Skip to main content
Vraag

Spotify blijft actief als Online Aankoop

  • 22 July 2024
  • 8 reacties
  • 86 keer bekeken

Goedemiddag,

 

Ik ben al drie maanden bezig om mijn Spotify abonnement op te zeggen. Ik heb het  via de Mijn KPN app opgezegd, daarna bleef het echter gefactureerd worden. Ik heb al meerde keren met de klantenservice gebeld, maar zij geven telkens aan dat ze niets voor me kunnen betekenen omdat Spotify als dienst uit mijn abonnement is verdwenen en ze zogenaamde de online aankoop niet kunnen blokkeren.

KPN geeft aan dat ik de dienst moet annuleren via Google/Play Store. Dit kan echter ook niet, want Spotify heeft nooit als dienst bij mij in de Play Store gestaan. Ik heb er nooit via de play store een betaling voor gedaan. Ik kan het daar dus ook niet als abonnement verwijderen. Ik heb zelfs KPNpay niet geactiveerd in de playstore.

Nu heb ik dat aangegeven bij Google, zij hebben gezocht in mijn historie maar ook zij kunnen géén Spotify vinden, en dus kunnen ze het niet blokkeren. Ik word echt van het kastje naar de muur gestuurd en ik word er knettergek van. Ik wil gewoon graag dat die online aankoop op mijn factuur verdwijnt, mijn spotify abonnement is inmiddels gestopt maar ik betaal er nog iedere maand voor.

Nu heb ik al meerdere topics voorbij zien komen waar hetzelfde probleem beschreven wordt, en bij die mensen is het inmiddels opgelost. Ik hoop dus dat het probleem voor mij ook verholpen kan worden. 

 

Alvast bedankt!

Rina

Hoi @RinaKW, welkom hier! Wat irritant dat de Spotify maar op je factuur blijft staan, ondanks het verwijderen via de app. Even een controlevraag: als jij inlogt op je Spotify account, staat daar dan ook nog steeds (onder de instellingen) dat het via KPN loopt? 


Beste @Erik van KPN ,

Dat is nou juist het gekke mijn abonnement bij spotify is wel gewoon stop gezet. Ik heb dus op dit moment geen Spotify premium meer terwijl ik er wel voor betaal.

 

Groeten, 

Rina


Ik ben hier ingedoken, @RinaKW, en ik zie het volgende voor het vaste en mobiele abonnement.

 

Bij het vaste abonnement:

Je hebt een Alles-in-1 Standaard abonnement. Dat is er een van de oude stempel waarbij Spotify inbegrepen is, en waar je dus niet apart voor betaald. Het is voor dergelijke abonnementen ook niet mogelijk om Spotify te verwijderen zonder je hele abonnement te wijzigen.

Voor dit abonnement zie ik dat je hem verlengd hebt op 30-05. Dat is een verlenging met behoud van pakket geweest, waardoor ook de inbegrepen Spotify behouden blijft. Wel zie ik dat op die dag Spotify is verwijderd, en opnieuw toegevoegd. Het kan zijn dat dit door het systeem automatisch is gedaan als gevolg van die verlenging. Daarbij veranderd er in de praktijk niks, inbegrepen Spotify gaat eraf, inbegrepen Spotify komt erbij. Het is dan zuiver een administratieve wijziginge qua waar het op de factuur staat zodra het weer geactiveerd is. Maar dit opnieuw activeren is nog niet gedaan.

Als jij echter degene bent geweest die op die dag Spotify heeft proberen te verwijderen, dan is dat niet gelukt, omdat het dus een inbegrepen onderdeel is van je abonnement. Je ziet het nu niet op de factuur omdat het nog niet weer geactiveerd is. Maar je hebt er wel gewoon recht op. Ik raad je dan ook aan om je Spotify opnieuw te activeren. Dit kan door met je KPN ID in te loggen op deze activatiepagina. Je kunt daar je huidige Spotify Free account dan weer Premium maken. 

 

Dan, het mobiele abonnement: 

Daar zat Spotify inderdaad ook in het abonnement. Er is, ook op 30-05, een wijziging doorgevoerd om Spotify te verwijderen. Dat lijkt gelukt in zoverre dat ik hem inderdaad niet meer in het abonnement zie. Maar, dus nog wel op de factuur. Hiervoor heb ik nu een melding aangemaakt om dit te laten herstellen. Ik kom er bij je op terug zodra ik daar reactie op heb voor de rest van de afhandeling.


Beste Erik,

 

Bedankt voor het erin duiken.

Het klopt inderdaad dat ik alleen de spotify voor Het mobiele abonnement wilde opzeggen. We hebben geen twee spotify accounts nodig dus zonde om wel twee abonnementen te hebben was mijn redenatie. 

Aangezien ik alleen betaal voor het abonnement bij het mobiele abonnement was het logisch die stop te zetten. Dit had de mevrouw bij de klantenservice niet helemaal begrepen vandaar dat er wat gerommel geweest is.

Ik probeer dus bij het mobiele abonnement de online aankoop weg te krijgen. Het spotify abonnement is inmiddels wel gestopt dus dat gedeelte is gelukt nu wil ik er alleen niet meer voor betalen. Fijn dat jullie proberen te helpen, ik hoop echt dat dit gaat lukken!

 

Mvg,

Rina


Ik ben hier ingedoken, @RinaKW, en ik zie het volgende

>...]

Dan, het mobiele abonnement: 

Daar zat Spotify inderdaad ook in het abonnement. Er is, ook op 30-05, een wijziging doorgevoerd om Spotify te verwijderen. Dat lijkt gelukt in zoverre dat ik hem inderdaad niet meer in het abonnement zie. Maar, dus nog wel op de factuur. Hiervoor heb ik nu een melding aangemaakt om dit te laten herstellen. Ik kom er bij je op terug zodra ik daar reactie op heb voor de rest van de afhandeling.

Ik heb reactie terug van de collega, die geeft aan dat ze je gebeld hebben, en dat de Spotify nu per direct opgeschoond is. Plus dat zij voor de teveel betaalde kosten een creditering hebben ingevoerd. Dit krijg je dan op je komende factuur terug, @RinaKW.


Ja top dat is inderdaad gebeurd. Heel erg bedankt voor het uitzoeken!


Graag gedaan, fijn dat het nu eindelijk opgelost is 😊


Goedenavond,

 

Twee maanden geleden ben ik eenzelfde topic gestart met toen hulp van @ErikvanKPN. Ik dacht dat het opgelost zou zijn dat spotify maar gefactureerd blijft worden als online aankoop op mijn factuur. Ik heb dit nooit aangezegd en betaal niet via KPN pay dus kan hier niks opzeggen. Dit topic is gesloten omdat het probleem opgelost zou zijn.

Mij was verzekerd dat het opgelost zou zijn, maar helaas wat schetst mijn verbazing van het ontvangen van mijn factuur… jawel online aankopen a €10.99 voor spotify. 

Is dan de enige oplossing op dit te stoppen het opzeggen van mijn abonnement bij KPN? Ik heb er inmiddels een hard hoofd in en ben het zat te betalen voor een dienst die ik niet meer kan gebruiken omdat dat gedeelte van de opzegging wel “goed” gegaan is. Contact met de klantenservice haalt niks uit want ze blijven doodleuk zeggen dat ik deze dienst moet opzeggen via google KPN pay, wat ik nooit geactiveerd heb en dus niet kan opzeggen. Hoe moeilijk kan het zijn zou je zeggen toch????

 

Aangezien ik heel veel van dit soort topics zie lijkt het me echt iets wat KPN toch eens moet gaan oppakken en ook moet melden aan de klantenservice want dit is toch echt niet klantvriendelijk!

Ik geef ze nog een maand om dit op te losssen anders ga ik toch al mijn KPN diensten verplaatsen naar een andere aanbieder!

 

Sorry maar ben het echt zat! Is er nog iemand die mij kan helpen?

 

Met vriendelijke groet,

Rina Kommer 

 

Admin: vraag verplaatst naar bestaande topic


Reageer