Skip to main content

Ik ben al maanden bezig om Spotify op te zeggen. Ik had die al jaren als gratis onderdeel (abo zorgloos zat Spotify gratis in)van mijn abonnement. In september krijg ik bericht van KPN dat ze een fout hebben gemaakt en dat ik had moeten betalen. Niet dus want zo is het nooit afgesproken. Nu probeer ik het  Spotify Premium abo op ze zeggen. Na vele telefoontjes met medewerkers lukt dat niet. Want de medewerkers willen hun best wel doen maar weten niet hoe ik mijn abonnement kan opzeggen en verwijzen me naar Spotify en Apple.

Op mijn facuur staat dat spotify gefactureerd wordt door Spotify. Wanneer ik contact opneem met Spotify wordt me verteld dat ze niet kunnen opzeggen voor me omdat ze niet in de database kunnen van KPN en dat KPN het moet opzeggen.!!!!! LET OP KPN hier hebben jullie afspraken over en zijn er dus ook verantwoordelijk voor!!!!!! KPN medewerker zegt dat via Apple het abo van Spotiy heb. Nou… ik heb mijn account nagekeken bij Apple en contact gehad met Apple maar het Spotify van Abo komt ook niet voor bij Apple. KPN factureert mij voor Spotify, dat staat op de fractuur!!  In september van dit jaar al bezig ben gegaan om dit abo er af te krijgen. 

Wie o wie kan me helpen? Want dit klopt niet. Overal kun je Spotify makkelijk aanzetten staat overal bij Spotify en KPN en zogenaamd opzeggen zou ook makkelijk kunnen. Maar ik wil van de afgelopen 3 maanden restitutie hebben.  Want ik wil het niet, en KPN waar het loopt kan het niet en SPotify ook niet. KPN jullie zijn verantwoordelijk voor dit abonnement en dat ik het op een normale en eenvoudige kan opzeggen. 

 

Dus KPN haal Spotify Premium van mijn abonnement af. En wel met terug werkende kracht van oktober 2023.  Ik hoop dat jullie je realiseren de manier hoe jullie met klanten omgaan niet correct is!


 

 

Wat gebeurt er dan als jij in MijnKPN kiest voor geen Spofify?

 


Hallo WJB dank voor je reactie. Helaas biedt dat geen oplossing, want ik kan daar alleen maar kiezen om het af te sluiten. 

 


Kan jij eens een screenshot plaatsen van alleen het kostenovericht op de tweede pagina van jouw laatste factuur?


Je bedoeld dit stukje? 
 

 


Dat lijkt dan toch een extern Spotify abonnement te zijn immers een Spotify abonnement binnen het KPN abonnement staat bij mij heel anders op de factuur.

Heb je al gekeken of je wellicht op jouw Apple ID nog een Spotify abonnement hebt lopen.


Ik probeer het via Spotify, want volgens de factuur van KPN zou dat extern lopen bij Spotify. Dit is wat ik doe en het antwoord daarbij wanneer ik de stappen van Spotify volg om op te zeggen. Die sturen me weer terug naar KPN. 
 

 


Ik hoop dat er spoedig een moderator van KPN zal reageren en hier dieper in zal duiken.


Dank je wel voor je hulp/aandacht. Ik hoop dat iemand van KPN gaat helpen. Iemand die dit gaat oplossen bedoel ik. Want dit is te gek voor woorden. 


Wat ontzettend zuur dat dit zo moeizaam gaat @dzjekkie ☹️ Ik kijk graag even met je mee.

Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook je Spotify gebruikersnaam en mailadres noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan.


@Maja_  kpn mijn profiel gegevens staan ingevuld. 


***

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 


Ik heb de gegevens aangevuld in het forum gedeelte. Ik dacht dat de info in mijn kpn ingevuld moest worden. 
hoe nu verder? @Maja_ 


Ah ja ik zie ze nu staan!

Op 17 oktober hebben we op jouw verzoek Spotify Premium verwijderd uit te abonnement en in onze technische systemen staat hij vanaf dat moment ook echt niet meer actief. Het is mij dan ook een raadsel waarom dit ergens onder water wel nog steeds gekoppeld lijkt te zijn. Ga ik even achteraan @dzjekkie!

In verband met de feestdagen/vakantieperiode, kan het wel even duren voordat ze hier mee aan de slag kunnen gaan, ik heb dus niet nu direct een oplossing voor je. Zodra ik meer weet, laat ik het hier weten!


@Maja_  alvast bedankt!! Ik wacht het af. M.vr.gr 


@Maja_  ik ben benieuwd of ik niet vergeten wordt? komt KPN nog met een oplossing?

ik hoor graag

 


Mijn excuus @dzjekkie, ik snap niet helemaal hoe, maar jouw topic is ergens tussen wal en schip geraakt en komt nu pas weer bovendrijven 😓

Ik heb zelf nog niet een reactie ontvangen, maar misschien hebben ze al wel wat gedaan met je account inmiddels. Zou je het eens willen controleren? Als de situatie ongewijzigd is ga ik er direct verder achteraan!


@Maja_ nee ik heb het met weer geprobeerd. Hier het chat contact met Spotify van zojuis

 


Balen @dzjekkie 😕

Ik heb het nu even over een andere boeg gegooid en heb rechtstreeks gemaild met een afdeling die dit vast voor ons kan oplossen, heb in ieder geval duidelijk uitgelegd wat de situatie precies is!


@Maja_ laat ik toch hopen dat er iemand is bij KPN die dit netjes kan oplossen en begrijpt dat dit geen klantvriendelijke manier is hoe je je klanten behandeld. Maar vooral dat er iemand bij KPN werkt die t snapt. Zo ingewikkeld is het niet maar iemand moet het spotify abo uit zetten en t betaalde geld met terugwerkende kracht aan mij terug betalen. 
Bedankt alvast dat je het onder de aandacht brengt @Maja_ Stuur alvast maar een herinnering naar ze want ik wil nu binnen 5 werkdagen een bevestiging van KPN dat het opgelost is en recht gezet wordt. 


m.vr.gr. 
jacky


Ik heb de bevestiging ontvangen dat je account nu helemaal weg is, kan je om te beginnen aangeven of je dat zelf ook terugziet nu @dzjekkie?


 Este @Maja van KPN  bedankt voor deze terugkoppeling. Ik heb gekeken mijn Spotify abo staat nu op gratis. 
 

het abo is er af. 
maar kan ik daarvan nog een bevestiging ontvangen van KPN en teveel betaalde kosten terug ontvangen? 
 

mvrgr

 

 

jacky


Een bevestiging dat Spotify er nu echt af is, heb je toch nu je ziet dat Spotify nu om is gezet naar Free? Spotify is al vanaf 17 oktober niet meer een onderdeel van je abonnement, destijds heb je een bevestiging ontvangen. Dat het al die tijd door heeft gelopen was een systeemfout, er is vandaag niet iets aan je abonnement aangepast.

Ik ga de kosten voor de afgelopen 3 maanden zelf voor je vergoeden. Je nieuwe mobiele factuur zal in de komende dagen uitkomen en daar zal dit nog niet op verwerkt zijn, aangezien je factuur al klaar is gezet voordat de vergoeding door is gevoerd. Ook zal er nog weer voor een maand Spotify in rekening worden gebracht, aangezien ook deze deactivatie te laat komt om nog mee te gaan op de factuur. De kosten vanaf vandaag zullen door ons facturatiesysteem echter volledig automatisch vergoed gaan worden op je volgende factuur. In februari zullen er dus 2 losse vergoedingen opstaan voor Spotify, dan weet je dat vast even 🙂


@Maja van KPN 

inderdaad het is nu spotify free. Dank je wel voor je hulp. 
ik wacht de factuur van februari af en dan hoop ik dat de crediteringen zichtbaar zijn. 
 

🙏🏻🙏🏻🙏🏻

mvrgr

 

Jacky


Graag gedaan @dzjekkie, blij dat het nu in orde is!