Skip to main content
Op 11-2-24 heb ik een wijziging gedaan in mijn abonnement, hierbij heb ik een TV ontvanger terug moeten sturen. Het is bevestigd door KPN dat ik een wijziging heb gedaan en ik heb een bevestiging gekregen dat de TV ontvanger door KPN retour is ontvangen op 06-03-24.

Echter is in mijn laatste afschrijving deze ontvanger wel erbij gerekend terwijl de betaling geldt voor 25-03 t/m 24-04.

Kunnen jullie kijken wat er niet goed is gegaan?
Op 11-2-24 heb ik een wijziging gedaan in mijn abonnement, hierbij heb ik een TV ontvanger terug moeten sturen. Het is bevestigd door KPN dat ik een wijziging heb gedaan en ik heb een bevestiging gekregen dat de TV ontvanger door KPN retour is ontvangen op 06-03-24.

Echter is in mijn laatste afschrijving deze ontvanger wel erbij gerekend terwijl de betaling geldt voor 25-03 t/m 24-04.

Kunnen jullie kijken wat er niet goed is gegaan?

Welkom op het forum @Brandon0174!

Voor deze kwestie moet je even de klantenservice bellen, hun kunnen in dit geval een creditnota maken.
Je kan ze bellen op het telefoonnummer KPN: 0800-0402 (gratis)


Volgens mij wordt de facturering al tijdig aangemaakt, waardoor de mutatie te laat komt voor verwerking.

De volgende maand komt dan de factuur met de correctie.

Vermoedelijk ook in dit geval, maar je kan het altijd checken bij de klantenservice.

 

Donald


Heeft elkaar inderdaad gekruist. Wacht de komende facturen maar af. Het teveel betaald wordt gecrediteerd. 


@groen_duiven en @KarenenRobertenMees 

De argumenten dat het elkaar gekruist heeft en dat de facturen al veel eerder worden aangemaakt worden wel vaker op het forum verkondigd.

Ik vind dat vrij ongeloofwaardig, KPN zal dan toch even moeten uitleggen hoe het dan mogelijk is dat op een factuur met factuurdatum 14 feb ook de gesprekskosten t/m 13 feb staan.

Tenzij KPN in de toekomst kan kijken kan het niet anders dan dat die factuur op 14 feb (of later) wordt gemaakt.
Er is dus geen enkele reden om nog iets in rekening te brengen wat ruim voor die tijd is opgezegd.


@GeSp Ik ben het 100% met je eens, maar op één of andere manier werkt het niet zo bij KPN.

 

Heb ik ook al diverse malen gehad bij aanpassingen in abonnement, dat het nog een maand wordt gefactureerd en op d volgende factuur wordt het weer gecrediteerd.

Donald


Hier is het één en ander te lezen over het fakturen. Gewoon even ter info.


Reageer