Skip to main content

Beste KPN, 

ik zit op dit moment voor langere tijd in Amerika en moet altijd online bereikbaar kunnen zijn. 

zoals u kunt zien in mijn klantprofiel van de afgelopen 25 jaar - heb ik altijd keurig betaald, zijn er nooit problemen geweest en kunt u ook zien dat ik maandelijks deze buitenland databundels aanschaf en hoe ik deze normaliter/altijd verbruik.

Deze maand gaat er iets mis vanaf de 3e Super Voordeellanden buiten EU 2000 bundel die ik heb besteld op 24 oktober 2022 - zonder dat ik data open heb staan of apps gebruik die data gebruiken (dataroaming staat uit) loopt deze leeg binnen een uur. Inmiddels zit ik op mijn 5e bestelde Super Voordeellanden buiten EU bundel 2000 (€30 per bundel ofwel: €150 in totaal) en gisteren 26 oktober 2022 heb ik 2 bundels moeten bestellen binnen 3 uur omdat deze binnen minuten leegliepen en ik sms’jes ontving met 50%, 75% en verbruikt.

Ik ben niet van plan de laatste 3 bestelde Super Voordeellanden buiten EU 2000 bundels te betalen, want hoe deze sinds 24 oktober 2022 functioneren is duidelijk een fout binnen jullie systeem - echter heb ik wel data nodig omdat ik altijd online bereikbaar moet zijn. 

Mijn telefoonnummer is **********. Zorg alstublieft dat mijn Super Voordeellanden buiten EU 2000 bundels weer naar behoren functioneren en haal de laatste 3 Super Voordeellanden buiten EU 2000 bundels (1 besteld op 24 oktober 2022 en 2 besteld op 26 oktober 2022) van mijn rekening af.

 

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Chaja 

Admin: gegevens verwijderd met het oog op op de privacy.

Admin: meerdere topics samengevoegd ivm dubbele berichten en topics.

Goedenavond Chaja, het best kunt u uw telefoonnummer uit uw post halen en in uw forumprofiel zetten. Dit is nu voor iedereen te lezen. Ook kan een moderator u enkel helpen als u uw profiel zo goed mogelijk invult. 


Begrijp ik goed dat u niet ingaat op mijn zeer uitgebreide bericht waaruit (mocht u bij KPN werken) alle informatie van mijn kpn file op te halen valt om dit probleem op te lossen? 

Dit probleem wordt met de minuut erger - ik zit nu op bundel 6 deze maand en nummer 4 in 3 dagen die leegloopt - schandalig 

mocht er geen serieuze en aandachtige reactie en oplossing op zeer korte termijn volgen zal ik deze ervaring met en behandeling van kpn na 25 jaar vaste klant uitvoerig delen op mijn sociaal netwerk, geloof me dat wilt kpn niet.


ik verwacht een antwoord vandaag. U heeft al mijn informatie 

 

 


Hallo @chajap , het KPN klantenforum is in de eerste plaats bedoeld als een plek voor klanten die vragen, ervaringen en problemen delen bij het gebruik van KPN produkten. KPN medewerkers (moderators) lezen mee en reageren waar nodig. Dit laatste kan meerdere dagen duren ivm de drukte. Voor uw probleem is direct kontakt via Facebook of Twitter waarschijnlijk een betere ingang.

Vanwege de privacy wetgeving mogen KPN medewerkers u hier niet via KPN ID opzoeken in de KPN systemen. Door uw gegevens (privé) in het forumprofiel te zetten geeft u daar toestemming voor.


Juist. 

zojuist begrepen telefonisch dat ondanks dat mijn verbruik al 25 jaar gelijk is, mijn dataverbruik ‘plotseling’ rigoureus is veranderd in 3 dagen (ondanks dat dataroaming uitstaat, ja echt waar) en dat het kpn systeem heilig is; er geen oplossing komt voor een 25 jaar lange vaste klant en ik voor jullie ‘heilige systeem’ ook nog moet dokken - kpn, jullie nemen een loopje met de verkeerde.
 

Hele grote fout. 


Hallo @chajap , je zegt “data roaming”, maar zet je ook “mobiele data” helemaal uit? Mogelijk blijft er bij een app de bestaande data verbinding openstaan. Kan je in de telefoon het door KPN ‘geclaimde’ dataverbruik wel of niet terugvinden? Een smartphone houdt ook zelf het gegevensgebruik bij.


Ja alles stond uit. Fout in systeem deponeren bij 25 jaar vaste klanten en niks geen oplossing of compensatie: Oplichters KPN

 

 


(...) Kan je in de telefoon het door KPN ‘geclaimde’ dataverbruik wel of niet terugvinden?
Een smartphone houdt ook zelf het gegevensgebruik bij.

 


ik waardeer je antwoorden, maar ik ben absoluut bekend met hoe dingen technische werken en behoren te werken. Vandaar dat ik me ook gemachtigd voel om zwart-wit te schrijven dat KPN mij oplicht. Ik hoop van harte dat een serieuzere medewerker deze berichten oppikt - voordat deze case escaleert.

Dataverbruik kan je natuurlijk terugvinden. Maar daar zit ook WiFi bij-in op de telefoon + is dat niet per uur/seconde af te lezen - geldt ook voor de KPN app. 

 

Bovenal interesseert het de KPN telefonische medewerker en zijn leidinggevende vanmorgen niet, want ‘het KPN systeem is heilig en kan niet fout zitten, mijn gebruik is plotseling extreem veranderd dus natuurlijk moet ik die rekening van €…. (HONDERDEN) euro’s betalen, het maakt absoluut niet uit dat ik al 25 jaar vaste en trouwe klant ben met vast belpatroon’ 

 

KPN THE NEXT GENERATION SCAM

 

 


Hallo @chajap , een KPN moderator zal hier nog reageren, maar door de drukte kan dat meerdere dagen duren. Als je de gegevens vast in jouw forumprofiel zet, dan kunnen ze meteen meekijken.

De telefoon meet WiFi datagebruik apart, dus het Mobiel datagebruik moet overeenkomen met het gebruik van de Voordeelland bundels. Ok, je kan niet per dag/tijd zien, maar je ziet wel de GB’s.

Als je langere tijd in Amerika bent zou ik een lokale (data) simkaart gebruiken om online te zijn. Ik verwacht dat je dan veel goedkoper uit bent.


Ja alles stond uit. Fout in systeem deponeren bij 25 jaar vaste klanten en niks geen oplossing of compensatie: Oplichters KPN

 

 

De frustratie begrijp ik, maar KPN oplichters noemen terwijl u zelf aangeeft 25 jaar geen problemen te hebben ervaren??? Op dit forum denken klanten mee in mogelijke oplossingeb. Daarnaast zijn er hier medewerkers die erg deskundig zijn en ook meekijken. Doot drukye kan het antwoore van hun kant soms enkele dagen duren. Is een tijdelijk nummer met data vanuit Amerika geen optie?


Hi Rbxx, dankjewel voor al je aandachtige antwoorden, maar het gaat in deze natuurlijk over het verbruik per dag/tijd - want zo lopen deze bundels leeg. Over de hele maand gezien heb ik ook mijn standaard binnen EU verbruik.

 

Hi Jeroen, ik schrijf niet dat ik 25 jaar geen problemen heb ervaren met KPN, wel dat ik 25 jaar trouwe klant ben gebleven van KPN - dat is iets anders ;) 

De behandeling die ik persoonlijk echter nu ervaar van KPN (binnen een ‘persoonlijke klantrelaties’ van 25 jaar en in mijn optiek in het algemeen) is het gedrag wat enkel oplichters doen; duidelijk crack in the system, maar daar niet van opkijken en enkel deponeren bij de klant + wanstaltige aanhangende rekening. 
 

Er zijn verscheidene oplossingen omtrent US data die ik zelf heb ingezet inmiddels, dankjewel voor de suggestie.
 

ik hoop dat er veel mensen meekijken, KPN inziet dat ze dit kunstje bij de verkeerde hebben gedaan en dit probleem wordt rechtgetrokken.


Welkom op het forum! Ik kwam je topic tegen en wil daar graag even op reageren. Allereerst moet ik ook kwijt dat ik mij niet herken in de kwalificatie van KPN al zijnde oplichters. Ons uitgangspunt als netwerkprovider is om jouw van diensten te voorzien en daar kunnen fouten in gemaakt worden maar niet met kwalijke intenties. Ik begrijp dat het vragen oproept wanneer jouw verkeer opeens afwijkt van het normale patroon. Weet dat we alleen het daadwerkelijke verkeer registreren en verrekenen met de daarvoor relevante bundel. 

 

Ik heb gekeken op de dagen dat je die bundels hebt aangevraagd en ik zie daar grote uitschieters qua dataverbruik op terug. Ik zie dat ook in de notities van de collega van de klantenservice die dat ook constateert. Ik kan niet zien waar de data door is verbruikt alleen dat dit wel is gebeurd. Ik zou op het toestel nakijken of de optie voor het updaten van het toestel en apps over het mobiele netwerk uitstaat. Daarnaast zou ik ook bekijken of er apps zijn waarvan het dataverkeer er uitspringt. Verder is een lokale simkaart vaak inderdaad een goed alternatief wanneer je ergens langer verblijft om hoge data kosten te voorkomen.


Hi @Remco_  Zijn de data ‘uitschieters’ wel ten laste van de aangeschafte bundel(s) gegaan?

Kan hier sprake zijn van hetzelfde probleem als in dit topic ? Het ging daar om buitenbundelkosten veroorzaakt door het tijdverschil tussen NL en landen waar het vroeger is dan in Nederland. 

Het betrof daar wel belkosten, dus wellicht speelt dat probleem hier niet.


Hi Remco, dankjewel voor je reactie - die wel veel te lang op zich heeft moeten wachten. 
 

Nogmaals; op de dagen waarop de data ‘eruit schoot’ - stond mijn data UIT. 
Als ik niet 100000% zeker zou weten dat de fout intern in jullie systeem zou zitten zou ik nooit dingen schrijven online als KPN SCAM en KPN OPLICHTERS - in dit geval weet ik het wel zeker en voel ik me ontzettend belazerd door jullie, nogmaals mede doordat ik al zo lang klant ben, ik heel goed weet hoe dingen werken en ik heel erg teleurgesteld ben dat niemand bij KPN verder kijkt dan z’n neus lang is - uitgaat wat oppervlakkig door jullie systeem wordt geregistreerd, daar heilig van uitgaat, niet dieper wilt kijken of er misschien na het bestellen van 3 bundels vaker wat uitschiet/fout gaat (een suggestie) en daarmee absoluut geen service biedt voor een hele trouwe klant. 
 

Alles wat ik in 25 jaar verbruikt heb, heb ik altijd keurig betaald - aangezien ik deze data NIET VERBRUIKT heb gaat mij dit op mijn rekening zetten echter 100 stappen te ver. 
 

Ik ga er nog steeds van uit dat deze zaak uiteindelijk naar behoren wordt opgelost. 
 

Graag hoor ik spoedig van een KPN collega, die dieper wilt kijken dan pagina 1 en deze zaak gaat rechtzetten en oplossen.


Dan zou ik je willen adviseren om daar een klacht voor in te dienen zodat de collega's van onze Klachtenafdeling daar over kunnen oordelen. Daar kun je op deze pagina meer informatie over vinden.