Skip to main content

Beste KPN,

Allereerst wil ik een klacht indienen over twee medewerkers. Ik heb twee keer gebeld op 3-5-2023 tussen 9& 10 Beide medewerkers hebben zomaar de verbinding verbroken. SCHANDALIG!!!  Dit vind ik echt niet kunnen. Hier was ook geen enkele reden voor. Daarnaast heb ik problemen met mijn Spotify. Ik had altijd Spotify premium gratis, omdat ik kpn compleet heb. Twee mobiele abonnementen en tv plus internet. Paar maanden geleden werd ik gebeld voor een nieuw thuis abonnement (hussel). Ik zou alle voordelen behouden. Sindsdien heb ik problemen met Spotify. Hij was omgezet naar een gratis account. Ik heb toen vaak gebeld met jullie. 14 april sprak ik eindelijk een medewerker die wel wist hoe het zat. Premium kon niet meer gratis maar Spotify family wel. Hij heeft dat voor mij geregeld toen. Nu staat er toch weer 15€ extra op mijn factuur. Dit klopt niet. Wie gaat dit oplossen voor mij en wie gaat deze medewerkers aanspreken op hun schandalige klantenservice?

Hi @Norichio! Welkom op het forum. Ik wil je hier graag bij helpen. Zowel bij de kosten van Spotify als de feedback richting de medewerkers. 

Wil je om te beginnen je profiel invullen? En hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Dan kan ik je gegevens inzien. 

Wil je ook laten weten of je de voornaam nog weet van de medewerker die je gesproken hebt? 


Ik heb het profiel ingevuld. De namen van de medewerkers weet ik niet meer. Het was in ieder geval op 3-5-2023.


@Norichio ik heb de feedback over de collega voor je doorgezet. 

Wat betreft Spotify, het klopt inderdaad dat Spotify betaald is aangezet voor het mobiele klantnummer eindigend op 295. Ik zie ook dat je Spotify Premium gratis hebt op het mobiele klantnummer eindigend op 085. 

Het klopt dus dat je gratis Spotify hebt behouden. Op het klantnummer eindigend op 085. Ga naar onze Spotify activeren pagina. Doe dit terwijl je verbonden bent via 4G. En dus niet via de wifi. Kijk of het op die manier lukt Spotify weer te activeren met dat nummer. Als dat niet lukt, laat het dan hier weten. 

Wat betreft Spotify Family op het andere klantnummer, eindigend op 295, die is dus betaald aangezet. Dat kost 15 euro per maand. Die kan weer uitgezet worden. 


Lukt nog steeds niet. Hij geeft dan aan dat ik al premium heb. Dus het lukt nog niet hoe kan dit opgelost worden door jullie? Niet dat ik weer een opdracht krijg


@Norichio wil je in dat geval nog in je profiel laten weten welke gebruikersnaam je Spotify heeft? En met welk e-mailadres je inlogt? Dan laat ik het van onze kant ontkoppelen. 

Ik kan niet van mijn kant de betaalde Spotifty uitzetten. Dat moet ik nog wel van je vragen. Dit doe je zelf via MijnKPN of door te bellen naar 0800-0402. Dat gaat dan om het klantnummer eindigend op 295.


Heb het ingevuld

 


@Norichio ik heb een ticket voor je aangemaakt. Ik verwacht dat binnen 3 werkdagen contact met je wordt opgenomen. Als dat niet zo is, wil je dan voor de zekerheid nog een keer naar Spotify activeren gaan. Doe dit terwijl je niet met wifi verbonden bent. Maar dus met je 4G. En dit geldt dan voor het mobiele nummer met het klantnummer dat eindigt op "85”. Als dat niet lukt, laat het dan hier weten. Dan kijk ik verder naar de status van het ticket. 


Hi @Norichio! Is het via het ticket opgelost en kan je Spotify weer gebruiken?


Nee het is nog niet opgelost. Ik zou weer contact hebben na 20 mei nadat Spotify family gestopt is.  Ik ben benieuwd 


@Norichio ik wacht het met je af.


Hi @Norichio! We zijn een weekje verder. Ik zie dat het ticket nog wel open staat. En dat er een voicemail voor je is ingesproken. 

Heb je daarmee voldoende antwoord en kunnen we het ticket sluiten?


Ze bellen steeds mijn vrouw. Zij kan niet opnemen en ik heb alle abonnementen afgesloten. ze moeten mij bellen op **********. Het is niet opgelost 


Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


@Norichio ik heb het nieuwe nummer doorgegeven en gevraagd nogmaals contact op te nemen. 


Ik ben nog steeds niet gebeld. Ik vraag me af of het wel gaat lukken. Kan ik nog Spotify Premium gratis krijgen zoals ik dat altijd had of niet? Anders hoeven ze mij ook niet te bellen.


@Norichio ik heb er nog een keer ingedoken en heb goed nieuws en slecht nieuws. En ik moet je mijn excuses geven. 

In het verleden had Spotify een samenwerking met KPN. Hierdoor was het mogelijk om Spotify gratis aan bepaalde abonnementen te koppelen. Deze samenwerking is een aantal jaren geleden beëindigd. Op dat moment liep Spotify voor een aantal abonnementen nog door tot eind vorig jaar. Toen is Spotify voor al deze abonnementen op Free gezet. Alleen is dit niet bij alle abonnementen goed gegaan. Dit is waarom je pas eerder dit jaar bent omgezet. 

Het is dus terecht dat je Spotify is omgezet naar Free. En als je deze weer aan wilt zetten zal het gaan om de betaalde versie.

Wel is er ook goed nieuws. Je abonnement is dus nog een ouder abonnement. En de nieuwe abonnementen zijn een stuk goedkoper. Als je nu zou verlengen is er keus tussen een abonnement met een iets kleinere bundel waarbij je 10 euro voordeliger uit bent. En dus geen cent meer betaalt als je Spotify aanzet. Of een abonnement met een bundel waar 2 keer zoveel data in zit waarbij je nog steeds meer dan 6 euro minder betaalt dan nu. 
Dit is zelf in orde te maken via de MijnKPN. Of door te bellen naar 0800-0402.

Omdat het omzetten al even geleden was is me in de eerste instantie ontschoten dat het omzetten terecht is. En voor deze verwarring wil ik ook mijn excuses aanbieden. Als je verdere vragen hebt hierover hoor ik het graag.