Skip to main content

Goedendag,

Ik heb met Blackfriday vorig jaar via de Consumentenbond een Gb internet abonnement bij KPN aangevraagd, met extra korting van de CB. Aanvraag gedaan zonder overstapservice, omdat ik mijn toenmalige Ziggo verbinding nog wat langer wilde blijven gebruiken als backup zeg maar. De CB heeft echter een fout gemaakt en mijn aanvraag met overstapservice bij KPN ingeschoten. Toen ik de CB belde voor een oplossing en anders mijn aanvraag maar te annuleren, gaven zij hun fout wel toe maar deden vervolgens niets. Zij konden zogezegd niets meer met mijn aanvraag doen, omdat die al bij KPN lag. Ik moest het zelf maar oplossen met KPN. Niet netjes en had ik niet verwacht van de CB.

Ik belde met KPN en werd weer naar de CB verwezen, maar die geven dus geen gehoor. Uiteindelijk is na heen-en-weer bellen de aanvraag alsnog door KPN geannuleerd. KPN medewerker R zei het vervelend te vinden allemaal en deed mij een alternatief aanbod: Een eenmalige extra korting van €50,- plus vergoeding van de activatiekosten twv €25,-. Totaal dus €75,- korting. Dit heeft R per email ook aan mij bevestigd. De korting zou ik terugzien op de eerste KPN factuur. Dit vond ik wel een prima aanbod en ben akkoord gegaan. Zonder overstapservice was de installatie ook nog eens sneller geregeld en nog vóór de feestdagen kon ik genieten van Gb internet via KPN glasvezel! Helemaal top.

Maar dan: De eerste factuur kreeg ik 11 december. Daar stond de korting nog niet op, maar ik las hier dat het soms langer kan duren en op de volgende factuur verwerkt wordt. Maar ook op de tweede factuur van 11 januari, geen korting te zien. Ik heb R gemaild om te vragen hoe dit zit. Jammer genoeg heb ik geen reactie van hem ontvangen. Ook op de derde factuur nog geen korting vermeld en heb ik op 21 februari KPN gebeld. De medewerkster kon een vergoeding regelen van €25,- op de volgende (vierde) factuur, dit is gelukt. Voor de resterende €50,- zou ze collega R vragen om dit te regelen en contact met mij op te nemen.

Helaas bleef het stil en op 4 april maar weer eens KPN gebeld. De medewerker zou weer R vragen om dit op te lossen. Maar je raadt het al… niets. Wel belde deze medewerker me terug, dat hij R gesproken heeft. R zou gezegd hebben dat wachten op goedkeuring leidinggevende de oorzaak is van de nog niet ontvangen korting. Mja… het duurde inmiddels al 4 maanden.

Op 12 april weer gebeld. Plan is nu om de resterende €50,- in mindering te brengen op de factuur van mei 2022. De medewerkster zegt dit met haar teamleider overlegd te hebben en het zelf ook in de gaten te houden. Ik meen dat ze R er ook weer op zou aanspreken, maar dat weet ik niet zeker.

Inmiddels de factuur van mei ontvangen en wéér geen verrekening van de korting! Ik word hier wel moedeloos van en waag nu hier een poging. Graag hoor ik van een KPN moderator hoe dit nu eindelijk eens opgelost wordt. Het begon zo goed met het alternatieve aanbod en snelle installatie. Maar om na ruim 4 maanden nog steeds niet de volledige korting ontvangen te hebben, is een bedorven kers op de taart.

Hi @PitBox12, welkom hier.

Wat een verhaal, had veel makkelijker moeten gaan. Excuus. Kort samengevat, het gaat om € 50,-? Als ik dit goed zie tenminste? 

Ik hoor graag van je. 

 

 


Hoi @Alex_P ,

Bedankt voor je reactie. Het is idd nogal een verhaal maar ik wou het toch vertellen voor het complete plaatje. En klopt, het gaat nog om de resterende €50,-.


Hoi @Alex_P ,

Bedankt voor je reactie. Het is idd nogal een verhaal maar ik wou het toch vertellen voor het complete plaatje. En klopt, het gaat nog om de resterende €50,-.

@PitBox12 Verhaal heb ik al gelezen, je hebt er recht op. Die € 50,- krijg je binnen 10 dagen. 

Laat je het me weten als het binnen is? 🙂


Ah dat is super @Alex_P , dankjewel voor je snelle actie👍! Je hoort 't als het binnen is.


Ah dat is super @Alex_P , dankjewel voor je snelle actie👍! Je hoort 't als het binnen is.

Top! Dankjewel. 


Vandaag 19 mei is de €50,- op mijn bankrekening gestort. Nogmaals bedankt, @Alex_P ! Probleem eindelijk opgelost!🙂

Als medewerker R dit nou ook gewoon had gedaan, en de beloofde korting aan mij had overgemaakt, had het een hoop gedoe gescheeld.


Top dat het nu binnen is, nogmaals mijn excuses voor de vertraging.