Skip to main content

Als ik een maandelijks opzegbaar abonnement ga kopen en ik betaal de hele toestel prijs en ik aan het einde van de maand ga opzeggen, moet ik dan mijn toestel of telefoon terug sturen?

Hallo @iNinja , als het goed is kan dat.

In dit topic staat er meer over:

Let er dus goed op hoe je abonnement is afgesloten en bel 0800-0402 waar ze je direct kunnen informeren.


Hallo @iNinja , als het goed is kan dat.

In dit topic staat er meer over:

Let er dus goed op hoe je abonnement is afgesloten en bel 0800-0402 waar ze je direct kunnen informeren.

Ik vind dit niet heel duidelijk, maar leuk het kan 


Ik denk ook niet dat KPN het bewust heel duidelijk zal gaan communiceren, aangezien ze niets aan je overhouden als je je abonnement na een maand al beëindigt, alleen maar om aan een telefoon te komen. Is dit dan de goedkoopste manier om een telefoon te kopen, of zitten er nog voordeeltjes bij?


Maar je zei dat het als het goed is kan ik lees te snel


Maar je zei dat het als het goed is kan ik lees te snel

Mij niet de schuld geven als het toch niet kan he 😉 Ik kan er ook niet heel duidelijk iets over vinden.


Is goed :)


Hoi @iNinja 

Welkom op het forum van KPN.

 

Als je bij een maandelijks opzegbaar KPN mobiel abonnement een smartphone naar keuze neemt, dien je het toestel al tijdens de bestelling volledig te betalen, of je krijgt daar een aparte factuur voor.
Je houdt dan een sim only abonnement over, aangezien je het toestel al reeds hebt moeten betalen.
Een toestelkrediet kan namelijk niet bij een maandelijks opzegbaar abonnement.
Het ontvangen toestel is en blijft jouw eigendom, en hoeft dus niet teruggestuurd te worden!

Een maandelijks opzegbaar KPN mobiel abonnement, kun je na de eerste maand opzeggen.
Dus stel je abonnement gaat in op 1 februari 2024 (datum als voorbeeld), dan kun je hem pas opzeggen op 1 maart 2024 (datum als voorbeeld).
Als je vervolgens op 1 maart 2024 zou opzeggen, eindigt jouw mobiele abonnement bij KPN op 1 april 2024 omdat je altijd vast zit aan een opzegtermijn van 1 maand.

In totaal zit je dus vast aan een mobiel abonnement van 2 maanden!!

Het geld dat je zou uitgeven aan het maandelijks opzegbaar abonnement bij KPN, kun je daarom beter investeren in het los kopen van een smartphone naar keuze.
Op Belsimpel.nl of Mobiel.nl staan vaak leuke aanbiedingen, waarbij de smartphones goedkoper zijn dan bij KPN, omdat zei groter inkopen en daardoor de prijs lager kunnen houden dan bij de providers zelf.

Dus mijn advies is daarom ook, koop je nieuwe smartphone gewoon los, en niet in combinatie met een maandelijks opzegbaar abonnement, want dan ben je sowieso duurder uit.
En dat is zonde van je geld, lijkt mij zo!

Â