In november 2022 heb ik een gigabit glasvezel abonnement afgesloten bij KPN.
Deze betrof een 12 maanden abonnement van 35 per maand (Black Friday deal).
Eind december 20222 had ik nog niets van KPN vernomen.
Omdat we toen midden in een verhuizing zaten had ik er ook geen aandacht aan geschonken.
Begin januari 2023 ben ik gaan bellen met KPN klanten service. Toen bleek dat de glasvezel aansluiting nog niet naar de woning is doorgezet.
Dus KPN kon het abonnement niet leveren.
In plaats van het abonnement gewoon in te laten gaan zonder glasvezel, werd mij geadviseerd om een nieuw abonnement af te sluiten.
De 12 maanden actie was inmiddels verlopen.
Dus vroeg ik hoe ik dan wel die 12 maanden korting zou kunnen krijgen.
De medewerker van KPN gaf aan dat ik nu een abonnement kon afsluiten met (eerste 6 maanden 35 per maand) en dat ik na 6 maanden weer contact moest opnemen, want dan konden ze de andere 6 maanden in een keer de korting verrekenen.
Ik ben daarmee akkoord gegaan.
Na die 6 maanden heb ik contact met de betreffende medewerker opgenomen om te vragen hoe het met die korting zat?
Dat kwam goed zei ze. Ze ging alleen 3 weken op vakantie en daarna ging ze het regelen. Daarna niets meer vernomen.
Ze reageert ook niet meer op mail.
Dus KPN weer gebeld.
Het is nogal een lang verhaal dus de betreffende medewerker snapte er niets van, maar na enige tijd uitleg ging ze het toch navragen.
Vervolgens niets meer van gehoord.
Weer gebeld.
Deze medewerker snapte het verhaald iets sneller, vond het ook gek en ging het navragen. Maar omdat ik aangaf geen abonnement weer te willen bij KPN en deze heb opgezegd, zei hij dat de kans erg klein was dat KPN hier nog wat mee ging doen. (wat gewoon een ordinaire chantage is. Dus als je geen klant meer wil zijn van KPN, hoeven wij ook niet meer onze afspraken met je na te komen?).
Hij ging het navragen en kwam er op terug.
We hebben een bel afspraak gemaakt.
Ik ben niet teruggebeld.
Ben er behoorlijk klaar mee. Ik hoop via deze weg wel iemand van KPN te spreken die over financiën/abonnementen gaat.
En dat het resterende 6 maanden kortingsbedrag, alsnog wordt overgemaakt.
Ik heb het laatste abonnement bedrag laten storneren, in de hoop dat KPN WEL contact op neemt en iets gaat doen.
Uiteraard wordt dat bedrag alsnog overgemaakt, als KPN met een passende oplossing komt.