Skip to main content

Bestelnummer: (S6061835) opzegging Spotify Premium-abonnement. - IBAN: (548).
 

Beste moderators van KPN, 

Op 23 juni 2024 heb ik via de MijnKPN app mijn Spotify Premium abonnement
opgezegd. Het bestelnummer van mijn toenmalige abonnement is S4719332. Na de wijziging van Spotify kreeg ik voor mijn nieuwe abonnement bestelnummer S6061835.

Tot grote spijt is het abonnement nog steeds actief, en zie ik maandelijks een
bedrag van €10,99 voor Online aankopen op mijn factuur staan.

Sinds 20 augustus 2024 heb ik herhaaldelijk contact gehad met de KPN Klantenservice, maar word ik constant van het kastje naar de muur gestuurd. 


Bij mijn eerste contactmoment op 20 augustus vertelde de medewerker mij dat ik Spotify moest benaderen, terwijl Spotify juist aangaf dat mijn abonnement via KPN/XS4ALL loopt en dat ik dus bij KPN moest zijn.

Bij mijn tweede contactmoment diezelfde dag werd mij aangegeven dat de Online aankoop niet meet zichtbaar is bij mijn abonnement, maar ze inderdaad kon zien dat deze op de factuur staat. Er zou een creditnota worden aangevraagd en daar zou ik een bevestiging van ontvangen via de mail. Deze heb ik nooit gekregen. 

Ruim een maand later staat de Online aankoop nogsteeds op de factuur en heb ik in de tussentijd geen creditfactuur ontvangen. 

Op 18 september heb ik een klacht ingediend via de website eklacht of vraag indienen](https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier). Diezelfde dag kreeg ik daar een reactie op dat ging over glasvezelaansluiting. Vervolgens is de €10,99 voor deze maand van de factuur van mijn thuisabonnement afgehaald, terwijl het juist gaat om mijn mobiele abonnement. 

Op 1 oktober heb ik weer contact gezocht met de klantenservice. De medewerker leek het probleem te begrijpen en kon zien dat er eerder contact is geweest. Na lang in de wacht te hebben gestaan gaf ook zij opnieuw aan dat ik bij Spotify moest zijn en zij niks voor me kon betekenen. Ik heb toen aangegeven meerdere klachten over ditzelfde onderwerp te hebben gelezen op dit forum, waarbij de oplossing uiteindelijk toch vanuit jullie kwam. Ook refereerde ik naar de bevestiging van de opzegging, waarbij jullie letterijk zeggen: “We zetten uw Spotify Premium abonnement daarom om in de gratis dienst Spotify Free aan het einde van uw gebruiksmaand”. Hoe kan het dat zijn dat mijn Premium abonnement actief blijft, maar nergens terug te vinden is. Op beide verhalen werd er niet op gereageerd en de dame bleef herhalen dat ze niks kon betekenen en ik bij Spotify moet zijn. Opnieuw van het kastje naar de muur gestuurd dus. 

Ik vind het erg vervelend dat je als klant zoveel moeite moet doen om iets op te zeggen, waar je dus een hoop extra maanden voor blijft betalen terwijl dit niet wenselijk is. Je blijft als klant zitten met je probleem en bij de klantenservice wordt er weinig moeite gedaan op dit echt op te lossen. 

Daarom plaats ik nu met dit bericht op het communityforum van KPN. Hier is een
overzicht van wat ik al heb gedaan:

 

1. **Opzegging:** Op 23 juni 2024 heb ik mijn Spotify Premium abonnement via de MijnKPN app opgezegd en een bevestigingsmail ontvangen. 

 

2. **Contact met klantenservice:** Ik heb zowel met de KPN als de Spotify klantenservice contact gehad, maar werd steeds teruggestuurd naar de ander. De een zei dat ik bij Spotify moest zijn en de ander zei dat ik bij KPN moest zijn.

 

3. **Controle Spotify-account:** Ik heb geprobeerd mijn Spotify Premium abonnement op te zeggen via mijn Spotify-account, maar daar wordt aangegeven dat mijn abonnement is gekoppeld aan KPN/XS4ALL en dat ik KPN/XS4ALL moet benaderen voor vragen over mijn abonnement. Zie bijgevoegde screenshot voor details.

 

4. **Controle Apple Store:** Ik heb gecontroleerd of ik Spotify Premium via de Apple Store (KPN Pay) had lopen, maar dat bleek niet het geval te zijn. Zie bijgevoegde screenshot voor  details.

 

5. **Controle KPN-website:** Om zeker te zijn dat mijn Spotify Premium abonnement via KPN Mobiel loopt, heb ik de website (https://spotify.kpn.com) bezocht en ingelogd met mijn KPN-ID. Zie bijgevoegde screenshot voor details. 

 

Ik hoop dat een van de moderators mij kan helpen, want ik ben op dit moment zeer
gefrustreerd. Het zou niet zo moeilijk moeten zijn om van je Spotify Premium
abonnement af te komen. 

 

Zouden jullie dit probleem alstublieft kunnen oplossen? 

 

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

 

Met vriendelijke groet,

Denise.LS

Screenshots:

 

 

 

 

Hoi @Denise.LS, als je Spotify hebt stopgezet is het natuurlijk niet de bedoeling dat het nog in rekening wordt gebracht. Aan je screenshots te zien is het aan onze kant opgezegd, maar niet volledig. In dat geval kan Spotify niets voor je doen, dus dat je daar naar bent verwezen is niet handig. 

Wij kunnen met je meekijken, maar we hebben nog geen gegevens. Zou je jouw profiel volledig kunnen invullen zodat de postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contractant, het bewuste 06-nummer en de laatste 3 cijfers van de IBAN daar staan? Als je daarna hieronder een seintje geeft weten we dat we mee kunnen kijken.


Hi Jasper, dank voor je reactie. Ik heb mijn profiel volledig ingevuld. Dus bij deze het seintje om dit op te kunnen pakken. 


Dankjewel, @Denise.LS! Ik ben er voor je achteraan gegaan en verwacht dat dit binnen enkele dagen is opgelost. Zodra ik bericht heb, laat ik het je weten!


Ik heb inmiddels bevestiging dat het per direct beëindigd is. Je had van mijn collega één maand vergoeding gekregen, van mij nog eens drie extra maanden. Dat wordt, denk ik, op de volgende factuur in rekening gebracht. Het kán zijn dat het net te laat is, dan wordt het de factuur van november. Excuses dat het zo lang heeft moeten duren!


Dankjewel Marcia! Fijn dat het uiteindelijk opgelost is. Ik zie de vergoeding tegemoet. Fijne dag! 


De online aankoop stond deze maand nogsteeds op de factuur, terwijl Spotify wel is stopgezet. Kan deze volgende maand nog verrekend worden? 


Ja dan zal dit allemaal op de volgende factuur meegenomen worden. Mocht daarop dan toch nog iets niet kloppen, laat je het hier dan weten? 🙂


Reageer