Skip to main content

In november 2022 heb ik een gigabit glasvezel abonnement afgesloten bij KPN.

Deze betrof een 12 maanden abonnement van 35 per maand (Black Friday deal).


Eind december 20222 had ik nog niets van KPN vernomen.
Omdat we toen midden in een verhuizing zaten had ik er ook geen aandacht aan geschonken.

Begin januari 2023 ben ik gaan bellen met KPN klanten service. Toen bleek dat de glasvezel aansluiting nog niet naar de woning is doorgezet.

Dus KPN kon het abonnement niet leveren.

In plaats van het abonnement gewoon in te laten gaan zonder glasvezel, werd mij geadviseerd om een nieuw abonnement af te sluiten.
De 12 maanden actie was inmiddels verlopen.

Dus vroeg ik hoe ik dan wel die 12 maanden korting zou kunnen krijgen.
De medewerker van KPN gaf aan dat ik nu een abonnement kon afsluiten met (eerste 6 maanden 35 per maand) en dat ik na 6 maanden weer contact moest opnemen, want dan konden ze de andere 6 maanden in een keer de korting verrekenen.


Ik ben daarmee akkoord gegaan.

Na die 6 maanden heb ik contact met de betreffende medewerker opgenomen om te vragen hoe het met die korting zat?
Dat kwam goed zei ze. Ze ging alleen 3 weken op vakantie en daarna ging ze het regelen. Daarna niets meer vernomen.


Ze reageert ook niet meer op mail.

Dus KPN weer gebeld.
Het is nogal een lang verhaal dus de betreffende medewerker snapte er niets van, maar na enige tijd uitleg ging ze het toch navragen.


Vervolgens niets meer van gehoord.

Weer gebeld.

Deze medewerker snapte het verhaald iets sneller, vond het ook gek en ging het navragen. Maar omdat ik aangaf geen abonnement weer te willen bij KPN en deze heb opgezegd, zei hij dat de kans erg klein was dat KPN hier nog wat mee ging doen. (wat gewoon een ordinaire chantage is. Dus als je geen klant meer wil zijn van KPN, hoeven wij ook niet meer onze afspraken met je na te komen?).

Hij ging het navragen en kwam er op terug.
We hebben een bel afspraak gemaakt.

 

Ik ben niet teruggebeld.


Ben er behoorlijk klaar mee. Ik hoop via deze weg wel iemand van KPN te spreken die over financiën/abonnementen gaat.

En dat het resterende 6 maanden kortingsbedrag, alsnog wordt overgemaakt.

 

Ik heb het laatste abonnement bedrag laten storneren, in de hoop dat KPN WEL contact op neemt en iets gaat doen.
Uiteraard wordt dat bedrag alsnog overgemaakt, als KPN met een passende oplossing komt.
 

Hoi @Mrtoop 

Welkom op het Forum van KPN.

 

Vervelende situatie, omtrent het rond krijgen van je toegezegde korting.
Plus dat het natuurlijk ook niet netjes en correct is, dat er niets wordt gedaan met een beloofde terugbel verzoek, en je voor niets hebt zitten wachten.
Als je afspreekt als medewerker van KPN, dat je terug gebeld gaat worden, dan moet je dat natuurlijk ook netjes nakomen.
Maar een KPN moderator duikt graag in je gegevens, om te zien wat de huidige stand van zaken is, maar het ook voor je gaat oplossen.

Vul daarom alvast je forum profiel volledig in, denk hierbij aan:

  • Klantnummer
  • 06-nummer
  • Geboortedatum
  • Postcode en huisnummer
  • En in het veld “persoonlijk opmerkingen” zet je de laatste vier cijfers van je bankrekening neer.

Deze gegevens zijn alleen voor jezelf en een moderator inzichtelijk.
Zonder deze gegevens kan een moderator je helaas niet helpen!

Hou er wel rekening mee, dat het enkele dagen kan duren, voordat een moderator je hierbij gaat helpen, is het rustig op het forum dan kan het ook sneller gaan.


@Mrtoop Welkom op het forum! Dat is natuurlijk een bijzondere situatie. Ik heb als moderator op het forum niet direct de bevoegdheid om dergelijke kortingen toe te passen maar ik denk graag even mee. Laat ik beginnen met te zeggen dat als er afspraken gemaakt zijn dat die moeten nagekomen worden natuurlijk. Is het oorspronkelijke contact en de afspraken telefonisch verlopen of heb je dit abonnement in een winkel afgesloten? Je gaf ook aan dat er een terugbelafspraak is gemaakt? Loopt hier al een formele klacht voor of betreft het alleen een terugbelafspraak?  


Hoi @Michel.uit.Arnhem Dank voor je reactie.

Hoi @Remco_  Dank voor je reactie.

Ik heb de gegevens aangevuld.

 

Ik heb per telefoon contact gehad met een medewerker van KPN. Zei heeft het eerste abonnement van november 2022 stopgezet. Op haar advies heb ik toen een nieuw abonnement afgesloten. (dit was op 7 januari 2023)

Ter aanvulling: wil ik graag toegang krijgen tot de opnames van die gesprekken.

Deze hebben plaatsgevonden omstreeks of op 7 januari 2023 en omstreek of op 30 juni 2023.


Er loopt geen formele klacht over het niet nakomen van de belafspraak.


Bedankt voor de toelichting! Ik heb de optie niet om dergelijke opnames te beluisteren of vrij te geven @Mrtoop. Ik kan het bovenstaande voor je samenvatten en namens jou een klacht indienen bij onze afdeling Klantenreacties. Je kan dat eventueel ook in je eigen woorden doen via onze site!


@Remco_  Dat is prima. Geef het maar door aan die afdeling. Wat doet de afdeling klantenreacties precies?

Verder snap ik dat je geen directe bevoegdheid hebt kortingen toe te passen (had je collega dat maar in januari aangegeven)

Ik zou graag een reactie willen ontvangen van iemand die wel die bevoegdheid heeft om kortingtoezeggingen te kunnen honoreren.


Hoi @Mrtoop, ik was even afwezig rond de feestdagen, excuses. Dat is onze klachtenafdeling die dit zal wegen en een oplossing zal treffen. Ik kan je via het forum niet direct in contact brengen met iemand maar ik kan een klacht voor je indienen.


Hoi @Remco_ dien maar een klacht in.


Ik heb de klacht voor je ingediend @Mrtoop! De afdeling klantreacties zal daar doorgaans binnen vijf werkdagen met een reactie komen!