Skip to main content

Waarom is er geen simpele manier schriftelijk te melden als je een onterechte factuur of aanmaning  ontvangen heb

Een maandfactuur over augustus, terwijl er tijdig is opgezegd en KPN zelf 03-08 als beëindigingsdatum vastgelegd heeft, de service ook door KPN op 03-08 gestopt is en er toch voor een volle maand willen incasseren kan niet.

Klantenservice geeft als antwoord : “gewoon betalen, dan komt het achteraf vanzelf goed”.

Na dit advies heb ik de incasso laten terugstorten. Maar nu krijg je natuurlijk aanmaningen met een  betaallink en (natuurlijk) zonder link via welke je de aanmaning inhoudelijk beantwoorden kan.

KNP duldt kennelijk geen tegenspraak.

Niet kunnen bellen omdat KPN op de beëindigingsdatum (geheel terecht) de service stopgezet heeft, maar dan de maand augustus dan wel laten betalen klopt niet. Dat is incasseren voor iets dat je niet levert.

Ik heb € 1,00 (= 3 dagen service) op het rekeningnummer van KPN gestort.

Ik vrees echter dat de incasso dreiging gewoon door zal gaan en je het op een incasso moet laten aankomen om met KPN inhoudelijk te kunnen overleggen. 

 

Hoi @Jojo6 
Je krijgt altijd nog een rekening omdat je eventuele extra kosten kunt hebben, bundels of films e.d. en dat wordt allemaal met de volgende rekening verrekend, dus deze gewoon betalen en het gaat helemaal goed komen met de eindafrekening.

 

Overigens moet je altijd de KPN nog kunnen bereiken via nummer 0800 0402


Beste Huistijger,

 

op 3 august heeft KPN het nummer buitenwerking gezet, de factuurmelding is van 07-08-2023.

Hoe kunnen er nog extra kosten ontstaan als ik met mijn mobiel sinds 03-08-2023 geen KPN netwerk meer kan bereiken?

De € 10,14 is voor het abonnement en dat is t/m 31-07-2023 betaald. Dus schuldig ben ik 01-08 t/m 03-08 = € 1,00 geen 31 -08 en € 10,14.

Maar controleren kan ik het niet want KPN heeft geen factuur voor de kosten, die zij per 07-08-2023 afrekent,  gestuurd.

Het nummer dat je noemt ken ik, daar heb ik gevraagd de factuur te sturen. Maar daar zit ik nu sinds 09-08 op te wachten. Ik denk dat ze hem nog aan het zoeken zijn😉

Ik heb € 1,00 overgemaakt. Er zal waarschijnlijk niemand naar kijken, noch het telefoongesprek dat ik gevoerd heb opvolgen. Ze zullen wel de volgend aanmaning blind voor € 10,14 sturen. zelfs niet € 10,14 -/-  € 1,00

Een geautomatiseerde bende, waar de klant een soort automatisch groeiend gewas is, als je af en toe maar een stunt aanbieding doet (voor nieuwe klanten, niet om jarenlange klanten te behouden)

Maar bedankt voor je input,


Hoi @Jojo6 
Dit is een klanten helpen klanten forum.
Er komt ook wel een KPN medewerker langs maar dat kan vanwege de drukte wel enkele dagen duren.
Wij kunnen hier niets aan veranderen, de klantenservice wel, dus raad ik je aan om toch nog eens te bellen.
Je kunt ook hier wachten, maar vul dan wel je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel, wat alleen zichtbaar is voor KPN en voor jou, dan kun je sneller geholpen worden.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.


Bedankt,


Hi @Jojo6, ik denk graag me en kijk dit voor je na. 

Ik zie op dit moment een nummer eindigend op 250 onder het abonneenummer dat je hebt vermeld, en dit nummer is nog actief. Gaat het hier toch om een ander nummer? En zou je dit nummer ook willen invullen in je profiel en mij een seintje willen geven? 


Ik heb het betreffendenummer in gevuld (eindigend op 32) Na beëindiging is dit nummer uiteraard uit het account “mijn KPN” verwijderd. 

Niet handig is dat dan ook alle oude facturen er niet meer instaan.

Bovendien het feit dat de KPN al langere tijd geen facturen meer stuurt. Die moet je zelf in je account ophalen tegenwoordig. Alleen zie dan in geval van beëindiging de slotfactuur of welke factuur dan ook die KPN stuurt ( in mijn geval de standaard maandelijkse factuur t/m 31-08-2023. Dus voor de periode nadat de KPN het nummer als provider afgesloten heeft.

Het nog verschuldigde bedrag dat ik zelf op basis van de actieve periode berekend heb ( € 1,00)  is inmiddels van mijn rekening afgeschreven. De aanmaning van € 10,14 voor de maand augustus heft ik vernietigd.


Dankjewel voor de gegevens. De herinnering over de factuur mag je als niet verzonden beschouwen, het openstaande bedrag ga ik ons systeem verwerken. Dat bedrag hoef je dan ook niet te voldoen. 

Mijn excuses voor de verwarring. 


Bedankt, eindelijk.

De reden dat ik na 50 jaar niets dan weg wil van KPN zijn er 2:

1 de niet aflatende steeds maar stijgende tarieven voor vaste klanten.

2 De manier waarop KPN zich totaal heeft afgesloten voor mensen die soms simpele vragen kwijt willen. KPN biedt daarvoor pagina's en pagina's met antwoorden die niet op jouw probleem of vraag slaan, een helpdesk die voor 90% uit niet geïnteresseerde medewerkers bestaat die allen maar een checklist willen afwerken en een klant die een vraag die daarbuiten valt met een kluitje in het riet sturen. Tot slot hebben we dan de alles wetende chabot die de meest stompzinnige niet relevante antwoorden geeft of je linkt naar de eerder genoemde pagina's waar je je antwoord niet op gevonden heb.

 

Ik ben voor een factuur van € 10,14 (uit principe) een week bezig geweest, om nu eindelijk jouw reactie te krijgen. Het is toch van de zotte dat je niet eenvoudig een reactie op de KPN site of onder je Mijn KPN met één klik  een reactie kan geven op een factuur of een (onterechte) aanmaning die dan ook bij iemand terecht komt die er inhoudelijk wat meedoet! Of gaat de KPN ervan uit dat zijn geen fouten in facturen en aanmaningen maakt?

Ga naar de KPN site en zoek daar een onder facturen. Alles behalve de optie onterechte factuur of aanmaning!

Reden: KPN gaat ervanuit dat zij alles goed doet. De meeste betalen, na 20 - 30 minuten in de wacht gestaan te hebben omdat het 7 dagen in de week 24 uur “op dit moment erg druk is”, om dan een checklist medewerker /ster te krijgen die dan, om er van af te zijn en omdat het niet op haar / zijn checklist voorkomt, zegt “moet U gewoon betalen, dan komt het daarna vanzelf goed en wordt het teruggestort.

Jij nogmaals bedankt voor de oplossing en veel succes met een organisatie die volledig de weg kwijt is.


Het houdt nog niet op:

Na gesprekken met de Klanten(service) vermelding in de betalingsomschrijving en weken tijdverspilling, een 2e aanmaning onder dreigging van een boeten.

Uiteraard zonder vermelding van een contactmogelijkheid via e-mail, telefoon of wat dan ook, want KPN heeft altijd gelijk en als je die mogelijkheid zou vermelden dan krijg je alleen maar zeurende (ex)klanten.

Het correspondentieadres gebruiken heeft ook geen zijn, want je brieven gaan volgens mij in het ronde archief.

In elk geval heb ik nog nooit antwoord op een brief gehad.

Ik heb via e-mail een credit-nota gekregen.

Logischer wijze zou ik dan een terug betaling van € 1,00 moeten krijgen.

Maar wedden dat ik dadelijk een incassodreiging krijg met een boete!

 

KPN is net een op hol geslagen paard, waarbij de teugels om te stoppen verwijderd zijn.