Skip to main content

In maart 2023 sluit ik voor mijn zoon een kids abonnement af. Iedere maand betaal ik netjes het afgesproken bedrag tot de factuur van 4 -2 – 2024 ineens duurder is. Nu schijnt er door mijn zoon een abonnement te zijn afgesloten kosten 10 euro per maand. Het vreemde is dat er geen betaalgegevens van mijn kind bekend zijn. Als mijn kind een betaalde app wil instaleren moet ik  toestemming geven. Dit deugt van geen kanten. 
ik heb het toestel van mijn zoon nagekeken en bij betaalmethoden staat niks en hij kan dit niet wijzigen zonder mijn toestemming. Ik vind het wel raar dat KPN zonder enige waarschuwing dit zomaar afschrijft. Wat houd dit kids abonnement nu helemaal in ? Dit kan toch niet.  via familly link  ook nog eens alles beveiligd en dan kan er nog via kpn aankopen gedaan worden door mijn kind.  

zou netjes staan KPN als de volgende factuur 10 euro minder is voor Fred. En zorg ervoor dat kids abonnementen,  hiervoor afgesloten zijn. want toen ik het afsloot konden er geen extra kosten gemaakt worden door mijn kind zonder toestemming. dit klopt dus niet. 

 gr Fred zelf


Hallo @fred7862 

 

Helaas is niet alles standaard geblokkeerd bij een Kids sim, dat is altijd al zo geweest.

Betaalde diensten waar iemand zich via een SMS op kan abonneren worden volgens mij ook niet standaard geblokkeerd want nergens staat daar iets over genoemd.

Heb je al op Payinfo https://www.payinfo.nl/ gekeken of je dat abonnement daar kan terugvinden onder zijn mobiele nummer?
Ook kan je via Payinfo gratis alle betaalde sms-diensten stoppen, blokkeren of deblokkeren (eenmalige en abonnementsdiensten).

 

Zie ook dit artikel:


Nou ik heb eens gekeken naar hoe er te werk is gegaan en het deugt voor geen meter. Als mij door kpn mondeling toegezegd wordt dat het niet mogelijk is om extra kosten te maken dan vertrouw ik daar op. Mijn zoon weet zijn eigen nummer niet eens uit zijn hoofd laat staan dat hij zijn eigen gegevens in kan vullen. En dat er dan via kpn geld afgeschreven wordt. Hebben jullie hier een aandeel in deze oplichterij. Ik blijf het schandalig vinden bij een kids abbonement. 


Reageer