Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ik ben al de hele dag bezig om mijn Spotify abonnement op te zeggen. Ik heb het op 16 mei via de Mijn KPN app opgezegd, daarna bleef het echter gefactureerd worden. Ik heb al vier keer met de klantenservice gebeld, maar zij geven telkens aan dat ze niets voor me kunnen betekenen omdat Spotify als dienst uit mijn abonnement is verdwenen en ze zogenaamde de online aankoop niet kunnen blokkeren.

 

Inmiddels heb ik contact gehad met Spotify zelf, daar werd ik naar doorverwezen. Zij hebben mij geholpen met het vrijgeven van mijn emailadres zodat ik een nieuw account kon aanmaken (met een ander abonnement), maar ze konden helaas het andere abonnement niet beëindigen omdat de aankoop via KPN gaat. 

 

Mijn chat met Spotify:

You|18:51 p.m.

Wat kan ik precies zeggen tegen KPN om ervoor te zorgen dat zij het factureringsprobleem gaan oplossen?

Petrus F.|18:52 p.m.

Dat het Premium abonnement van KPN nog actief is op je account dat je ooit hebt aangemaakt via Facebook. Dit is de gebruikersnaam van dat account: 1147478552

Petrus F.|18:52 p.m.

En dat enkel zij dat kunnen annuleren of aanpassen

Petrus F.|18:52 p.m.

Wij kunnen dat niet omdat zij de rechten beheren van dat Premium abonnement.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Opnieuw met KPN gebeld, zij gaven aan dat ik de dienst moet annuleren via Google/Play Store. Dit kan echter ook niet, want Spotify heeft nooit als dienst bij mij in de Play Store gestaan. Ik heb er nooit via de play store een betaling voor gedaan. Ik kan het daar dus ook niet als abonnement verwijderen. 

 

Nu heb ik dat aangegeven bij Google, zij hebben gezocht in mijn historie maar ook zij kunnen géén Spotify vinden, en dus kunnen ze het niet blokkeren. Ik word echt van het kastje naar de muur gestuurd en ik word er knettergek van. Ik wil gewoon graag dat die online aankoop op mijn factuur verdwijnt, dat het abonnement stopgezet wordt. Nu heb ik al meerdere topics voorbij zien komen waar hetzelfde probleem beschreven wordt, en bij die mensen is het inmiddels opgelost. Ik hoop dus dat het probleem voor mij ook verholpen kan worden. 

 

Alvast bedankt!

Marjolein

Welkom op de community @M.Kalkman. Als Spotify nog als een online aankoop staat moet dat inderdaad gestopt worden. Dat gaat niet via de opties die je te horen hebt gekregen, daarvoor kunnen wij een melding aanmaken. Ik zie dat je een hoop gegevens op je profiel, maar daardoor is het me nog niet helemaal duidelijk om welk abonnement het precies gaat. Gaat het om Spotify bij een mobiel abonnement, of bij een vast abonnement? Dan kan ik de melding aanmaken met het verzoek het te laten stoppen.


@Jasper van KPN Dankjewel voor je reactie! Ik heb Spotify via mijn mobiel abonnement, ik weet niet of je hier nog verdere gegevens voor nodig hebt? Ik heb eventueel het account nummer.


Ik heb er nooit via de play store een betaling voor gedaan.

Dat gaat ook niet letterlijk in de Play Store. Dat gaat in de app zelf. Dat is een kwestie van een paar tikken op het scherm en klaar. Je hebt het niet eens door. Hij zeurt even voor een bevestiging van iets, tik op ok en hopla het is geregeld. Je hoeft geen betalingsgegevens in te voeren ofzo. Helemaal niks.


Ik heb er nooit via de play store een betaling voor gedaan.

Dat gaat ook niet letterlijk in de Play Store. Dat gaat in de app zelf. Dat is een kwestie van een paar tikken op het scherm en klaar. Je hebt het niet eens door. Hij zeurt even voor een bevestiging van iets, tik op ok en hopla het is geregeld. 

Nee, dat snap ik ook nog wel👍Maar volgens de klantenservice moest ik dat abonnementen via de Play Store uitzetten omdat het daar zogenaamd geregeld was/tussen zou staan als ‘online aankoop’. En dat was dus niet zo, want het is nooit een online aankoop geweest, maar altijd een toevoeging van mijn mobiele abonnement.

 

Maar zoals @Jasper van KPN al aangaf - het is überhaupt niet mogelijk om het via die manier op te lossen. 


Voor mobiel heb ik ook de laatste 3 cijfers van de IBAN nodig, die kan je toevoegen bij 'Persoonlijke opmerkingen’. Als je daarna een seintje geeft kan ik de melding voor je aanmaken 🙂


@Jasper van KPN Ik heb ze toegevoegd! 😊


Merci @M.Kalkman! Ik heb de melding daarmee aangemaakt. Zodra ik er een terugkoppeling op heb kom ik er hier op terug.


Top, dankjewel @Jasper van KPN! Ik wacht het rustig af 😊


Ik heb al een snelle terugkoppeling gekregen @M.Kalkman, de Online Aankoop en de facturatie zijn per vandaag stopgezet! 🙂


@Jasper van KPN aaah, wat geweldig! Je bent echt m'n held! Super bedankt voor je hulp 🙌


Graag gedaan! Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden 🙂


Reageer