Skip to main content

Wij zijn bij KPN met internet, TV en mobiel. Ik was al klant bij Spotify, maar wilde samen met onze dochter overstappen naar het familie abonnement met € 5,00 entertainmentkorting op het spotify abonnement. Op 12-12-2021 gebeld met Klantenservice. Medewerkster gaf aan het gelijk te regelen. Mijn abonnement bij Spotify werd direct overgezet, onze dochter kwam 09-12 mobiel bij KPN en dan zou zij het zo kunnen regelen. Prima, medewerkster paste gelijk factuur aan dus + € 14,99. Ik gaf aan dat we korting kregen. Dat was geen probleem, dat werd later geregeld.

Enfin, mijn abonnement bleek niet overgezet te zijn, dat kan namelijk niet. Ik moest eerst mijn abonnement bij Spotify beëindigen, op het moment van Free kon ik overgaan naar KPN. Maar goed abonnement opgezegd bij Spotify. Ondertussen werd de rekening afgeschreven met € 14,99 extra. Gebeld dat wij nog helemaal geen gebruik maakten van Spotify, dat dit ten onrechte op onze rekening was gezet en dat wij fout geïnformeerd waren. De jongeman gaf aan dat hij er niets aan kon doen dat wij dubbele abonnementen afsloten, KPN ging daarvoor niet betalen en hoezo geen korting, er stond toch € 5,00 korting op onze rekening? Wij legden uit dat dit er al sinds het begin op stond. Nou dat dacht hij dus niet. Hadden we verder nog wat? Nee, dat hebben we niet….maar wij willen geen spotify meer via KPN. Best hoor zei hij, ik haal het weg. En dat was het. Dus wij krijgen ons geld niet terug, die € 14,99 zijn wij kwijt. Plus wij krijgen een mail dat Spotify’s free ingaat en dat wij betalen tot de maand waarin het omgezet wordt. Nogmaals wij hadden geen spotify abonnement!

Je krijgt die 5 euro entertainmentkorting maar 1 keer. Dus als u bijvoorbeeld Netflix bij KPN heeft lopen, dan krijgt u al entertainmentkorting. Als u daarna ook Spotify via KPN laat lopen, dan komt daar niet nog eens 5 euro entertainmentkorting bij.


Hallo @Ineke Sintnicolaas, welkom op het KPN forum! Ik denk dat hier sprake is van miscommunicatie. Op het moment dat je Spotify (Premium of Family) toevoegt aan jouw abonnement, ga je hier ook gelijk voor betalen. Nadat je Spotify hebt besteld, activeer je Spotify online. Je kunt een nieuw account aanmaken of je kan een bestaand Free account upgrade. Een account waar al Spotify Premium/Family op zit, zal eerst omgezet moeten worden naar Free. Je zegt dat je samen met jouw dochter gebruik wilde maken van Spotify Family. Had zij een Free account? Want dan had je haar account natuurlijk alvast kunnen koppelen aan Spotify Family, terwijl je wachtte op het omzetten van jouw eigen account.

Daarnaast klopt het wat @Nick83 zegt: Je krijgt maar één keer Entertainmentkorting. Als je al Entertainmentkorting had, dan krijg je dit niet nog een keer door een extra Entertainmentoptie aan te vragen.

Ik begrijp dat je inmiddels hebt gekozen om Spotify niet meer via KPN te laten lopen, maar via Spotify zelf. Jammer, maar ik snap je keuze.


Hallo Denise,

Ik had een premium spotify account. Uw collega gaf echter aan dit onmiddellijk om te kunnen zetten naar KPN family, hetgeen achteraf niet bleek te kloppen. Ik moet namelijk zelf mijn account bij Spotify opzeggen, dwz premium opzeggen, en op het moment dat het FREE wordt kan ik over naar Spotify family van KPN. Onze dochter kwam pas op 9 december bij KPN, dus zij gebruikte het Spotify account niet, op het moment van het telefoontje en nu overigens nog niet.

Uw collega was echter zo vriendelijk de rekening, op 2 december, direct bij het telefoontje aan te passen, terwijl mijn account pas FREE werd op 23 december en onze dochter het niet gebruikt.

Volkomen onterecht betalen wij nu € 14,99 per maand voor Spotify wat wij niet gebruiken. Want daarnaast staat het ook nog steeds op onze factuur, omdat toen wij hierover belden, uw collega vond dat het afsluiten van twee abonnementen ons probleem was. Hoewel wij aangaven verkeerd geïnformeerd te zijn, zei uw collega ‘dat zal wel’.

Wij hebben geen Netflix of andere entertainmentkortingen. Wij hebben de husselkorting van       € 5,00. Wij gaven aan: onze rekening is al maanden € 93,85 en nu ineens € 108,84. Naar ons idee is € 93,85 en € 14,99 ( Spotify) toch gewoon € 108,84? Dan is daar toch geen € 5,00 entertainmentkorting voor Spotify in verrekend? Uw collega gaf aan dat wij de rekening nog maar eens goed moesten bekijken. 
Mijn vraag is dus eigenlijk heel simpel: graag wil ik het teveel betaalde bedrag over december terug € 14,99 en ik wil dat Spotify van onze factuur gehaald wordt, zodat wij het in januari niet weer hoeven te betalen.

alvast dankjewel.

 


€ 93,85 is al een heel bedrag. Daar zal vast al wel een entertainmentpakket in zitten. ESPN bijvoorbeeld. Of Ziggo Sport ofzo. Ik zou anders niet weten hoe u aan zo'n hoog bedrag komt. Tenzij u 6 tv ontvangers in huis heeft?

Als u KPN belt om iets te laten wijzigen aan het abonnement, dan gaat zoiets meteen in. Nu bellen om Spotify over 3 weken in te laten gaan, dat kan helemaal niet voor zover ik weet. 


Hallo Denise,

Ik had een premium spotify account. Uw collega gaf echter aan dit onmiddellijk om te kunnen zetten naar KPN family, hetgeen achteraf niet bleek te kloppen. Ik moet namelijk zelf mijn account bij Spotify opzeggen, dwz premium opzeggen, en op het moment dat het FREE wordt kan ik over naar Spotify family van KPN. Onze dochter kwam pas op 9 december bij KPN, dus zij gebruikte het Spotify account niet, op het moment van het telefoontje en nu overigens nog niet.

Ik vermoed dat dit berust op een misverstand. Als je Spotify Premium via KPN afneemt en deze is afgesloten bij jouw Thuis abonnement, dan kan Spotify Premium direct omgezet worden naar Spotify Family. Dit werkt alleen niet wanneer je Spotify Premium via Spotify zelf afneemt. Dan zal Spotify inderdaad eerst opgezegd en omgezet naar Free moeten worden. Daarna kan je Spotify Family via KPN activeren. Jouw account was nog Spotify Premium, dus deze kon je niet activeren, maar je had wel al een account voor jouw dochter aan kunnen maken en deze kunnen koppelen aan Spotify Family via KPN.

Uw collega was echter zo vriendelijk de rekening, op 2 december, direct bij het telefoontje aan te passen, terwijl mijn account pas FREE werd op 23 december en onze dochter het niet gebruikt.

Dit verbaast mij, want we kunnen een factuur niet direct aanpassen, dit kan enkel achteraf. Als een dienst halverwege een factuurperiode aangezet wordt, dan zal op de volgende factuur een correctie plaats vinden. 

Volkomen onterecht betalen wij nu € 14,99 per maand voor Spotify wat wij niet gebruiken. Want daarnaast staat het ook nog steeds op onze factuur, omdat toen wij hierover belden, uw collega vond dat het afsluiten van twee abonnementen ons probleem was. Hoewel wij aangaven verkeerd geïnformeerd te zijn, zei uw collega ‘dat zal wel’.

Wij hebben geen Netflix of andere entertainmentkortingen. Wij hebben de husselkorting van       € 5,00. Wij gaven aan: onze rekening is al maanden € 93,85 en nu ineens € 108,84. Naar ons idee is € 93,85 en € 14,99 ( Spotify) toch gewoon € 108,84? Dan is daar toch geen € 5,00 entertainmentkorting voor Spotify in verrekend? Uw collega gaf aan dat wij de rekening nog maar eens goed moesten bekijken. 

Je ontvangt Entertainmentkorting, of Husselkorting zoals jij het noemt, alleen wanneer je één van de Entertainmentopties in jouw abonnement hebt zitten. Heb je deze niet, dan ontvang je ook geen korting op jouw Thuis abonnement. De Entertainmentopties zijn: NetflixSpotifyFilm1 of ESPN Compleet

Mijn vraag is dus eigenlijk heel simpel: graag wil ik het teveel betaalde bedrag over december terug € 14,99 en ik wil dat Spotify van onze factuur gehaald wordt, zodat wij het in januari niet weer hoeven te betalen.

alvast dankjewel.

Spotify via KPN kan je eenvoudig zelf stopzetten via MijnKPN. Houd er rekening mee dat dit pas een maand nadat deze is geactiveerd, kan.