Skip to main content

Goedemorgen,

 

Sinds ik op mezelf woon (nu een jaar of 5) ben ik lid van KPN (internet, tv en mobiel). 

 

Enkele maanden geleden iemand van T-Mobile aan de deur dat wij glasvezelzouden krijgen (wat op dit moment helemaal hot is en iedereen moet hebben). En dat T-Mobile hiervoor de aangewezen partij was in onze woonwijk / buurt.

 

Hierin ben ik verschikkelijke naïef geweest en heb ik gelijk akkoord gegeven en getekend, want het werd zo gebracht dat ik eigenlijk geen keus had. Er werd welliswaar gezegd dat ik geen glasvezel hoefde te nemen, maar dat heel de buurt het wel doet omdat de aansluiting gratis zou zijn. Als ik in een later stadium alsnog glasvezel zou willen zouden de kosten voor het aansluiten hiervan voor mijzelf zijn.

 

Sinds maandag 14-08 is alles van KPN verwijderd (router / modem oi.d. etc.) door een monteur van Gideon (i.o.v. T Mobile).

Sinds deze week kijk ik dus televisie via de T Mobile app op onze smart tv’s (beneden en boven).

 

We hebben sowieso nog een contract bij KPN t/m december 2023 en zijn gewoon van plan dit te laten verlengen.

 

Vanaf 14-08 zijn de 14 dagen bedenktijd bij T Mobile ingegaan. Het liefst wil ik gewoon bij KPN blijven, maar kan dit nog? Aangezien er door een andere provider glasvezel aangelegd is? 

 

Kan ik via net aangelegde glasvezel ook gewoon internet en televisie van KPN krijgen?

Zijn hier kosten aan verbonden? 

 

Als ik de router terug plaats heb ik dan gewoon weer internet en televisie via KPN?

 

Hoor graag zsm!

 

Alvast bedankt,

ben ik lid van KPN

KPN is geen voetbalvereniging. Ook geen ponyclub ofzo. Dus lid zijn kan niet. U bent gewoon klant.

Als ik de router terug plaats heb ik dan gewoon weer internet en televisie via KPN?

Ja... als u nog kunt opzeggen bij T-Mobile, dan kunt u dat doen.


Bedankt voor je snelle reactie. Onnodige bijdehante opmerkingen vraag ik niet om.

KPN is wel als een gezellige voetbalvereniging dus voel mij lid van deze club ;)

 

Dat ik T-Mobile op kan zeggen weet ik,. Het gaat mij er voornamelijk om dat ik wel heel graag glasvezel wil + internet en TV via KPN, maar is dit ook mogelijk via de huidige glasvezel aansluiting welke door T-Mobile is aangelegd?


kort antwoord: Nee
Lang antwoord (reden, uitleg enz): https://forum.kpn.com/internet-9/is-het-voor-kpn-mogelijk-over-de-glasvezellijn-van-t-mobile-te-leveren-in-zoetermeer-563538


KPN is wel als een gezellige voetbalvereniging dus voel mij lid van deze club ;)

Ik zie niet in wat er gezellig is aan KPN...

Dat ik T-Mobile op kan zeggen weet ik,. Het gaat mij er voornamelijk om dat ik wel heel graag glasvezel wil + internet en TV via KPN, maar is dit ook mogelijk via de huidige glasvezel aansluiting welke door T-Mobile is aangelegd?

Nee. KPN levert niet over glasvezel van T-Mobile. KPN levert gewoon over het koperdraadje.


KPN is wel als een gezellige voetbalvereniging dus voel mij lid van deze club ;)

Ik zie niet in wat er gezellig is aan KPN...

 

 

Dit forum van KPN is best gezellig ! 

 


Samenvattend: KPN levert geen glasvezel via de T Mobile aansluiting.

 

Heb nu wel dubbele kosten;

  • Abonnement bij KPN t/m dec 23 voor Internet en televisie.
  • Abonnement bij T Mobile voor Internet en televisie.

Waar ik nu zelf aan zit te denken is het volgende:

  • Abonnement bij T Mobile opzeggen (binnen de 14 dagen bedenktijd).
  • KPN router etc. opnieuw aansluiten en verder genieten van het internet + tv van KPN. 
  • Wat gebeurd er dan met mijn huidige glasvezel aansluiting?
  • Krijg ik van T Mobile geen kosten achteraf voor de aansluiting ervan?

 

Vervolgens is het wachten op de glasvezelaansluiting van KPN.

 

Alvast bedankt,

 


Samenvattend: KPN levert geen glasvezel via de T Mobile aansluiting.

 

Heb nu wel dubbele kosten;

  • Abonnement bij KPN t/m dec 23 voor Internet en televisie.
  • Abonnement bij T Mobile voor Internet en televisie.

Waar ik nu zelf aan zit te denken is het volgende:

  • Abonnement bij T Mobile opzeggen (binnen de 14 dagen bedenktijd).
  • KPN router etc. opnieuw aansluiten en verder genieten van het internet + tv van KPN. 
  • Wat gebeurd er dan met mijn huidige glasvezel aansluiting?
  • Krijg ik van T Mobile geen kosten achteraf voor de aansluiting ervan?

 

Vervolgens is het wachten op de glasvezelaansluiting van KPN.

 

Alvast bedankt,

 

Als je bij KPN wilt blijven kan je je abonnement op T-Mobile binnen 14 dagen na het ingaan hiervan weer opzeggen.

Je kunt dan de KPN-apparatuur opnieuw aansluiten en gewoon gebruik blijven maken van je KPN-abonnement. Het abonnement zal zonder opzegging door jou na 23 december gewoon door blijven lopen. 

Je T-Mobile-glasvezelaansluiting blijft dan gewoon zitten op de plek waar hij nu zit. Daar zijn geen kosten aan verbonden. Het T-Mobile-abonnement wordt dan uiteraard wel stopgezet.

Piet.