Skip to main content

Ik kreeg tijdens mijn vlucht naar mijn vacantieadres een sms dat er 60,50 in rekening wordt gebracht.   De telefoon niet aan geraakt!

 

graag oplossen.   Heb al een. Topic lopen maar reactie ho maar.   Geen oplossing dan trek ik wel mijn eigen conclusie hieruit.  Ben pas 22 jaar klant🥺

Domme reaktie?? Klanten zijn akkoord gegaan met de algemene voorwaarden, moeten ze niet zeiken als ze het daar achteraf niet mee eens zijn.


@wjb

Laat onverlet dat mijn mening is dat KPN en ook andere providers hun maatschappelijke verantwoordelijkheid moeten nemen

Lijkt me beter dat de klanten zelf eens hun verantwoordelijkheid gaan nemen.

Dus als jij op het strand van Texel of Teschelling wandelt en vergeten bent om jouw data-roaming uit te zetten en je ineens €60,50 kwijt bent omdat jouw telefoon verbinding heeft gemaakt met Tampnet dan is dat jouw eigen verantwoordelijkheid en vind je het niet gewenst dat de provider jou daartegen beschermt. En dit is dus niet alleen op Texel en Terschelling maar ook op de Griekse eilanden onder de kust van Albanië en Turkije en op vrijwel elke ferry binnen Europa.

Sorry hoor, natuurlijk is er zoiets als eigen verantwoordelijkheid maar maatschappelijke verantwoordelijkheid van de provider is net zo belangrijk want ik weet zeker dat zeer vele mensen nog nooit stilgestaan hebben bij het feit dat je, zelfs binnen Nederland, nietsvermoedend slachtoffer kunt worden van dit fenomeen.


@Dutchie61 Precies wat @wjb aangeeft met dit mooie voorbeeld.

Daarom vind ik jouw reactie wel erg kort door de bocht door alle verantwoordelijkheid bij de klant te leggen. KPN heeft ook een verantwoordelijkheid en dan is er ook nog zoiets als klantgerichtheid. Maar blijkbaar interesseert het KPN helemaal niets dat hun klanten regelmatig met deze onnodige kosten worden geconfronteerd want ze doen er helemaal niets aan. 

Voor mij nooit KPN mobiel in ieder geval om precies deze reden.

​​


Klanten zijn akkoord gegaan met de algemene voorwaarden, moeten ze niet zeiken als ze het daar achteraf niet mee eens zijn.

Dit is wat er in de Algemene Voorwaarden opgenomen is t.a.v. dataroaming.

Staat daar iets vermeld over het feit dat als ik mij in een EU land bevind ik toch tegen dataroaming kosten aan kan lopen? En toch is dat wel de reden waarom ik zo hamer op die maatschappelijke verantwoordelijkheid.

En @TvG2016, een eventueel proefproces zal ook precies hierover gaan. Kosten voor dataroaming terwijl de abonnee zich in de EU bevindt. Ik ben dan echt benieuwd wat een rechter zal oordelen. Of hij/zij inderdaad zal oordelen dat uit de Algemene Voorwaarden geconcludeerd zou mogen worden dat er geen kosten in rekening gebracht mogen worden omdat de abonnee zich in een land binnen de EU bevindt of dat hij/zij zal oordelen dat het land van de mast waarmee de telefoon technisch verbonden is bepalend is voor het mogen berekenen van deze kosten.

 

Overigens is het onderstaande de enige aan dit issue gerelateerde informatie die op de site van KPN terug te vinden is.

Bron


Ik ben toevallig voor een krant met een artikel over mede dit onderwerp bezig. Vrijwel geen kans op slagen volgens de juridische kenners in deze materie. Eigen verantwoordelijkheid van de klant. Natuurlijk kan je stellen dat het maatschappelijk verantwoord beter is. Maar persoonlijk zou ik het bijvoorbeeld maatschappelijk verantwoord nog beter vinden als er standaard een blokkade op 0906 nummers komt bij zowel vast als mobiel die alleen zelf handmatig ongedaan gemaakt kan worden. En waarschijnlijk hebben anderen weer andere wensen waarbij dienstenaanbieders maatschappelijk verantwoord zouden moeten zijn.

Je moet er gewoon mee leven dat de wereld nu eenmaal niet op alle punten maatschappelijk verantwoord is of kan zijn. Dus ga altijd zelf op de ‘driver Seat’ zitten.


Ik ben toevallig voor een krant met een artikel over mede dit onderwerp bezig. Vrijwel geen kans op slagen volgens de juridische kenners in deze materie.

Ik denk dat de kans van slagen juist groot is voor die gevallen dat je je als abonnee binnen een land van de EU bevindt. En al helemaal omdat KPN dat letterlijk zo vermeldt.


Ik ben toevallig voor een krant met een artikel over mede dit onderwerp bezig. Vrijwel geen kans op slagen volgens de juridische kenners in deze materie. Eigen verantwoordelijkheid van de klant. Natuurlijk kan je stellen dat het maatschappelijk verantwoord beter is. Maar persoonlijk zou ik het bijvoorbeeld maatschappelijk verantwoord nog beter vinden als er standaard een blokkade op 0906 nummers komt bij zowel vast als mobiel die alleen zelf handmatig ongedaan gemaakt kan worden. En waarschijnlijk hebben anderen weer andere wensen waarbij dienstenaanbieders maatschappelijk verantwoord zouden moeten zijn.

Je moet er gewoon mee leven dat de wereld nu eenmaal niet op alle punten maatschappelijk verantwoord is of kan zijn. Dus ga altijd zelf op de ‘driver Seat’ zitten.

Zonder de topic starter te kort te doen kan helaas niet iedereen in deze snelle wereld op de driver seat plaatsnemen. Ik ben het hier wel met @wjb eens dat het eenvoudig op te lossen is, door er een opt-in van te maken. Mensen staan er gewoon niet bij stil.


@wjb wat houdt je tegen? Als je zo zeker van deze zaak bent dan is hier je kans om je bij vele Nederlanders ‘onsterfelijk’ te maken? 🤣


Er wordt ook naar algemene voorwaarden gewezen, maar bij alles wat je zo'n beetje doet krijg je een stevig document al dan niet op papier dat hooguit globaal gelezen wordt. Wie leest alle wijzigingen die bedrijven als meta(feestboek) google of Microsoft naar je stuurt? Of als je op een vrije wifi gaat waar je allemaal mee akkoord gaat? Dat is met deze algemene voorwaarden ook zo.

Het is toch te gek dat je zonder een waarschuwing vooraf op een ander netwerk terecht komt en gelijk een vette rekening krijgt. 

Is ook met dat kpn pay dat zo aangeprezen wordt als o zo handig, maar veel mensen een hoop ellende geeft om van abonnementen af te komen die door stiekeme oplichters worden afgesloten. 

Van een bedrijf zo groot als kpn verwacht je toch dat ze met klanten meedenken. Niet de klanten op allerlei vage manieren geld aftroggeld of oplichters helpt flink te verdienen.