Skip to main content

Beste KPN,

Ik heb begin januari een vaste telefonie aansluiting via jullie. Echter werd mij telefonisch verteld en ook aan de hand van de offerte dat is €2 per maand zal betalen. Echter zie ik nu op de factuur €32.74 

hoe kan dit?

 

Tja, bovenop die 2 euro per maand komen nog je gesprekskosten.

Je hebt voor € 32,74 naar vaste nummers gebeld afgelopen maand.

De gesprekskosten naar Nederlandse vaste en 06 nummers zijn 15 cent per gesprek + 15 cent per minuut (berekend per seconde).

Nota Bene. Met deze kosten zou je Belonbeperkt Nederland kunnen nemen. Dat is € 9,99. Met het abonnement voor vast bellen à € 2 kom je dan op € 11,99 per maand zonder extra kosten voor bellen naar Nederlandse nummers.

Zelf heb ik vast bellen sinds 2012 niet meer in gebruik. De bundel op m'n mobiel, tegenwoordig onbeperkt, is veel voordeliger om mee te bellen.


Dat is vreemd want ik heb vaste telefoon doorgeschakeld naar mijn mobiele nr van KPN en dat zou gewoon gratis moeten zijn. Maar ik denk dat ik beter kan overstappen want de ellende begint nu al. 


Is dat mobiele nummer een abonnement? En geregistreerd op hetzelfde adres?

Bel maandag even naar 0800-0402. Indien mobiel abo zouden de doorgeschakelde kosten inderdaad gratis moeten zijn. De extra gemaakte kosten worden gewoon terug gestort hoor.

Waarom laat je mensen niet gewoon naar je mobiele nummer bellen? Scheelt weer 2 euro per maand….

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.


Hallo @Merci , heb je het vaste nummer verder helemaal niet gebruikt? Ik zie namelijk dat de €32,74 geregistreerd staan voor gesprekken naar “vaste nummers” en niet naar “mobiel".

Geven de specificaties van de gebruikskosten op factuur pagina 3 en verder hier geen duidelijkheid?

Is jouw mobiel abonnement wel geregistreerd op hetzelfde adres als het thuis abonnement? Dat is een voorwaarde voor het combivoordeel "Gratis onderling bellen".


Zoals jullie hier op de specificatie kunnen zien heb ik het naar 1 mobiel nummer doorgeschakeld. Dat betreft een KPN mobiel nr. 

 


Dat viel mij ook op @RBxx .

Ik moest me nog te pletter zoeken naar een factuur met een doorgeschakeld gesprek naar m'n 06. Ik geef al sinds 2012 alleen nog maar mijn mobiele nummer als iemand me wil bellen. Maar ook dáár staat "bellen naar vaste nummers”. Er wordt dus geen onderscheid gemaakt tussen vast en 06; het kost ook hetzelfde. 

Maar eigen nrs zouden onderling niks mogen kosten. Ook niet met doorgeschakelde geprekken.

 


Dit komt omdat ik een taxi centrale heb. Mijn vaste nummer is en die is doorgeschakeld naar een mobiel nr. 


Ja @PeterG , dat zag ik zojuist ook.
Moest ook goed zoeken naar een (test) gesprek van mijn vast naar mobiel.

Blijft over een "mobiel op ander adres” of een “nog niet geregistreerd” combivoordeel.

Ook nog een advies aan @Merci : jouw 06-nummer is zichtbaar op de schermafdruk. Haal dat weg, dit is een openbaar forum. Denk aan je privacy!!


Hoi @Merci, welkom op ons forum!
Ik zie dat de community je al een heel eind op weg geholpen heeft.
Heb je zowel je thuis abonnement als mobiele abonnement ook al gekoppeld voor je Combivoordeel?

Dit gaat niet automatisch en als dat niet gekoppeld is worden er kosten gerekend.
Als dat koppelen niet lukt, of ondanks het koppelen toch kosten ik rekening gebracht worden kun je het beste even met ons bellen op 0800-0402 of 0800-0403 als het om een zakelijke aansluiting gaat.