Skip to main content

Onlangs kregen wij problemen met onze VDSL internetverbinding. Er was regelmatig enorme vertraging en uitval van diensten. Ik heb hiervoor de XS4ALL/ServicePlus helpdesk gebeld, waarmee herstel van fabrieksinstellingen is uitgevoerd. Dit bleek het probleem niet op te lossen, waarna er nogmaals is gebeld waarbij uw medewerker een nieuw modem(Frtizbox) heeft besteld. Er is in dat telefoongesprek niets over extra kosten gezegd, maar op de eerstvolgende factuur wordt er wel een toeslag van €10,00 gerekend voor de vervanging van het nieuwe modem. Waarom / sinds wanneer wordt er een toeslag gerekend voor een modem wat zonder mijn toedoen defect is geraakt? Bij XS4ALL was dit namelijk altijd gratis, en er zou met de overgang naar de techniek van KPN niets veranderen aan het abonnement of de voorwaarden.

 

Tevens de opmerking dat het modem onnodig lang onderweg is geweest, omdat het pakket ver buiten de met de medewerker afgesproken tijd werd bezorgd. Er was dus niemand thuis om het pakket aan te nemen toen de bezorger langskwam. Ook was het niet mogelijk om een databundel op de bij het abonnement geleverde datasimkaart te activeren, “omdat dat toch geen zin heeft want die is te klein voor thuisgebruik”. Dit had beter gekund!

Is het mogelijk om een blokkering in te stellen voor het gebruik van mobiel internet buiten de EU of met maritieme/aviatie netwerken? Het is mij bekend dat er een limiet van €60,50 is, maar ik zou liever de mogelijkheid hebben om dit verkeer volledig te blokkeren en de rekening voor verkeer buiten de EU op €0,00 te houden.

*admin: topics samengevoegd


Als je op de.telefoon roaming uit zet bij de instellingen van de sim kaart dan zal je buiten Nederland geen data kunnen verbruiken.

Ik hoop dat KPN ooit gaat komen met een instelbare roaming limiet. Dus niet vast €60,50 maar een waarde tussen €0,- en €x,-.


Als je op de.telefoon roaming uit zet bij de instellingen van de sim kaart dan zal je buiten Nederland geen data kunnen verbruiken.

Ik hoop dat KPN ooit gaat komen met een instelbare roaming limiet. Dus niet vast €60,50 maar een waarde tussen €0,- en €x,-.

Dat is mij bekend. Echter, ik wil wel data kunnen gebruiken in zowel Nederland als de EU. Ik wil geen data kunnen verbruiken op netwerken waarvoor extra kosten gelden, zoals netwerken in landen buiten de EU en maritieme/luchtvaartnetwerken. Maar als ik het goed begrijp, is dat dus niet mogelijk?


Hallo @Digitimes 

 

Nee, helaas niet.

Het zou handiger zijn als er een optie was om alles waar je geen bundel voor hebt te blokkeren.

 


ik wil wel data kunnen gebruiken in zowel Nederland als de EU. Ik wil geen data kunnen verbruiken op netwerken waarvoor extra kosten gelden, zoals netwerken in landen buiten de EU en maritieme/luchtvaartnetwerken. 

Dat snap ik volledig en dat is ook precies waarom ik schreef "Ik hoop dat KPN ooit gaat komen met een instelbare roaming limiet. Dus niet vast €60,50 maar een waarde tussen €0,- en €x,-".

Je zou dan precies kunnen bereiken waar je om vraagt door een limiet van €0,- in te stellen.

Helaas is dat nu nog niet mogelijk.

 


Hallo @Digitimes 

 

Nee, helaas niet.

Het zou handiger zijn als er een optie was om alles waar je geen bundel voor hebt te blokkeren.

 

ik wil wel data kunnen gebruiken in zowel Nederland als de EU. Ik wil geen data kunnen verbruiken op netwerken waarvoor extra kosten gelden, zoals netwerken in landen buiten de EU en maritieme/luchtvaartnetwerken. 

Dat snap ik volledig en dat is ook precies waarom ik schreef "Ik hoop dat KPN ooit gaat komen met een instelbare roaming limiet. Dus niet vast €60,50 maar een waarde tussen €0,- en €x,-".

Je zou dan precies kunnen bereiken waar je om vraagt door een limiet van €0,- in te stellen.

Helaas is dat nu nog niet mogelijk.

 

 

Erg jammer. Ook het feit dat ze meteen beginnen met het berekenen van de extra kosten, en er niet een soort captive portal wordt geboden waarin de klant eerst keuze moet maken tussen bundelaanschaf of afrekening per eenheid, en dat dat voor zowel telefoon- als internetverkeer. Ik wilde namelijk een unlimited mobiel abonnement nemen, maar het risico op een hoge onbetaalbare rekening wordt mij hierdoor te groot. Nu begrijp ik dat dit onderdeel is van het verdienmodel van KPN(roaming buiten de bundel is een flinke cashcow), maar hierdoor lopen ze dus potentiële klanten mis.


Hallo! Het klopt inderdaad wat wjb zegt: op dit moment is het limiet 60,50 euro en dit is niet aan te passen helaas. Daar komt voorlopig ook geen verandering in! Voor wat betreft je FritzBox: afleveren bij een PostNL punt bij jou in de buurt is gratis. Op het moment dat je 'm thuis afgeleverd wil hebben, kost dit inderdaad eenmalig 10 euro.