Skip to main content

Beste forum.

Aangezien KPN niet over een mailadres voor klantenservice beschikt en de telefonische medewerker die ik heb gesproken totaal niet wist wat ze aan moest met mijn probleem start ik dit topic. 

Onlangs KPN Thuis afgesloten na het bettekkej van mijn nieuwe woning. Hierbij eerst online gekeken naar de verschillende opties en deals en vervolgens naar KPN Sales gebeld om misschien nog wat extra deals te kunnen bespreken. 

Vanuit daar bleek het dat zij die vrijheid niet hadden, en ik gunde het mevrouw wel om met mij telefonisch een contract af te sluiten. Echter bleek op haar scherm dat de eenmalige aansluitkosten in eerste instantie wel meegerekend zouden worden (iets wat online ivm aanbieding niks zou kosten). 

Dit besproken met mevrouw en mij werd toegezegd dat zij deze eenmalige aansluitkosten zou laten crediteren, mocht dit niet gebeuren zou ik telefonisch contact op moeten nemen. 

Een week later krijg ik echter een factuur van KPN, inclusief de eenmalige aansluitkosten. 

Ik bel hieropvolgend klantenservice, waarbij ik enkel het antwoord krijg: Ja dat weet ik niet, wacht gewoon maar even af, misschien halen ze het van je volgende termijnrekening af of stortten ze het terug op je rekening. 

Antwoord waar ik niets aan heb. 

Inmiddels heb ik de automatische incasso inclusief de eenmalige kosten teruggeboekt. 

Graag uitsluitsel wat precies het proces is.

 

 

Hallo @festijn het is niet verstandig om een complete factuur te storneren, betaal dan in ieder geval handmatig het bedrag dat wel goed is, zie de voorwaarden. Nu krijg je meer problemen.

Heb je zwart-op-wit dat de opstartkosten gratis zijn?

KPN is ook per X en Facebook te bereiken.

 


Hallo @festijn 
Standaard worden bij afsluiten van een contract aansluitkosten berekend. Als jou toegezegd wordt dat deze worden kwijtgescholden moet de medewerker hiervan een aantekening maken in jouw klantdossier. Het bedrag wordt na de bevestiging van het abonnement zo snel mogelijk gecrediteerd, maar vaak mist dat de eerste factuur. Dan wordt het op de tweede factuur alsnog verrekend.

Als je jouw gegevens plaatst in jouw forumprofiel, alleen zichtbaar voor KPN medewerkers, dan kan een moderator dit voor jou controleren. Door de drukte is de wachttijd op hun reactie zo'n 4 dagen.

Het storneren van de incasso is niet verstandig, daarmee start je een volautomatisch proces van herinneringen, extra kosten en aanmaningen.