Skip to main content

Goedemiddag, 

Ik heb een nieuwe telefoon besteld (iphone 15) en deze is onderweg. Ik zie net alleen op de bevestiging dat is geen (e)sim heb besteld. Super vreemd, want als ik nu opnieuw de telefoon ga bestellen, moet ik kiezen tussen 1 van de 2. Nu ben ik dus bang dat ik hem zo niet kan installeren. Hoe vraag ik alsnog een Esim aan? En hoe werkt dat?

Ik hoor het graag.

Waarom stopt u er niet gewoon een SIM kaart in?


Omdat ik lees dat mijn simkaart van mijn iphone 11 er niet in past.. En ik heb dus niet de optie gehad bij het bestellen om een plastic simkaart te bestellen..


Ik lees dat de 11 nano-SIM heeft:

En de 15 ook:

Dus lijkt me geen enkel probleem. 


Oke, dus dan kan ik hem straks gewoon overzetten? En stel dat dit toch niet werkt, kan ik dan alsnog over op Esim? Of moet ik dit eerst speciaal aanvragen?

 


Oke, dus dan kan ik hem straks gewoon overzetten? En stel dat dit toch niet werkt, kan ik dan alsnog over op Esim? Of moet ik dit eerst speciaal aanvragen?

 

Hoi @TiffanyHarmsen 

Ja, de nano simkaart uit je iPhone 11 kun je probleemloos overzetten naar je nieuwe iPhone 15.
Mocht je eventueel over willen stappen naar een E-sim, dan kun je dit direct regelen via de Mijn KPN App, zorg er dan wel voor dat je WiFi aan hebt staan bij het installeren van de E-sim.

Stappenplan:

  • Open de Mijn KPN App
  • Tik onderaan op Producten
  • Tik vervolgens op je 06-nummer waarvoor je een E-sim wilt aanvragen
  • Scorl iets naar beneden, en tik op Simkaart (onder Makkelijk aanpassen)
  • Daarna tik je op Simkaart vervangen
  • En vervolg kies je voor E-sim, (onder Wat voor simkaart wil je aanvragen?)
  • Volg daarna de instructies

Meer informatie over de E-sim lees je op de volgende pagina: E-sim bij KPN

Zelf heb ik ook een E-sim in mijn iPhone 14 Pro Max, en zou niet meer terug willen naar een fysieke simkaart, ook omdat een E-sim altijd automatisch up-to-date gehouden wordt bij vernieuwingen op het mobiele netwerk.
Maar de E-sim is uiteraard een persoonlijke keuze.


Reageer