Skip to main content

Hi,

Vraag: ik bel deze week KPN voor een verlengingsaanbod van mijn 5 jaar oude alles in 1 abo. Krijg nieuw modem, nieuwe tv kastjes en zonder te vragen eerste 6 maanden korting. Ik heb geen mobiel kpn abonnement en neem het goedkoopste internet abo af met maar 1 tv zonder andere betaalde extra's. 
Bel ik vandaag voor mijn schoonouders (met hun eigen telefoon) ook 5 jaar oud contract, geen nieuw modem (hebben ze ook niet nodig dus ook niet op aangedrongen), duurder abonnement door 3 tv kastjes en zijn ook klant voor mobiel en zij krijgen niet de eerst 6 maanden korting terwijl ze 2 straten verderop wonen. Ik er nog naar vragen waarom ik wel en zij niet, maar een erg logisch antwoord kwam er niet uit. Dit is verstrekte willekeur/discriminatie en er is dus blijkbaar geen eenduidig beleid. Dat vind ik schokkend dat dit kan en zo werkt! Hopelijk kan het achteraf nu als nog geregeld worden. 

Dat is waarschijnlijk gewoon willekeur. Net welke medewerker je treft.

Maar mogelijk heeft het er ook mee te maken dat u geen mobiel abonnement heeft bij KPN. Door korting te geven op het thuisabonnement hopen ze dat u misschien binnenkort uw mobiele abonnement(ten) ook bij KPN onder brengt. Dat is dan winst voor KPN. 

Een precieze verklaring zult u waarschijnlijk van KPN nooit krijgen. En alsnog korting voor het abonnement van uw schoonouders ook niet denk ik.

Er zijn ook klanten die een 100 mbit abonnement hebben en opeens zomaar een gratis upgrade naar 1000 mbit krijgen. Te idioot voor woorden natuurlijk. Maar sommige klanten krijgen dit, ander niet. Waarom niet? Word geen verklaring voor gegeven.


Hallo @Jan-Willem23 een thuis-abo is ook niet te verlengen, zoals een mobiel abo, dat loopt gewoon door, maar dan met 1 maand opzegtermijn. Dat je een mooie aanbieding er uitonderhandeld hebt is je mazzel, maar officieel heb je nergens recht op en kunt je kunt er ook geen rechten aan ontlenen.

In zijn algemeenheid geldt voor nieuwe klanten een korting of een artikel gratis of met korting, voor bestaande klanten maandelijks leuke aanbiedingen via de nieuwsbrief.

 


Maar dat er verschil wordt gemaakt is in feite dus gewoon pure discriminatie. Maar omdat het niet met huidskleur of achtergrond te maken heeft is dit blijkbaar altijd minder erg en wordt dit gedoogd. Blijft toch dan een feit dat personen op basis van wat voor criteria dan ook anders behandeld worden? 


Hallo @Jan-Willem23 KPN mag naar eigen inzicht bij iedere klant met een ander aanbod komen, dat heeft niets met discriminatie te maken, dat jij nu toevallig het aanbod aan de andere klant te weten bent gekomen en dat het naar jouw idee in jouw nadeel uitvalt, dat is dan jouw interpretatie van het geheel.


Hallo @Jan-Willem23 KPN mag naar eigen inzicht bij iedere klant met een ander aanbod komen, dat heeft niets met discriminatie te maken, dat jij nu toevallig het aanbod aan de andere klant te weten bent gekomen en dat het naar jouw idee in jouw nadeel uitvalt, dat is dan jouw interpretatie van het geheel.

Ok, dat vind ik heel erg raar dat dit mag. 


Een autoverkoper mag ook aan de ene klanten een auto verkopen met 30 % korting en gratis mooie velgjes/spoilertje/leren bekleding. En aan de andere klant dezelfde auto zonder korting en leuke dingetjes. Dat mag gewoon. Daar is helemaal niets op tegen. En dat heeft niets met discriminatie te maken. 

Zo mag KPN ook aan sommige klanten korting geven en aan andere klanten niet. Het word een ander verhaal als KPN bepaalde klanten zomaar extra laat betalen zonder opgave van reden. Dan zou je aan discriminatie kunnen gaan denken ja. Maar daar is hier geen sprake van. Uw schoonouders betalen gewoon de prijs zoals die op de website staat.


Ja helder. Maar geeft mensen wel een rare smaak en dat zouden ze niet moeten willen. Raar beleid.