Skip to main content

Hallo, 

Ik moest 2 facturen van July en Augustus betalen en ben vandaag geblokkeerd! Ik heb vandaag de factuur van July betaald!  De factuur van Augustus is van 25 Augustus tot 27 September en ga ik 20 September betalen! Mijn vraag is nu, waarom gaat de blokkade er nu niet af? In principe heb ik nu geen achterstand meer toch, de factuur is tot 27 September! Daarom wil ik vragen of de blokkade er alsjeblieft van af kan?

Bijvoorbaat hartelijk dank, 

Groetjes Jannie 

Dag @Jantieneging heb je het bedrag zelf overgemaakt of met Ideal betaald? Als je handmatig hebt gedaan is de verwerkingstijd 5 dagen. Je doet er verstandig aan om morgen tijdens kantooruren te bellen met 0800-0402 afd. Collections.


Hallo @Jantieneging abonnementen betaal je altijd vooraf, dus de factuur van augustus, die loopt van 25/8 tot 27/9 had al lang betaald moeten zijn.

Het beste kun je morgen even bellen met 0800 0402 en vragen naar de afdeling Collections. Je kunt de factuur natuurlijk ook gewoon even betalen dan wordt de blokkade vanzelf opgeheven.

Waarom betaal je niet per automatische incasso, dan heb je nergens omkijken naar, behalve controleren of de betreffende factuur wel klopt?

 

 


Dag @Jantieneging heb je het bedrag zelf overgemaakt of met Ideal betaald? Als je handmatig hebt gedaan is de verwerkingstijd 5 dagen. Je doet er verstandig aan om morgen tijdens kantooruren te bellen met 0800-0402 afd. Collections.

Hallo @Joep1965 , @Jantieneging was al te laat met betalen van de laatste factuur, die wil ze pas op 20/9 gaan betalen, hetgeen dus bijna een maand te laat is.

 


@Jantieneging Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat de verbinding dan nu geblokkeerd is en goed dat je dan even bij ons aan de bel trekt. Het klopt inderdaad dat je bij KPN de abonnementskosten vooruit worden betaald. Heb je inmiddels al meer duidelijkheid? Vul anders gerust nog even je profiel aan met de relevante gegevens. Dan kijk ik even met je mee. Je kan ook morgen even contact zoeken met de afdeling Collections tijdens kantooruren op 0800-0402.


De factuur van Augustus is van 25 Augustus tot 27 September en ga ik 20 September betalen!

Je betaalt vóóruit. Binnen 7 dagen na het ontvangen van een factuur voor de volgende periode dient deze betaalt te zijn. Dus ruim voordat die periode is afgelopen. 
Dat je pas vandaag, 12 september, de factuur van juli hebt betaalt zal mogelijk zijn geweest doordat je uitstel hebt gehad. Dat krijg je maar één maand. De volgende maand, nu dus, had je beide facturen moeten betalen. 
Er is daardoor nu een officiële betaalachterstand. Deze wordt nu pas opgeheven indien je de factuur voor de periode t/m 27 september betaald hebt. Want nogmaals uitstel kan niet.

Hoe vervelend het ook is.


@Jantieneging Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat de verbinding dan nu geblokkeerd is en goed dat je dan even bij ons aan de bel trekt. Het klopt inderdaad dat je bij KPN de abonnementskosten vooruit worden betaald. Heb je inmiddels al meer duidelijkheid? Vul anders gerust nog even je profiel aan met de relevante gegevens. Dan kijk ik even met je mee. Je kan ook morgen even contact zoeken met de afdeling Collections tijdens kantooruren op 0800-0402.

Ik heb mijn profiel ingevuld!


De factuur van Augustus is van 25 Augustus tot 27 September en ga ik 20 September betalen!

Je betaalt vóóruit. Binnen 7 dagen na het ontvangen van een factuur voor de volgende periode dient deze betaalt te zijn. Dus ruim voordat die periode is afgelopen. 
Dat je pas vandaag, 12 september, de factuur van juli hebt betaalt zal mogelijk zijn geweest doordat je uitstel hebt gehad. Dat krijg je maar één maand. De volgende maand, nu dus, had je beide facturen moeten betalen. 
Er is daardoor nu een officiële betaalachterstand. Deze wordt nu pas opgeheven indien je de factuur voor de periode t/m 27 september betaald hebt. Want nogmaals uitstel kan niet.

Hoe vervelend het ook is.

Hoi Peter,

Nee ik heb voor de maand Juli geen uitstel aangevraagd en heb gevraagd of ik dat voor de laatste factuur wel kon aanvragen maar dat ging niet kreeg ik als antwoord! Vind dit toch wat vreemd want overal kun je uitstel voor aanvragen of in termijn betalen!


Dag @Jantieneging heb je het bedrag zelf overgemaakt of met Ideal betaald? Als je handmatig hebt gedaan is de verwerkingstijd 5 dagen. Je doet er verstandig aan om morgen tijdens kantooruren te bellen met 0800-0402 afd. Collections.

Ik heb het bedrag zelf overgemaakt want met Ideal lukte het niet heb het meerdere malen geprobeerd dus toen maar handmatig gedaan!


Je betaalt je abonnement feitelijk al in termijnen. Elke maand dus. 

B.t.w.

Je kunt als het goed is wel bellen naar kpn via telefoonnummer 1200.

En 112 doet het ook.


De factuur van Augustus is van 25 Augustus tot 27 September en ga ik 20 September betalen!

Je betaalt vóóruit. Binnen 7 dagen na het ontvangen van een factuur voor de volgende periode dient deze betaalt te zijn. Dus ruim voordat die periode is afgelopen. 
Dat je pas vandaag, 12 september, de factuur van juli hebt betaalt zal mogelijk zijn geweest doordat je uitstel hebt gehad. Dat krijg je maar één maand. De volgende maand, nu dus, had je beide facturen moeten betalen. 
Er is daardoor nu een officiële betaalachterstand. Deze wordt nu pas opgeheven indien je de factuur voor de periode t/m 27 september betaald hebt. Want nogmaals uitstel kan niet.

Hoe vervelend het ook is.

Hoi Peter,

Nee ik heb voor de maand Juli geen uitstel aangevraagd en heb gevraagd of ik dat voor de laatste factuur wel kon aanvragen maar dat ging niet kreeg ik als antwoord! Vind dit toch wat vreemd want overal kun je uitstel voor aanvragen of in termijn betalen!

 

 @Jantieneging Dank je voor het invullen van jouw profiel! Helaas is het onder bepaalde omstandigheden niet mogelijk om dan alsnog een betaalregeling te treffen. Ik stuur je even een privébericht


Je betaalt je abonnement feitelijk al in termijnen. Elke maand dus. 

B.t.w.

Je kunt als het goed is wel bellen naar kpn via telefoonnummer 1200.

En 112 doet het ook.

Bellen kan ik overal naar toe, dat heeft hier niets mee te maken! Het gaat mij erom dat er maar 1 factuur open staat de laatste en ik geblokkeer ben, ik vind dit van de zotten, in feite mag en kun je geen achterstand dus hebben bij kpn want dan heb je gelijk een blokkade  en ik weet heus wel dat je betalen moet maar er zijn wel eens omstandigheden dat het niet lukt een keer! Ik denk als het zo door gaat er wel meer mensen met dit probleem komen te zitten en eens een achterstand krijgen, moet je dan maar gelijk blokkeren?? Moet zeggen dat ze bij Ziggo toch heel wat begripvoller zijn voor zulke situaties! Een voorbeeld: mijn buurvrouw heeft corona gehad waardoor ze een paar maanden niet heeft kunnen werken en daardoor een achterstand van 3 maanden bij Ziggo had en ze binnen 5 dagen geblokkeerd werd als ze niet betaalde echter kreeg ze over 7 dagen haar loon pas binnen, heeft ze de situatie uitgelegd en kreeg ze tot 9 dagen de tijd om te betalen, ze kreeg 2 dagen extra mocht haar loon een dag later komen! En dat met 3 maanden achterstand! Het is voor Kpn 1 druk op een knop om de blokkade eraf te halen het is gewoon wie je aan de lijn hebt, of een begripvol iemand of iemand die op zijn strepen staat! De laatste tijd heb ik ook telkens storing dat de tv uit gaat en ik eerst de software opnieuw weer moet installeren zodat ik weer beeld heb, het begon  met 1 keer per maand en nu is het om de dag en 2 of 3 keer dat het gebeurt! Ik ga toch maar eens informeren over Ziggo of ik daar niet beter bij af ben! Zal morgen eerst bellen naar kpn of de blokkade eraf kan en anders denk ik wel zeker dat ik mijn abonnement opzeg!


Hallo @Jantieneging , KPN is ook heel begripvol, maar dat werkt niet als je denkt dat je een factuur van 25 aug pas op 20 september kunt betalen zonder vooraf overleg met KPN en als de voorgaande factuur van juli op die wijze ook te laat betaald is kan ik me de reactie van KPN wel voorstellen.

Iedere klant dient in principe via automatische incasso te betalen,waarom gebeurt dat bij jou niet, zoals ik al eerder vroeg?

Een betalingsregeling is altijd mogelijk, mits vooraf overleg met KPN.


Hallo @Jantieneging , KPN is ook heel begripvol, maar dat werkt niet als je denkt dat je een factuur van 25 aug pas op 20 september kunt betalen zonder vooraf overleg met KPN en als de voorgaande factuur van juli op die wijze ook te laat betaald is kan ik me de reactie van KPN wel voorstellen.

Iedere klant dient in principe via automatische incasso te betalen,waarom gebeurt dat bij jou niet, zoals ik al eerder vroeg?

Een betalingsregeling is altijd mogelijk, mits vooraf overleg met KPN.

Het is een factuur over de periode van 25 augustus tot 27 september  aangezien het nu 13 september is wat is er dan mis om deze op 20 september te betalen, dat is immers nog binnen de periode!

Waarom ik niet automatisch betaal is, omdat ik het liever handmatig doe en dit altijd op tijd gebeurt! Na jaren geen achterstand te hebben gehad is dit door omstandigheden de eerste keer dat het gebeurt!

 


Het is een factuur over de periode van 25 augustus tot 27 september  aangezien het nu 13 september is wat is er dan mis om deze op 20 september te betalen, dat is immers nog binnen de periode!

Waarom ik niet automatisch betaal is, omdat ik het liever handmatig doe en dit altijd op tijd gebeurt! Na jaren geen achterstand te hebben gehad is dit door omstandigheden de eerste keer dat het gebeurt!

 

Die factuur had dus voor 1 september betaald moeten worden, zoals hierboven al uitgelegd is, dus je bent duidelijk achter met betalen.
Uitstel dien je -voor- die tijd af te spreken, maar dat kan ook slechts één maal.
Je kunt geen uitstel op uitstel krijgen.


Je betaalt je abonnement feitelijk al in termijnen. Elke maand dus. 

B.t.w.

Je kunt als het goed is wel bellen naar kpn via telefoonnummer 1200.

En 112 doet het ook.

Bellen kan ik overal naar toe, dat heeft hier niets mee te maken! Het gaat mij erom dat er maar 1 factuur open staat de laatste en ik geblokkeer ben, ik vind dit van de zotten, in feite mag en kun je geen achterstand dus hebben bij kpn want dan heb je gelijk een blokkade  en ik weet heus wel dat je betalen moet maar er zijn wel eens omstandigheden dat het niet lukt een keer! Ik denk als het zo door gaat er wel meer mensen met dit probleem komen te zitten en eens een achterstand krijgen, moet je dan maar gelijk blokkeren?? Moet zeggen dat ze bij Ziggo toch heel wat begripvoller zijn voor zulke situaties! Een voorbeeld: mijn buurvrouw heeft corona gehad waardoor ze een paar maanden niet heeft kunnen werken en daardoor een achterstand van 3 maanden bij Ziggo had en ze binnen 5 dagen geblokkeerd werd als ze niet betaalde echter kreeg ze over 7 dagen haar loon pas binnen, heeft ze de situatie uitgelegd en kreeg ze tot 9 dagen de tijd om te betalen, ze kreeg 2 dagen extra mocht haar loon een dag later komen! En dat met 3 maanden achterstand! Het is voor Kpn 1 druk op een knop om de blokkade eraf te halen het is gewoon wie je aan de lijn hebt, of een begripvol iemand of iemand die op zijn strepen staat! De laatste tijd heb ik ook telkens storing dat de tv uit gaat en ik eerst de software opnieuw weer moet installeren zodat ik weer beeld heb, het begon  met 1 keer per maand en nu is het om de dag en 2 of 3 keer dat het gebeurt! Ik ga toch maar eens informeren over Ziggo of ik daar niet beter bij af ben! Zal morgen eerst bellen naar kpn of de blokkade eraf kan en anders denk ik wel zeker dat ik mijn abonnement opzeg!

 

Goedemorgen Jantien. Ik begrijp dat het een hele vervelende situatie is. Zoals ik privé heb uitgelegd zijn de omstandigheden nu zo dat ik geen bevoegdheid heb om een betaalregeling te treffen. Daar zijn bepaalde regels voor. Dan is contact opnemen met de afdeling Collections de enige route die overblijft. Ik hoop dat er dan toch een oplossing gevonden kan worden. 


Het is een factuur over de periode van 25 augustus tot 27 september  aangezien het nu 13 september is wat is er dan mis om deze op 20 september te betalen, dat is immers nog binnen de periode!

Hallo @Jantieneging het is met mijn eerdere uitleg blijkbaar nog niet tot je doorgedrongen dat je je abo altijd vooruit betaalt. Op de factuur zal ook duidelijk staan wanneer de factuur uiterlijk betaald moet zijn, in de regel binnen 8 dagen  bij KPN.

Het is niet aan jou op op je eigen houtje de betaaldatum naar voren te schuiven, dat wordt door KPN als wanbetaling gezien met de nodige extra kosten en gevolgen voor je abo.

Bij KPN is vooraf altijd een betalingsregeling te overleggen.

 


Het is een factuur over de periode van 25 augustus tot 27 september  aangezien het nu 13 september is wat is er dan mis om deze op 20 september te betalen, dat is immers nog binnen de periode!

Hallo @Jantieneging het is met mijn eerdere uitleg blijkbaar nog niet tot je doorgedrongen dat je je abo altijd vooruit betaalt. Op de factuur zal ook duidelijk staan wanneer de factuur uiterlijk betaald moet zijn, in de regel binnen 8 dagen  bij KPN.

Het is niet aan jou op op je eigen houtje de betaaldatum naar voren te schuiven, dat wordt door KPN als wanbetaling gezien met de nodige extra kosten en gevolgen voor je abo.

Bij KPN is vooraf altijd een betalingsregeling te overleggen.

 

Beste Jan dit is wel degelijk tot mij doorgedrongen en op de factuur is nergens te  lezen voor welke datum deze factuur betaald moet zijn! De nodige kosten komen er pas bovenop na de 2e herinnering en niet na een paar dagen! Wat je zegt klopt natuurlijk niet, ben je dus een paar dagen te laat met betalen ben je gelijk een wanbetaler, dan zijn er erg veel wanbetalers, denk je ook niet! En jij wil zeggen dat jij alles altijd precies op tijd betaald? Nou dan ben jij één van de weinige, maar dat geloof ik dus niet! En nogmaals, ik weet ook dat je moet betalen maar dit vind ik gewoon  onzin om te blokkeren na een paar dagen te laat,  en dat is mijn mening! En ik hoop dat jij nooit een keer  in deze omstandigheden komt waardoor je een paar dagen later pas kan betalen! Of misschien ook wel, dan praat je misschien anders! Hiermee eindig ik deze discussie met jou! Ik respecteer jou mening en hopelijk jij de mijne!

Fijne dag!


Het is een factuur over de periode van 25 augustus tot 27 september  aangezien het nu 13 september is wat is er dan mis om deze op 20 september te betalen, dat is immers nog binnen de periode!

Waarom ik niet automatisch betaal is, omdat ik het liever handmatig doe en dit altijd op tijd gebeurt! Na jaren geen achterstand te hebben gehad is dit door omstandigheden de eerste keer dat het gebeurt!

 

Die factuur had dus voor 1 september betaald moeten worden, zoals hierboven al uitgelegd is, dus je bent duidelijk achter met betalen.
Uitstel dien je -voor- die tijd af te spreken, maar dat kan ook slechts één maal.
Je kunt geen uitstel op uitstel krijgen.

 Nogmaals, ik heb nog niet eerder uitstel aangevraagd, ja ik ben achter met betalen dat weet ik maar geen maanden en ook geen maand hooguit 2 weken!! 


Dag @Jantieneging heb je het bedrag zelf overgemaakt of met Ideal betaald? Als je handmatig hebt gedaan is de verwerkingstijd 5 dagen. Je doet er verstandig aan om morgen tijdens kantooruren te bellen met 0800-0402 afd. Collections.

Hallo @Joep1965 , @Jantieneging was al te laat met betalen van de laatste factuur, die wil ze pas op 20/9 gaan betalen, hetgeen dus bijna een maand te laat is.

JanD, Ik ben zelf mans genoeg om te antwoorden dat hoef jij niet voor mij te doen! En wat versta jij onder een maand? Ik ben nog niet eens 2 weken te laat!!  Precies 11 dagen!!

 

 


Hoi @Jantieneging 
Net als @JanD betalen we automatisch en daarom hebben wij  nooit problemen met te laat betalen, neem er een voorbeeld aan, het scheelt je een hoop ellende.


Hoi @Jantieneging 
Net als @JanD betalen we automatisch en daarom hebben wij  nooit problemen met te laat betalen, neem er een voorbeeld aan, het scheelt je een hoop ellende.

Wauw,  wil je nu een snoepje?? Misschien heb je het over het hoofd gezien en niet gelezen maar ik heb voorheen ook geen problemen met betalen gehad maar nu door omstandigheden lukte het niet op tijd en ben nu precies 11 dagen te laat,  nou nou dat is wel erg lang hé, gelijk maar blokkeren toch! En bedankt, maar aan zulke personen als jou wil ik geen voorbeeld nemen, zou me stierlijk vervelen met zo'n burgerlijk en saai leven en altijd alles volgens de regels doen! Goh wat zal er gebeuren als jij ooit eens een probleem krijgt! Geef jezelf maar een schouderklopje en wees trots op jezelf dat jij nog nooit een probleem hebt gehad en nog nooit in omstandigheden hebt gezeten waardoor je niet precies op tijd kon betalen, knap van je hoor! Begrijp nu ook waarom je het woord begrip niet kent als jezelf dat nooit nodig hebt gehad! Mijn excuses voor mijn onbegrip voor jou maar gelukkig begrijp ik je nu! Nogmaals excuses. 

Fijne dag. 


Ik denk dat we het hier dan het beste bij kunnen laten. We zijn hier op het forum om elkaar te helpen en ik denk dat het is goed is dat we daarbij dan respectvol met elkaar omgaan en de huisregels in acht nemen. Ik heb begrip voor de situatie maar ik kan helaas in deze niet alsnog een betaalregeling voor je treffen. 


Ik denk dat we het hier dan het beste bij kunnen laten. We zijn hier op het forum om elkaar te helpen en ik denk dat het is goed is dat we daarbij dan respectvol met elkaar omgaan en de huisregels in acht nemen. Ik heb begrip voor de situatie maar ik kan helaas in deze niet alsnog een betaalregeling voor je treffen. 

Dan heb je toch ook geen begrip!!! Maar ik heb het zelf al opgelost en heb alweer internet! Heb nu een provider die normaal met zijn klanten omgaat en niet na 11 dagen te laat betalen gelijk blokkeert!! Ik denk dat jullie niet veel klanten overhouden in deze tijd en te lezen in de forums, wat gaan jullie respectvol om met de klanten, tjonge tjonge jullie maken de klanten zelf mond dood!!!

Bedankt voor je hulp Remco!!


Ik ben dan wel benieuwd bij welke provider je nu al een werkende aansluiting hebt kunnen krijgen @Jantieneging 

 


@Jantieneging Dan vind ik het toch fijn dat je een oplossing hebt weten te vinden. We helpen graag maar ik moet dat wel binnen bepaalde kaders doen. Ik wens je een fijne dag en post gerust nog eens een topic in de toekomst als je ons iet wil vragen!