag geen andere plek. 

 


Hoi @harry4096, dat is goed dan kan ik het wel vinden. Ik ga voor je aan de slag :blush:


Hallo Hanna, heb je al gekeken wat het kan zijn. Dus die rare per minuut prijs en of het wel klopt die belminuten.

 


Hoi @harry4096,

Ik heb in ieder geval geconcludeerd dat dit hoogstwaarschijnlijk niet klopt. Ik ga voor jou de afdeling facturatie aansturen en ik houd je op de hoogte! 


Hallo Hanna,
Alvast bedankt, heb je enig idee hoe lang het gaat duren voordat ik antwoord krijg. Ik ben heel benieuwd wat facturatie doet. 

 

Met vriendelijke groet,

 


Hoi @harry4096,

Facturatie (ook wel Billing) onderzoekt de oorzaak van dit rare bedrag en zorgt ervoor dat dit niet probleem zich niet herhaald. Ik heb helaas geen inzicht in de doorlooptijden van deze afdeling maar ik houd je op de hoogte 


KPN graag reactie. Nu 7 maanden geleden en geen cent terug gekregen. Heb vertrouwen verloren in KPN. Wel beloftes van uitzoeken maar ik hoor niets meer.

Dit lijkt toch een eenvoudige zaak. Teveel gefactureerd, raar bedrag, door niemand te herleiden, kosten per minuut kloppen niet, aantal belminuten kan onmogelijk, dus ergens is iets fout gegaan bij KPN. 

Mooie zaak voor radar?

 

 

 

 


Hoi @harry4096

Goed dat jij dit aangeeft, wat raar dat billing nog geen contact heeft opgenomen en/of het bedrag voor jou heeft gecorrigeerd. Ik ga er opnieuw voor jou achteraan. 


Hallo @harry4096

Heeft de achterliggende afdeling inmiddels contact met jou opgenomen? 


Nee, nooit contact gehad.
Ik dacht hier onlangs nog aan, nog ene paar maanden en dan loopt dit een jaar.

Wel een paar keer 's avonds een onbekend nummer gezien maar dat wordt steeds verbroken, lijkt mij niet waarschijnlijk dat KPN dat is.


Wat vervelend, ik ga nog een keer voor jou contact zoeken @harry4096


Hallo @harry4096

In de backend notities zie ik staan dat het bedrag inmiddels is gecrediteerd? klopt dit?