Skip to main content

Op 24 juli heb ik via mijn KPN Spotify Premium opgezegd. Diezelfde dag heeft KPN de opzegging per e-mail aan me bevestigd. Spotify is niet meer in mijn KPN te zien als actieve dienst. Desondanks blijft Spotify maar maandelijks in rekening gebracht worden.

Ik heb hiervoor contact opgenomen met de telefonische klantenservice en zij konden het niet oplossen. Ze verwezen me door naar Spotify. Ook die kan het niet oplossen, want in mijn account is zichtbaar dat het om een via KPN afgesloten abonnement gaat. Spotify verwees me dus van hun kastje terug naar de KPN muur. 
 

Nogmaals op 13 september met KPN gebeld en ook die medewerker kon mij niet helpen. De reden is dat het als ‘online aankoop’ gefactureerd wordt. Normaal gesproken gebeurt dit als je een abonnement in de App store via KPN laat betalen. Alleen maak ik daar helemaal geen gebruik van en heb ik ook nooit Spotify via de App store afgesloten. Dit loopt al jaren direct via KPN en heb ik bij het verlengen van mijn abonnement / via mijn KPN afgesloten. KPN heeft dat vanaf enig moment op de factuur gezet als een online aankoop, dit is niet mijn eigen keuze geweest. Ik heb dat aangegeven bij de medewerker en gevraagd of zij dit door kan geven aan de back office zodat dit uitgezocht kan worden. Uit haar reactie kreeg ik al geen vertrouwen dat zij dit zou doorgeven, en dat is inmiddels wel bevestigd doordat het nu vier weken later is en Spotify deze maand weer in rekening is gebracht. 

Hierbij dan mijn laatste oproep of dit opgelost kan worden. Het kan toch niet zo zijn dat ik het hele mobiele KPN abonnement moet gaan opzeggen om daarmee ook van deze Spotify betaling af te komen? 

Hi @Areyouben, ik denk graag mee. 

Ik zie dat dit op de factuur als Online aankopen wordt weergegeven, wat betekent dat het in je App store als acteif zichtbaar moet zijn. Zou je dit willen controleren in je app store? Als je hier aangeeft welke smartphone je hebt kan ik je op weg helpen. 



Hoi Alex, 

Helaas nee daar staat het niet. Daar heeft het ook nooit gestaan, want ik heb Spotify nooit op die manier afgesloten en het abonnement ook nooit via Apple betaald. Sterker ik heb dit al jaren als een extra dienst direct via KPN gehad. Ook heb ik nooit KPN Pay ingesteld. 
 


Het Spotify abonnement stond ook gewoon in mijn KPN account waar ik het op 24 juli heb opgezegd. Zie hieronder de bevestiging. 
 

 

en zie hieronder ook dat bij Spotify vermeld staat dat het abonnement via KPN loopt en opgezegd moet worden. Als dit via de App store van Apple was geweest, had dat er niet gestaan en kon ik het bij Spotify direct opzeggen. 
 


Als het er bij jullie telkens in de systemen op neerkomt dat dit Spotify abonnement kennelijk via KPN Pay of althans als online aankoop op mijn factuur gezet wordt, dan blokkeren jullie wat mij betreft die hele dienst van online aankopen doen maar voor mijn abonnement. Ik heb dat nooit gekoppeld gehad aan mijn iCloud account en ben het ook niet van plan te gaan gebruiken. Al 15 jaar gebruik ik daar een creditcard voor… 


Dat is dan duidelijk, ik ga zelf contact opnemen met de juiste mensen. Heb je voor mij ook je gebruikersnaam of e-mailadres dat je gebruikte om bij Spotify in te loggen? Dit kan je in je profiel invullen. Laat je me weten wanneer dit gedaan is? 


@Alex_P mooi, dank! Ik heb de gebruikersnaam van spotify onder de persoonlijke opmerkingen in mijn profiel gezet. Het e-mailadres is hetzelfde als dat ik gebruik voor ‘mijn kpn’ account.


Dankjewel! Ik heb een ticket aangemaakt voor de juiste mensen, ik verwacht dat dit in de loop van volgende week wordt opgepakt en opgelost.Â