Skip to main content

Beste, ik ben al Jaren(10+) klant met een Mobiel unlimited abonnement bij zowel T-Mobile als bij KPN.

Ik ben prima tevreden met beide aanbieders.

Unlimited, omdat ik gewoon geen gezeik wil met extra rekeningen. Vast bedrag per maand etc.. 

Hoef er dus niks aan te veranderen.

Nou kwam zojuist de nieuwe maand rekening binnen per Mail, en zag dat het bedrag anders is dan ik me herinnerde. Net iets boven de 40 Euro voor Unlimited.

 

Dit terwijl het maandbedrag bij aangaan van het abonnement vast stond op 36 Euro per maand, wat dus in de loop der tijd twee keer stilletjes is verhoogd en nu ruim 4 euro duurder is dan oorspronkelijk.

 

Daarmee Concurreert de prijs mijn inziens niet meer met wat de markt aanbiedt.

Tevens vreemd om eenzijdig Abonnements kosten te verhogen terwijl we(klant en KPN) toch echt een contract zijn aangegaan met vaste prijzen, oftewel 36Euro.

Die prijs is inclusief "korting zolang het abonnement loopt", en de korting staat nog keurig op de factuur vermeldt. Maar de Abonnementskosten zijn stiekem/stilletjes verhoogd zonder dat er van mijn kant aanpassingen zijn geweest aan het abonnement.

 

Het was een meerjarig Abonnement, en het is ruimschoots verlengbaar, maar dan zit ik weer twee jaar ergens financieel aan vast. Dus verleng het abonnement bewust niet. Het is prima voor me zoals het is, ware de maandelijkse kosten niet stiekem verhoogd.

 

Ik zou dit graag weer op de afgesproken prijs willen hebben, KPN heeft genoeg aan mij verdient in de jaren dat ik klant ben, dus het zou jullie sieren als mijn abonnement gewoon op dezelfde prijs blijft.

Als die prijs enkel via hernieuwing van het abonnement mogelijk is, dan stap ik liever over naar de andere aanbieder waar ik geen problemen mee had.

 

Maar ik hoop oprecht dat dit niet hoeft, en de Abonnementskosten gewoon gecorrigeerd kunnen worden naar het oorspronkelijke bedrag zonder een hoop gedoe of aangaan van nieuwe contracten

 

Hallo @Odido 

 

De prijs gaat omhoog door de jaarlijkse inflatiecorrectie, dat is bij bijna elke provider zo, dat staat ook in de voorwaarden waar je akkoord mee bent gegaan.
Bij je T-mobile (nu Odido) abonnement zal toch hetzelfde zijn gebeurd?

Waarom wil je niet verlengen, dat is de enige manier om de kosten omlaag te krijgen, als je nu verlengt betaal je voor Unlimited € 32,50 per maand, dus nog een stuk minder dan de € 36 waar je ooit mee begon.

Als je ook een KPN thuis internet abonnement hebt is het zelfs nog € 7,50 goedkoper en betaal je € 25 per maand.

Verlengen stelt verder niets voor, kwartiertje werk en je bent daarna veel goedkoper uit.
Je kan ook bellen als je telefonisch hulp nodig hebt, zie afbeelding voor het nummer:

 


Verlengen is een principe kwestie.

Ik betaal liever een euro meer dan dat ik ergens weet twee jaar aan vast zit.

 

Nu zou ik in principe vanavond nog al mijn KPN abonnementen per direct kunnen opzeggen zonder al teveel gezeik.

 

Overigens, mijn T-Mobile abonnement is al langer verlengbaar dan het huidige KPN abonnement maar betaal nog immer dezelfde kosten als 5 jaar geleden bij aangaan van dat abonnement.

De "inflatie correctie" is iets relatief nieuws bij KPN dat in voorgaande contracten nooit werd toegepast, en bij T-Mobile (en de voorgaande namen) bij mijn huidige contract ook (nog) niet aan de orde is.

Dat doet een beetje denken alsof KPN het erin heeft gezet om oude nog lopende contracten financieel onaantrekkelijk te maken als mensen niet willen verlengen. 

 


Dan heeft u geluk gehad. T mobile heeft begin januari alle prijzen met 8,6% verhoogd!! Inflatiecorrectie noemden ze dat toen.


Verlengen is een principe kwestie.

Ik betaal liever een euro meer dan dat ik ergens weet twee jaar aan vast zit.

...

Dan neem je een maandelijks opzegbaar abonnement, kost per maand € 2,50 meer als de eerder genoemde prijzen.
Dat is in beide gevallen nog altijd goedkoper dan de € 36 waar je mee begon, een maand opzegtermijn heb je sowieso.