Skip to main content

Kreeg vanmorgen een betaling teruggestort omdat KPN Telfort rekeningnummer  NL03 INGB 0000 0005 48 niet meer bestaat. Heb de betaling nogmaals gedaan maar nu op de mobiele rekeningnummer. Kan KPN mij nader informeren. Graag hoor ik zsm en wacht op antwoord.

Hallo @Oortfesma , dit is te vinden op de KPN website. 

Veelgestelde vragen over betalen

Kan ik het geld handmatig overmaken?

Het is ook mogelijk om een betaling te doen via internetbankieren. Vermeld daarbij altijd je debiteuren- of klantnummer en kies het juiste KPN-rekeningnummer:

  • TV, Internet en bellen: rekeningnummer NL41INGB0000467598 ten name van KPN B.V.
  • Thuisbellen: rekeningnummer NL59INGB0001148020 ten name van KPN B.V.
  • Mobiel: rekeningnummer NL83INGB0000325513 ten name van KPN B.V.

bron: https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/betaalmogelijkheden.htm


Ook die zal u terug krijgen. Staat het juiste rekeningnummer niet op de faktuur??


Hallo @Oortfesma , als je nog handmatig betaalt, op de facturen staat het juiste rekeningnummer van KPN.

Veelgestelde vragen over betalen

Kan ik het geld handmatig overmaken?

Het is ook mogelijk om een betaling te doen via internetbankieren. Vermeld daarbij altijd je debiteuren- of klantnummer en kies het juiste KPN-rekeningnummer:

  • TV, Internet en bellen: rekeningnummer NL41INGB0000467598 ten name van KPN B.V.
  • Thuisbellen: rekeningnummer NL59INGB0001148020 ten name van KPN B.V.
  • Mobiel: rekeningnummer NL83INGB0000325513 ten name van KPN B.V.

Beste Joep1965, neen ik heb geen factuur ontvangen maar kreeg een melding voor via de KPN applicatie met een herinnering. Om mijzelf niet in financiële problemen te brengen heb ik de factuur op de oude Telfort bankrekening geboekt zoals ik die al jaren gebruik. Tot mijn grote verbazing kreeg ik het bericht dat dIt rekeningnummer niet meer bestaat. Nog Telfort en ook KPN heeft mij hierover niet geïnformeerd en dan krijg je misverstanden.

Online zag voor mij nieuw geplaatste bankrekeningnummer waarvoor dank en heb hiervan een screenshot gemaakt. Wacht rustig af tot het betaalde bedrag op de bankrekening word teruggestort en zal dan het nieuwe nummer gebruiken.

Met dank en vriendelijke groet uit Fes en Rabat,  Marokko, Nederlandse ambassade, A.Oort.


Hallo @Oortfesma iedereen die (automatisch) overgezet is van Telfort naar KPN heeft op diverse wijzen van de veranderingen bericht gehad, per mail, op de thuis- en mobiele facturen, per SMS etc., die meldingen zou je dus allemaal gemist hebben???

Als je in MijnKPN kijktmoet je de betreffende factuur ook zien staan. Zie je die factuur niet staan, dan is het een nepbericht.

Facturen, zowel thuis- als mobiele facturen worden door KPN altijd per mail aangekondigd.

 


Beste JanD, precies al de door jou genoemde berichten heb ik nóóit ontvangen en zoals jij schrijft vind je afschriften in MijnKPN maar ik heb nooit een ander bankrekeningnummer gezien. Dit is de reden waarom het fout loopt want ik mijfactuur staat nog steeds het oude Telfort account en niét het KPN bankrekening.

Het geen enorm probleem maar ik werk en woon wel in het buitenland en staat ook mijn NL 06 nummer niet elke dag stand-by omdat ik een Marokkaans nummer en mijn satelliettelefoon gebruik dus mis je soms berichten.

Ook op mijn NL brief en postadres is geen aankondiging gekomen. Vanzelfsprekend wist ik van de overnames door KPN maar dat een Telfort bankrekening niet langer meer bestaat is voor mij en ook voor mijn collega's een verrassing en mag ik te recht zeggen dat KPN in gebreke is.

Beste JanD ook jij bedankt om op mijn bericht te antwoorden en wens je nog een fijne zondagavond toe met vriendelijke groet uit Fes en Rabat,

Antoon Oort,

Nederlandse ambassade te Marokko.