Skip to main content

Maar we zijn nu dus op het prijsniveau van de kpn beland en betaald volgende maand € 42,33 voor internet. Dat is bij de kpn nu € 42,50. Ik heb dat destijds voorspeld dat we als voormalige telfort klant net zoveel gaan betalen dan kpn klanten. Iedere keer wel de prijs verhogen maar niet de snelheid.

Het is zo langzamerhand wel bekend dat we hier in Nederland veel te veel voor internet betalen als je gaat kijken naar het buitenland. Dat kijken doen we graag naar het buitenland alleen niet als het de desbetreffende bedrijven niet past. Dàn kijken ze de andere kant op.

Kpn is geruisloos een monopolist geworden want echt veel conurrente is er niet meer. En die concurrentie die de kpn dan heeft van bedrijven die internet leveren, gaan die wat prijs betreft gewoon mee met de prijs van kpn en dan is die concurrentie foetsie.

Het is dat de kpn een stabiel internet verbinding heeft, maar anders is het nu tijd om over te stappen naar een andere provider.

Heeft u alleen internet? Verder niks? Geen tv? Geen telefonie? Als dat het geval is, dan kunt u beter overstappen naar de nieuwste abonnementsvorm. 

Er is geen concurrentie schrijft u. Wat denkt u dan van Ziggo, Delta, Cayway, Odido, Tweak, Budget, Solcon, Freedom of Online.nl? Dat zijn geen concurrenten ofzo?


Heeft u alleen internet? Verder niks? Geen tv? Geen telefonie? Als dat het geval is, dan kunt u beter overstappen naar de nieuwste abonnementsvorm. 

Er is geen concurrentie schrijft u. Wat denkt u dan van Ziggo, Delta, Cayway, Odido, Tweak, Budget, Solcon, Freedom of Online.nl? Dat zijn geen concurrenten ofzo?

> kunt u beter overstappen naar de nieuwste abonnementsvorm. 

Inderdaad alleen internet. Daar heb ik dan ook aan gedacht om naar een hogere snelheid te gaan. Alleen kost je dat meer dan een geheel nieuwe klant betaald.

Nieuwe klant betaald voor een 1 Gbit/s € 52,50 en een bestaande klant € 55,32……..

Geen concurrentie in de zin dat er een concurrent aanmerkelijk goedkoper is bedoel ik. Alle “concurrenten” apen de kpn na en dus is er geen echte concurrentie wat prijs betreft.


Nieuwe klant betaald voor een 1 Gbit/s € 52,50 en een bestaande klant € 55,32……..

Dat kan niet waar zijn. Hoe komt u hierbij? Waar ziet u die € 55,32 staan?

Geen concurrentie in de zin dat er een concurrent aanmerkelijk goedkoper is bedoel ik. Alle “concurrenten” apen de kpn na en dus is er geen echte concurrentie wat prijs betreft.

Dat is logisch. Waarom zou een andere provider flink onder de prijs van KPN gaan zitten? Dat is toch niet slim? Als klanten voor 1 euro goedkoper niet overstappen, waarom zouden ze het dan voor 5 euro goedkoper wel doen? En als providers loop je zo 4 euro mis. Niet handig. 

Zo werkt concurrentie. Je gaat net onder de prijs van je concurrent zitten. Je gaat niet dezelfde dienst voor half geld aanbieden. Iedere bedrijfseconoom zou je stapel gek verklaren.

Verwijzen naar het buitenland is denk ik niet terecht. Want in het buitenland is zo ongeveer alles goedkoper. 


@Nick83

Dat zal hij zien in MijnKPN als prijs indien hij een upgrade doet. 


​​​@gensnet 
Je betaalt nog steeds minder dan alle andere abonnees. En natuurlijk is het logisch dat KPN die lagere tarieven voor bepaalde groepen abonnees met oude rechten/voorwaarden het liefst zou zien verdwijnen. Waarschijnlijk kom jij volgend jaar in een positie waarbij het goedkoper wordt om te verlengen op basis van de KPN-voorwaarden. 


@Nick83

Dat zal hij zien in MijnKPN als prijs indien hij een upgrade doet. 

U bedoeld bestaande abonnement aanpassen? Ja, dat denk ik ook. Maar dat moet die niet doen. 


Nieuwe klant betaald voor een 1 Gbit/s € 52,50 en een bestaande klant € 55,32……..

Dat kan niet waar zijn. Hoe komt u hierbij? Waar ziet u die € 55,32 staan?

Geen concurrentie in de zin dat er een concurrent aanmerkelijk goedkoper is bedoel ik. Alle “concurrenten” apen de kpn na en dus is er geen echte concurrentie wat prijs betreft.

Dat is logisch. Waarom zou een andere provider flink onder de prijs van KPN gaan zitten? Dat is toch niet slim? Als klanten voor 1 euro goedkoper niet overstappen, waarom zouden ze het dan voor 5 euro goedkoper wel doen? En als providers loop je zo 4 euro mis. Niet handig. 

Zo werkt concurrentie. Je gaat net onder de prijs van je concurrent zitten. Je gaat niet dezelfde dienst voor half geld aanbieden. Iedere bedrijfseconoom zou je stapel gek verklaren.

Verwijzen naar het buitenland is denk ik niet terecht. Want in het buitenland is zo ongeveer alles goedkoper. 

> Dat kan niet waar zijn.

Dat is toch echt waar. Bestaande klanten betalen meer dan nieuwe klanten. Nieuwe klanten betalen € 52,50 en bestaande klanten € 55,32.

Ik betaal volgende maand € 42,33 en als ik in mijn kpn kijk voor de 1 Gigabit/s snelheid staat daar € +€ 12,99 + € 42,33 = € 55,32.

Dat bestaande klanten meer betalen dan nieuwe klanten is altijd al zo geweest. Met bestaande klanten hebben ze een klant al binnengehaald en dat is bij nieuwe klanten niet zo.

> Verwijzen naar het buitenland is denk ik niet terecht.

Oh,  jawel is dat terecht. We kijken maar al te graag naar het buitenland als het in de kraam van de bedrijven past, maar wanneer een klant dat doet is dat niet terecht?

> Want in het buitenland is zo ongeveer alles goedkoper.

Ja, en?

Een slimme klant kijkt altijd even om een hoek als het om de aanschaf van iets gaat. Je kunt daar namelijk véél en véél geld mee besparen.


Ik betaal volgende maand € 42,33 en als ik in mijn kpn kijk voor de 1 Gigabit/s snelheid staat daar € +€ 12,99 + € 42,33 = € 55,32.

Dat is als u uw huidige abonnement aanpast. Maar dat moet u niet doen. U moet uw abonnement omzetten naar de nieuwste abonnementsvorm. 

Dat bestaande klanten meer betalen dan nieuwe klanten is altijd al zo geweest. Met bestaande klanten hebben ze een klant al binnengehaald en dat is bij nieuwe klanten niet zo.

> Verwijzen naar het buitenland is denk ik niet terecht.

Oh,  jawel is dat terecht. We kijken maar al te graag naar het buitenland als het in de kraam van de bedrijven past,

Wat bedoeld u hier mee?

maar wanneer een klant dat doet is dat niet terecht?

> Want in het buitenland is zo ongeveer alles goedkoper.

Ja, en?

Dan is het logisch dat ook internet hier duurder is.


Ik betaal volgende maand € 42,33 en als ik in mijn kpn kijk voor de 1 Gigabit/s snelheid staat daar € +€ 12,99 + € 42,33 = € 55,32.

Dat is als u uw huidige abonnement aanpast. Maar dat moet u niet doen. U moet uw abonnement omzetten naar de nieuwste abonnementsvorm. 

Dat bestaande klanten meer betalen dan nieuwe klanten is altijd al zo geweest. Met bestaande klanten hebben ze een klant al binnengehaald en dat is bij nieuwe klanten niet zo.

> Verwijzen naar het buitenland is denk ik niet terecht.

Oh,  jawel is dat terecht. We kijken maar al te graag naar het buitenland als het in de kraam van de bedrijven past,

Wat bedoeld u hier mee?

maar wanneer een klant dat doet is dat niet terecht?

> Want in het buitenland is zo ongeveer alles goedkoper.

Ja, en?

Dan is het logisch dat ook internet hier duurder is.

> U moet uw abonnement omzetten naar de nieuwste abonnementsvorm. 

Dan moet ik eerst het huidige abonnement opzeggen en daarna weer opnieuw een nieuw abonnement afsluiten op straffe van een mooi poosje geen internet.  Dat is nog altijd een heel gedoe om eerst op te zeggen en daarna weer opnieuw een nieuw abonnement af te sluiten…………….

> Wat bedoeld u hier mee?

Wat ik bedoel is dat bedrijven heel vaak naar het buitenland kijken van kijk eens hoe goedkoop wij zijn. Maar dat kijken doen ze dus niet omdat de bedrijven altijd vele malen duurder zijn dan het buitenland. Daarom kijken ze niet naar het buitenland. Pas als het buitenland duurder is dan hun kijken ze graag naar het buitenland…….

Niet “alles” is in het buitenland goedkoper. Het is in het buitenland met een heleboel dingen veel makkelijker om een voor jou zo gunstig mogelijk abonnement af te sluiten.

Regelmatig komen ze hier aan de deur van de kabelboer. Als ik ze dan zeg dat je in al ons omringende landen (Duitsland, Engeland en België) alleen een internet abonnement zonder televisie en telefoon kunt afsluiten druipen ze weer snel af. Op z’n hoogst krijg je het commentaar dat is hier in Nederland niet (nog niet) mogelijk……..


> U moet uw abonnement omzetten naar de nieuwste abonnementsvorm. 

Dan moet ik eerst het huidige abonnement opzeggen en daarna weer opnieuw een nieuw abonnement afsluiten op straffe van een mooi poosje geen internet.  Dat is nog altijd een heel gedoe om eerst op te zeggen en daarna weer opnieuw een nieuw abonnement af te sluiten…………….

Nee, dat moet niet. Gewoon KPN bellen en uw abonnement om laten zetten. Het kan ook via een linkje wat hier op het forum nogal eens tegen kom.

> Wat bedoeld u hier mee?

Wat ik bedoel is dat bedrijven heel vaak naar het buitenland kijken van kijk eens hoe goedkoop wij zijn. Maar dat kijken doen ze dus niet omdat de bedrijven altijd vele malen duurder zijn dan het buitenland. Daarom kijken ze niet naar het buitenland. Pas als het buitenland duurder is dan hun kijken ze graag naar het buitenland…….

Ik heb geen flauw idee waar u het over heeft.

Niet “alles” is in het buitenland goedkoper.

Dat schrijf ik ook niet.

Het is in het buitenland met een heleboel dingen veel makkelijker om een voor jou zo gunstig mogelijk abonnement af te sluiten.

Regelmatig komen ze hier aan de deur van de kabelboer. Als ik ze dan zeg dat je in al ons omringende landen (Duitsland, Engeland en België) alleen een internet abonnement zonder televisie en telefoon kunt afsluiten druipen ze weer snel af. Op z’n hoogst krijg je het commentaar dat is hier in Nederland niet (nog niet) mogelijk……..

Misschien is verhuizen naar het buitenland een optie....


U bent natuurlijk vrij om ergens anders klant te worden als u de prijzen niet bevallen.
KPN is op de wereld gezet om een mooi netwerk aan hun klanten aan te bieden en leuke diensten.
Uiteraard wel met het oogmerk om geld te verdienen!


Ik telefoneer niet graag met zulke bedrijven. Het moet “nodig” zijn maar anders regel ik het liefst iets per e-mail of ouderwetse papieren post. Papier blijft en een e-mail “verdwijnt” nog wel eens in de bittenbak. Het is dan- meestal- een “gok” wie je aan de telefoon krijgt…….

> Het kan ook via een linkje wat hier op het forum nogal eens tegen kom.

Ik ben die nog nooit op dit forum tegen gekomen? Waar?


U bent natuurlijk vrij om ergens anders klant te worden als u de prijzen niet bevallen.
KPN is op de wereld gezet om een mooi netwerk aan hun klanten aan te bieden en leuke diensten.
Uiteraard wel met het oogmerk om geld te verdienen!

> Uiteraard wel met het oogmerk om geld te verdienen!

Er is niets mis met geld verdienen. Men doet vaak of geld verdienen iets dat het daglicht niet kan verdragen, maar het gaat vaak om de manier hoe dat geld verdiend wordt. De ptt-telecom nu koninklijk pn gemaakt weten nog steeds precies hoe ze aan mensen kunnen verdienen. Het zijn nog steeds dezelfde poppetjes met dezelfde streken…….


U bent natuurlijk vrij om ergens anders klant te worden als u de prijzen niet bevallen.
KPN is op de wereld gezet om een mooi netwerk aan hun klanten aan te bieden en leuke diensten.
Uiteraard wel met het oogmerk om geld te verdienen!

Historisch gezien is dit iets genuanceerder. Ooit een staats bedrijf is later geprivatiseerd.

Er is wel een vorm van keuze/concurrentie echter bepalen andere onderdelen van het bedrijf KPN de huur prijzen van de lijnen waar de andere providers gebruik van maken. Met als resultaat weinig marge voor echte concurrentie.

 

@gensnet hier is een verleng link https://www.kpn.com/blijvenloont

Dan blijf je wel bij hetzelfde product en de korting is nihil.

Via deze link https://www.kpn.com/shop/aanpassen/verlengen/internet-tv

Ga je over naar de TV+ box. Via deze link krijg ik geen korting te zien.

Dat kan dan blijkbaar echt alleen telefonisch.

 

 


> Via deze link krijg ik geen korting te zien.

Het gaat mij niet zozeer om “korting” (ja ik weet dat er mensen zijn die daar “wild” op zijn) maar meer om een prijs die de meeste mensen betalen. Als bestaande klant meer betalen dan een nieuwe klant zijn dingen toch aardig krom………

Een heleboel mensen laten zich dus weer ompraten (door de telefoon) waarom trouwe/bestaande klanten meer betalen dan nieuwe klanten.


> https://www.kpn.com/blijvenloont

Heb daar gekeken en dat is dus gewoon een contractverlening met “maar” drie maanden korting. Eigenlijk ten opzichte van nieuwe klanten een slag in je gezicht. Na drie maanden betaal je dan € 55,32 en als nieuwe klant € 52,50 (voor 1 Gbit/s)

Je wordt dan lekker gemaakt met “maar” drie maanden korting terwijl nieuwe klanten binnengehaald worden met veel meer cadeautjes :-(


Klopt. Het punt is dat KPN een 'nieuw' product of hoe je het ook wil noemen heeft gelanceerd waarbij het stukje internet goedkoper is gemaakt en het stukje televisie duurder. Het totaal is dan soms ietsjes goedkoper.

Bestaande klanten gaan mede vanwege de jaarlijkse inflatie aanpassingen steeds meer betalen. Tot ongeveer 2018 /19 is bij Telfort nooit sprake geweest van dergelijke zaken. Dit was zelfs een kernwaarde van Telfort waarmee werdt geadverteerd.

 Wie hetzelfde wil betalen als een nieuwe klant zal van de nieuwe propositie gebruik moeten maken.  Dus de tweede link.


> Dus de tweede link.

Dat klopt met de tweede link. Je gaat dan de prijs betalen als een nieuwe klant alleen niet met kortingen e.d. Maar daar gaat het mij ook niet om die kortingen e.d. Ik wil gewoon de prijs betalen die een nieuwe klant betaald € 52,50 en géén € 55,32.


Hmm, ik kom overal op € 55,00 ook voor nieuwe klanten gebaseerd op 100Mb plus TV.

Geen idee waar die € 52,50 op is gebaseerd. Als Hussel afnemer betaal ik ook meer dan een nieuwe klant. € 54,12 voor 100 Mb daarbij € 11,04 voor TV en € 2,00 voor telefonie totaal €67,15.

 

 


Hmm, ik kom overal op € 55,00 ook voor nieuwe klanten gebaseerd op 100Mb plus TV.

Gensnet heeft geen tv.


> Gensnet heeft geen tv èn telefonie.

Alleen internet.

Het is mij gelukt om voor € 52,50 zonder alle “extras” 1 Gbit/s te "nemen". Dat was precies de bedoeling. Niet meer betalen dan een nieuwe klant.

Tv kijk ik via diverse satellieten en ook de vaste telefonie heb ik niet van de kpn maar van een veel goedkoper bedrijf Cheapconnect.


Ten eerste. Je vergelijkt een oud Telfort abonnement, waar al enkele keren inflatiecorrectie overheen gegaan is, met de nieuw prijs voor een net afgenomen abonnement.

Een eerlijker vergelijk is met een kpn abonnement uit dezelfde tijd. Dan ben je ten opzichte van dié klanten nog steeds € 10 tot € 12 minder kwijt!

En gezien je huidige prijsverschil, met een nieuw abonnement lijkt heb mij tijd om zonder al te veel pijn voor de portemonnee nu naar een écht kpn abonnement over te stappen.

Als het goed is kan je dat gewoon regelen via je MijnKPN account. (inloggen met KPN ID).

E-mail heeft kpn al meer dan 10 jaar niet meer voor klantenservice. En via de (papieren) post kan ook niet. Dat kost administratief (beiden) veel te veel. Zowel e-mail als brieven moeten intern ook weer verdeeld worden. Daar is wéér een hele afdeling voor nodig die er nu gewoon niet is. 

Het makkelijkst is even een belletje naar kpn 0800-0402. Zeg tegen de VRS “ik wil mijn abonnement wijzigen”.

Ik telefoneer niet graag met zulke bedrijven. Het moet “nodig” zijn maar anders regel ik het liefst iets per e-mail of ouderwetse papieren post. Papier blijft en een e-mail “verdwijnt” nog wel eens in de bittenbak. Het is dan- meestal- een “gok” wie je aan de telefoon krijgt…….

> Het kan ook via een linkje wat hier op het forum nogal eens tegen kom.

Ik ben die nog nooit op dit forum tegen gekomen? Waar?

Linkje? Het kan dus via MijnKPN. http://mijn.kpn.com is dat. Ook bovenaan iedere pagina van kpn.com te zien.

Kpn is geruisloos een monopolist geworden want echt veel conurrente is er niet meer. 

Er zijn 57 providers op KPN Netwerk beschikbaar. Waarvan vele minder rekenen dan KPN de provider.


> https://www.kpn.com/blijvenloont

Heb daar gekeken en dat is dus gewoon een contractverlening met “maar” drie maanden korting. Eigenlijk ten opzichte van nieuwe klanten een slag in je gezicht. Na drie maanden betaal je dan € 55,32 en als nieuwe klant € 52,50 (voor 1 Gbit/s)

Je wordt dan lekker gemaakt met “maar” drie maanden korting terwijl nieuwe klanten binnengehaald worden met veel meer cadeautjes :-(

Ik heb daar ook gekeken, gaat al fout met mijn huidige snelheid. Volgens de site heb ik 50/5 terwijl ik 100/10 heb.

Kies ik voor 50/5 heb ik een paar maanden korting, daarna betaal ik net zoveel als nu.

Kies ik voor 100/10 ga ik na een paar maanden MEER dan nu betalen.


 

 

Er zijn 57 providers op KPN Netwerk beschikbaar. Waarvan vele minder rekenen dan KPN de provider.

En hoeveel daarvan leveren aan 'de consument' en nog belangrijker hoeveel daarvan leveren landelijk hooguit een stuk of 10 het merendeel van die providers zijn zakelijk. Enkele providers leveren het internet inderdaad veel goedkoper echter zijn die niet landelijk beschikbaar en geen of een beperkt tv aanbod. Verder is een flink deel van die providers kpn dochter.


Reageer