Skip to main content

Beste KPN,

 

Vanwege het feit dat ik mijn Spotify-account graag om wil zetten naar een Spotify Family-account, wil ik mijn huidige Spotify-account graag opzeggen. Ik heb Spotify al jarenlang als extra optie bij KPN, dus voor het opzeggen hiervan ging ik dan ook als eerste naar Mijn KPN. Helaas bleek mijn Spotify-abonnement hier onvindbaar te zijn. Wel zag ik op mijn factuur een maandelijkse afschrijven van 10,99 euro onder de noemer ‘Online aankopen’. Mijn Spotify-abonnement dus.

 

Na enig speurwerk en contact met KPN, kwam ik erachter dat ik het abonnement bij de instellingen op mijn iPhone, onder het kopje Abonnementen, op zou moeten kunnen zeggen. Helaas staat het abonnement ook hier niet tussen. Ik kan me dan ook niet herinneren dat ik KPN ooit als betaalmiddel heb geactiveerd voor het afschrijven van mijn Spotify-account.

 

Lang verhaal kort: ik wil mijn huidige Spotify-account graag opzeggen, maar deze is zowel in Mijn KPN als bij de abonnementen op mijn iPhone onvindbaar. Een rondje op het forum liet al snel zien dat er meerdere mensen met dit probleem rondlopen. Zie bijvoorbeeld https://forum.kpn.com/facturen-en-administratie-125/spotify-op-factuur-als-online-aankoop-en-kan-niet-worden-opgezegd-607612?tid=607612&fid=125 en https://forum.kpn.com/facturen-en-administratie-125/spotify-blijft-actief-als-online-aankoop-ik-wil-het-stoppen-590962

 

Wie kan mij hierbij helpen?

 

Groet,

Lennard

Hoi @len10, goed dat je contact met ons opneemt. Omzetten naar Spotify Family gaat inderdaad lastig als het abonnement niet in MijnKPN te vinden is.

Ik heb het even nagezocht voor je. En je zou het Spotify abonnement via Spotify zelf moeten kunnen stopzetten. Heb je dat al geprobeerd?


Uiteraard heb ik dat geprobeerd. Bij Spotify krijg ik deze melding. Iets met een kastje en een muur.

 


Ik kan niks beloven, maar ik ga kijken of ik het weg kan halen voor je! Ik zie dat je profiel al ingevuld is, dat maakt mijn werk makkelijker. Ik laat je snel meer horen.

 


Ik opende Spotify zojuist en kreeg de melding dat mijn account was omgezet naar een gratis versie. Volgens mij is het opzeggen dus gelukt. Dankjewel @Denise van KPN!


Dat is goed om te horen! Dan kan je nu Spotify Family bij KPN opvragen. :)


Reageer