Skip to main content

Een maand geleden merkte ik dat mijn laatste twee facturen van KPN te hoog waren opgegeven. Ik zag op de factuur dat KPN mij kosten in rekening bracht voor een Spotify-abonnement . Ik heb dit abonnement nooit afgesloten, online of anderszins. Nooit! 

Ik belde KPN en ze vertelden me dat het niet mijn schuld was, maar dat het gewoon iets met het systeem was en ze betaalden mijn geld terug voor twee maanden oneerlijk Spotify-abonnement.

 Ik dacht dat de zaak met succes was afgerond. Tot nu.

Nu kreeg ik een nieuwe factuur  en ze brachten me opnieuw 10 euro in rekening voor het Spotify-abonnement. Voor de tweede keer dezelfde systeemfout van KPN!

Na bellen met KPN vertellen ze me aan de telefoon dat het mijn schuld is omdat ik een online Spotify-abonnement heb afgesloten .En ik heb ze een maand geleden uitgelegd dat ik nog nooit in mijn leven een abonnement heb genomen!

Toen gaven ze hun fout toe en gaven ze het geld terug en nu vertellen ze me dat ik moet betalen voor een oneerlijk abonnement dat ik nooit in mijn leven heb afgesloten. En ze vertelden me dat ik mijn Spotify-abonnement moest opzeggen, dat ik nog nooit in mijn leven heb gebruikt!

Ik begin me langzaam af te vragen of dit niet een vorm van fraude is van KPN-medewerkers die, misschien voor wat materiële voordelen, Spotify-abonnementen opdringen aan nietsvermoedende KPN-abonnees, terwijl ze bedenken dat KPN-klanten niet door hebben dat ze 10 euro betalen meer op hun facturen! 

Ik heb nog nooit Spotify besteld en wil mijn geld terug (9,99 euro) voor de laatste maand !!

En ik wil nooit meer facturen ontvangen voor een of andere waardeloze Spotify die ik nog nooit in mijn leven heb besteld!

Als ik geen volledige terugbetaling krijg voor het oneerlijke Spotify-abonnement, zal ik deze kwestie publiekelijk bespreken omdat het voor mij naar flagrante fraude stinkt!

En ik raad jullie aan, beste abonnees, om je facturen te controleren en te kijken of ze ook bij jou niet het verkeerde Spotify-abonnement hebben aangevraagd.

Ik ben erg boos omdat een medewerker van KPN mij aan de telefoon vertelde dat ik zogenaamd een Spotify-abonnement had afgesloten en zelfs als ze dit nu opzeggen, moet ik nog steeds de 10 euro betalen en dergelijke fraude zal ik niet toestaan.!

Ik wil een terugbetaling van KPN voor mijn nep-Spotify-abonnement van de afgelopen maand en ik wil nooit meer in mijn leven hogere rekeningen krijgen voor nep-Spotify-abonnementen.

M.T  Zaniewski

 

Hi @Mario.lubin, ik begrijp je frustratie, ik zou ook niet blij worden van onbekende, extra kosten op mijn factuur.

Door drukte op het forum zijn we niet eerder bij je topic aangekomen. Hoe staat het er nu voor? Heb je een bevestiging ontvangen van het uitzetten van het Spotify abonnement? En toch een controlevraag voor de zekerheid, omdat we dat ook vaker zien gebeuren: Kan er een gezinslid thuis bij jouw MijnKPN app of account om Spotify aan te zetten? Je ontvangt gewoonlijk een bevestiging per e-mail als er iets aan of uit wordt gezet. Ik hoor het graag, dan kijken we vanaf daar verder.


Hoi @Alexandra ,

Ik heb eerder  een e-mail ontvangen dat KPN mijn Spotify-abonnement stopzet, maar voor de derde maand op rij is het Spotify-abonnement weer verschenen en opnieuw kreeg ik een mail dat het Spotify-abonnement weer wordt stopgezet.Ik wil dat hier eindelijk een einde aan komt,en  ik wil mijn geld terug voor een Nep Spotify-abonnement.Ik heb dit abonnement nergens afgesloten en woon alleen en ik heb hier geen familieleden die zonder mijn medeweten of toestemming dit abonnement zouden afsluiten.

Voor zover ik zie, hebben veel mensen geklaagd over oneerlijke Spotify-abonnementen bij KPN.

Dus óf iemand van KPN lobbyt voor Spotify-abonnementen óf het is een systemische KPN fout.

Ik hoop dat dit de laatste keer is dat ik wordt bedrogen door een nep-abonnement van Spotify.

Met vriendelijke groet, Marius


@Mario.lubin Dankjewel voor de extra uitleg! Ik kijk graag even met je mee. Vul je daarvoor je forumprofiel zo volledig mogelijk in, en geef je me daarna hier een seintje? Dan kan ik je gegevens erbij pakken.


Bedankt voor je antwoord, ik heb mijn profiel voltooid.


@Mario.lubin Dankjewel, ik heb je gegevens erbij gepakt. Ik zie dat er een klacht loopt bij onze klachtenafdeling voor deze situatie met Spotify. Het is in goede handen.  Afgelopen week hebben ze geprobeerd je te bereiken, maar hebben ze je niet te pakken gekregen. Ik verwacht dat ze het in de komende dagen opnieuw proberen.

Als ik nog een ander of extra telefoonnummer aan de contactgegevens kan toevoegen, laat het me dan weten en vul het nummer in je forumprofiel in. Dan geef ik het door.


Hoi @Alexandra ik ben nu 2 weemen in het buitland.Als ik terug ben , laat ik jouw weten