Skip to main content

Hallo,

Ik heb momenteel een telefoonabonnement bij KPN en mijn moeder heeft een telefoonabonnement bij Odido, dat afloopt in januari 2025. Ik wil graag haar telefoonnummer overnemen en gebruiken op mijn huidige KPN-abonnement zodra haar contract afloopt. Is het mogelijk om dit nummer over te zetten naar mijn KPN-abonnement, en zo ja, hoe werkt het proces van nummerbehoud in dit geval? Moet er een contractoverdracht plaatsvinden of is er een andere procedure?

Alvast bedankt voor de hulp!

Hallo @hkn ,

Wat jij wil, kan niet. Wat wel kan is dat jouw moeder begin volgend jaar een abonnement start bij KPN met een nummerovername van dat Odido-nummer. Zij zet dan dus haar abonnement over naar KPN. Zodra dat loopt, kunnen jullie het contract overzetten op jouw naam. 

Jouw huidige abonnement kun je dan opzeggen zodra het contractvrij is. 

Hallo @hkn 

Ja, dat is mogelijk, je kan een nummer porteren naar jouw huidige abonnement.

Je kan dat via de klantenservice 0800-0402 (ma t/m vr 08:00 - 18:00, za 08:00 - 17:00) regelen door daar nummerportering aan te vragen.

Als het nummer perse op jouw naam moet staan om te kunnen porteren dan kan je het nummer eerst omzetten naar een prepaid op jouw naam, daar is geen contractovername voor nodig.

Zie ook dit topic waar KPN moderator Jeroen aangeeft dat porteren naar een bestaand abonnement gewoon mogelijk is:

en ook dit topic waar moderator Maja het ook aangeeft:

Reageer